centos prob med ftp (Access failed: 550)
Fra : roeret

Dato : 05-04-05 14:38

Hej

Jeg kører Cento4.0 på en AMD64.

mirror -c "file"
mirror: Access failed: 550 /f:/u-serv-root/0-APPS/"file": No such file or
directory.

Ovennævnte meddelse fås ved forsøg på d/l med lftp (Gftp dør bare ved forsøg
på d/l).
login, og ls går fint men d/l lader sig ikke gøre; nogle forslag? Er det et
spørgsmål om at port 20 ikke er åben for transport i firewall og i så
tilfælde hvor ændrer jeg det??

På forhånd mange tak

martin

Fra : Jesper Krogh

Dato : 05-04-05 14:42

I dk.edb.system.unix, skrev roeret:

> [...]
> login, og ls går fint men d/l lader sig ikke gøre; nogle forslag? Er det et
> spørgsmål om at port 20 ikke er åben for transport i firewall og i så

Nææ, den skriver jo at filen ikke er der. Har du nogen grund til at tro
at den lyver?

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
Danmark har fået sit eget Mozillaforum:

Fra : roeret

Dato : 05-04-05 14:43

Jesper Krogh wrote:

> Nææ, den skriver jo at filen ikke er der. Har du nogen grund til at tro
> at den lyver?

I allerhøjeste grad, da den kan d/l fra husets to 3 andre maskiner

MVH

martin

Fra : Jesper Krogh

Dato : 05-04-05 14:52

I dk.edb.system.unix, skrev roeret:

> I allerhøjeste grad, da den kan d/l fra husets to 3 andre maskiner

Så er filen jo nok på de andre maskiner? Dette fortæller da ikke noget
om hvorvidt den er på denne maskine.

Jesper

Fra : roeret

Dato : 05-04-05 15:06

Jesper Krogh wrote:

> Så er filen jo nok på de andre maskiner? Dette fortæller da ikke noget
> om hvorvidt den er på denne maskine.

Filen (lokaliceret på ekstern server) kan jeg d/l fra 3 andre maskiner, men
fra min Centos, der får jeg fejlmelding.... Filen er der!

martin

Fra : Jesper Krogh

Dato : 05-04-05 15:11

I dk.edb.system.unix, skrev roeret:

> Filen (lokaliceret på ekstern server) kan jeg d/l fra 3 andre maskiner, men
> fra min Centos, der får jeg fejlmelding.... Filen er der!

Jeg tror du skriver stien, servernavn eller filnavn forkert..

prøv:
wget ftp://server/sti/fil.f

Jesper

Fra : roeret

Dato : 05-04-05 15:21

Jesper Krogh wrote:

> Jeg tror du skriver stien, servernavn eller filnavn forkert..
Det ved jeg jeg ikke gør..... sti er copy/pastet fra en ls så......
(og prøvet over 5 gange)
martin

Fra : Leif Neland

Dato : 05-04-05 19:48

roeret wrote:

> Det ved jeg jeg ikke gør..... sti er copy/pastet fra en ls så......
> (og prøvet over 5 gange)
> martin

Logger du ind som en bruger, der må accesse hele filsystemet, eller er det
en chroot'et bruger?
Hvis du logger ind anonymt er det måske i /home/ftp/pub eller lignende, du
har som rod, til ftp://server/dir/fil

Leif

Fra : roeret

Dato : 05-04-05 20:54

Leif Neland wrote:

> [...]
> Hvis du logger ind anonymt er det måske i /home/ftp/pub eller lignende,
> du har som rod, til ftp://server/dir/fil

Det er en vens server med chroot'et brugere. Jeg har eget login med stort
set fuld axcess til hans "lager system". Med brug af andre pc'er kan jeg
d/l hvad jeg ønsker som altid. Her har jeg en ny opsat Centos som driller
mig (går jeg på min mandrake er der ingen problemer; ej hellere med en
win.... maskine). Jeg har tvangsåbnet port 20. Det kunne ligne at der var
problmer med at få datastrømmen til at flyde, men hvad pokker er problemet
hvis det ikke er en lukket port??

MVH

martin

Fra : roeret

Dato : 05-04-05 15:00

Jesper Krogh wrote:

> Så er filen jo nok på de andre maskiner? Dette fortæller da ikke noget
> om hvorvidt den er på denne maskine.
????

Fakta er at den pågældende fil kan d/l til mine andre maskiner (fra ekstern
server) men ikke kan d/l til min Centos maskine.

martin