Gallery Project
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 01-04-05 09:39

Hej NG

Jeg bruger Gallery
(http://gallery.menalto.com/modules.php?op=modload&name=News&file=index)
dette på min webserver til at smide billeder op fra private fødselsdage
osv...

Men mit problem er at man skal logge ind for at se billederne, det virker da
også fint nok

MEN man kan i browseren bare skrive http://websted.dk/gallery/albums/ og så
kan man se alle albums, uden at logge ind... nogen måde jeg kan forhindre
det ? Men det skal jo stadig være muligt at se billederne når man logger ind
i galleriet.

Har prøvet at ændre rettighederne på albums mappen i consolen til 751 uden
held.

Mvh Jacob

Fra : Max Andersen

Dato : 01-04-05 11:15

Jacob d'Andrade wrote:
> [...]
> i galleriet.
>
> Har prøvet at ændre rettighederne på albums mappen i consolen til 751 uden

..htaccess filer?

søgte lige på google : http://www.deluxnetwork.com/linux/guides/htaccess.php

Max

Fra : Allan Joergensen

Dato : 01-04-05 14:48

Jacob d'Andrade <jacob@removethezub.dk> wrote:

> Jeg bruger Gallery
> (http://gallery.menalto.com/modules.php?op=modload&name=News&file=index)
> dette på min webserver til at smide billeder op fra private fødselsdage
> osv...

Ikke en direkte løsning på dit problem, men har du kigget på
ApacheGallery.dk? Det virker, efter min mening, langt bedre end eks.
Gallery (med mindre man virkelig har brug for alt det popsmarte);
kombineret med htacess, kan det lige det (det lyder til) du gerne vil.

Allan Joergensen

"My brain will be five minutes dead before I trust a Centauri."

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 02-04-05 11:01

"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Gallery (med mindre man virkelig har brug for alt det popsmarte);
> kombineret med htacess, kan det lige det (det lyder til) du gerne vil.

Tja, men problemet er at jeg bruger nogle funktioner i gallery, bla hvor
andre brugere kan tilføje billeder også...

Jeg tror jeg kigger lidt på .htaccess filerne...

Men tak for forslaget.

Mvh Jacob