problemer med export i xfig...
Fra : Kenneth Buchwald Joh~

Dato : 31-03-05 21:27

Hejsa!

Jeg har lavet et fint diagram i xfig (og det tog ret lang tid), men jeg
kan simpelthen ikke få det exporteret til eps... Har prøvet både på en
linux- og en windowsmaskine, men eps'en kan bare ikke åbnes... HJÆLP!

fig-filen er her: http://math.aau.dk/~kenneth/misc/konkat.fig
GSview giver denne meddelelse: http://math.aau.dk/~kenneth/misc/log.txt
og når jeg importerer eps-en fra en latex-fil, får jeg at vide at
"Dimesion too large"...

Hvis en af jer får en brugbar epsfil ud af det, så sig endelig til! :D

tak på forhånd!
mvh Kenneth

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 31-03-05 21:58

On Thu, 31 Mar 2005 22:26:30 +0200, Kenneth wrote:

> [...]
> tid), men jeg kan simpelthen ikke få det exporteret til eps... Har
> prøvet både på en linux- og en windowsmaskine, men eps'en kan bare

På en eller anden måde har den fået enorme dimensioner. Når jeg vælger
Export står der ud for Figure Size:

598630.9cm x 5082.6cm

Hvis du kopierer det du har tegnet til cut-bufferen (tryk på Copy,
højreklik på tegningen), vælger File/New og derefter Edit/Paste
Objects og gemmer den nye fil, så kan du eksportere den i en langt
mere fornuftig størrelse:

10.6cm x 12.1cm

Hvis du eksporterer den som Encapsulated Postscript går det bedre -
det gør det ihvertfald på min æske:

<http://koldfront.dk/misc/xfig/konkat-copy.fig>
<http://koldfront.dk/misc/xfig/konkat-copy.eps>

Mvh.

Adam

--
"We've reached a special place... Spiritually... Adam Sjøgren
ecumenically... grammatically." asjo@koldfront.dk

Fra : Kenneth Buchwald Joh~

Dato : 01-04-05 06:55

Adam Sjøgren wrote:

> [...]
> mere fornuftig størrelse:
>
> 10.6cm x 12.1cm
>
> Hvis du eksporterer den som Encapsulated Postscript går det bedre -

Jubiii! Tak! Du er min helt! :D
Tak for hjælpen!
mvh Kenneth