ISA-Server og Gaim
Fra : Dennis Hedegaard

Dato : 03-04-05 16:09

Hey

Nu har jeg læst et sted at en såkaldt ISA-Server skulle virke som en
alm. SOCKS-Proxy, nu har jeg så forsøgt at sætte gaim op med det uden
held, jeg ville gerne have nogle gode råd på dette...

Jeg sætter fx porten til: 8080 siden det er den alm. proxyport, og
hvordan kan jeg vide om det er SOCKS4 eller SOCKS5.

Med hensyn til proxyporten, skal jeg så angive den port som fx ICQ eller
Jabber bruger til at kommunikerer eller skal jeg angive en anden port :S

Alle gode ideer er velkomne :)
--
Dennis Hedegaard
----------------------

Fra : Kent Friis

Dato : 03-04-05 17:22

Den Sun, 03 Apr 2005 17:08:39 +0200 skrev Dennis Hedegaard:
> [...]
>
> Jeg sætter fx porten til: 8080 siden det er den alm. proxyport, og
> hvordan kan jeg vide om det er SOCKS4 eller SOCKS5.

Øhm, 8080 er den port man plejer at bruge til webservere hvis man ikke
har mulighed for 80.

Socks er port 1080.

> Med hensyn til proxyporten, skal jeg så angive den port som fx ICQ eller
> Jabber bruger til at kommunikerer eller skal jeg angive en anden port :S

Du skal bruge den serveren er sat op til.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Dennis Hedegaard

Dato : 03-04-05 17:46

Tak for den hurtige tilbagemelding, jeg er noob til proxy så tak for
info om port 1080, jeg vil prøve det når jeg kan... Det bliver først
imorgen fordi jeg kun bruger proxy i skolen.

> Du skal bruge den serveren er sat op til.
Hvad mener du med det, skal jeg bruge den port ISA-Serveren er sat op
med, eller ICQ's Server bruger ?

--
Dennis Hedegaard
----------------------

Fra : Kent Friis

Dato : 03-04-05 17:58

Den Sun, 03 Apr 2005 18:45:33 +0200 skrev Dennis Hedegaard:
> [...]
> imorgen fordi jeg kun bruger proxy i skolen.

> Hvad mener du med det, skal jeg bruge den port ISA-Serveren er sat op

ISA-serveren. Sikkert 1080.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Dennis Hedegaard

Dato : 03-04-05 19:03

Mange tak, og tak for den hurtige respons

--
Dennis Hedegaard
----------------------

Fra : "neo2k

Dato : 04-04-05 09:46

Kan det passe at ISA-Serveren kan sættes op til SOCKSv4/5, men ikke
nødvendigvis er det, muligvis for at blokerer folk i at bruge andre
klienter ?

Hvis det er tilfældet er der så ikke nogen måde hvorpå man kan
omgå dette ?

MH
Dennis Hedegaard

Fra : Kent Friis

Dato : 04-04-05 17:05

Den 4 Apr 2005 01:46:20 -0700 skrev neo2k <Dennis Hedegaard>:
> Kan det passe at ISA-Serveren kan sættes op til SOCKSv4/5, men ikke
> nødvendigvis er det, muligvis for at blokerer folk i at bruge andre
> klienter ?

Prøv at spørge i en windows-gruppe. ISA-spørgsmål her i gruppen må
forventes besvaret med "Hvad med at opgradere til PCI"

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.