compression af rippede film.
Fra : Claus

Dato : 29-03-05 20:11

Er der nogen der har forslag til hvordan man får kompremeret vob-filer ned?

Jeg har rippet en film med DVD:RIP som nu fylder 7 gb.

Hvis nu jeg kørte nero ville jeg kunne få den til at compresse filerne
ned til 4,7 gb så det passer med et dvdmedie.

Hvad går man i linux?

Hilsen Claus

Fra : Jacob Larsen

Dato : 29-03-05 20:45

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 29-03-05 21:09

Claus wrote:

> [...]
>
> Hvis nu jeg kørte nero ville jeg kunne få den til at compresse filerne
> ned til 4,7 gb så det passer med et dvdmedie.

Enten programmet 'vamps' (http://sourceforge.net/projects/vamps/) eller
programmet 'tcrequant', der er en del af transcode
(http://www.transcoding.org/cgi-bin/transcode).

Personligt plejer jeg dog altid at anvende programmet
'lxdvdrip' (http://openfacts.berlios.de/index-en.phtml?title=lxdvdrip) til
at administrere denne type opgaver. Her skal du blot konfigurere din
'/etc/lxdvdrip.conf' og efterfølgende klarer lxdvdrip alle opgaverne for
dig (væsentligt bedre end dvd::rip (min mening))...