Installere nvidia driver i SUSE 9.2 (YOU)
Fra : J H

Dato : 30-03-05 19:28

Nu har jeg flere gange forsøgt at downloade og installere den nvidia
driver der ligger i YOU, ganske som det bliver tilrådet på nvidia.com

Hver gang kommer 'rettelse fremgang' op på 99% og 'sammenlagt fremgang'
kommer til 50%, og så går processen i stå.

Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe problemet?

Fra : Claus

Dato : 30-03-05 20:01

J H wrote:
> [...]
> kommer til 50%, og så går processen i stå.
>
> Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe problemet?

Den skal helst ikke opdateres sammen med en kernelpatch. Af en eller
anden grund bliver kernen som default altid opdateret, man skal selv
fravælge det. Der er vist flere ulemper end fordele ved at opdatere
kernen, en gang årligt skulle vel kunne gøre det ?

Du kan også prøve med kommandoen su - sax2 -m 0=nvidia

Hilsen Claus

Fra : J H

Dato : 30-03-05 20:43

Claus wrote:
> [...]
> fravælge det. Der er vist flere ulemper end fordele ved at opdatere
> kernen, en gang årligt skulle vel kunne gøre det ?
Der er ikke valgt andre pakker end nvidia driveren.

> Du kan også prøve med kommandoen su - sax2 -m 0=nvidia
Det eneste der sker er at sax startes.
men det bliver driveren vel ikke installeret af.
Jeg syntes i hvert fald ikke lige jeg kunne finde nogen steder hvor det
er muligt at installere driveren.

Fra : Claus

Dato : 31-03-05 05:24

J H wrote:

> Det eneste der sker er at sax startes.
> men det bliver driveren vel ikke installeret af.

Prøv at teste det med glxgears ( skriv glxgears ).

Hvis det ikke virker må du kikke i fejlloggen i /var/log/etellerandet
nvidia.log

Hilsen Claus