Debian-opstart uden x
Fra : Claus

Dato : 26-03-05 19:01

Hvordan er det nu jeg får min debian (testing) til at starte op uden at
starte op i x?

Hilsen Claus

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 26-03-05 19:19

Claus <brev@linuxwaves.com> skrev 2005-03-26:
> Hvordan er det nu jeg får min debian (testing) til at starte op uden at
> starte op i x?

retter i /etc/inittab. Sæt runlevel til 2

# The default runlevel.
id:2:initdefault:

Thomas

Fra : Claus

Dato : 26-03-05 19:25

Thomas S. Iversen wrote:
> Claus <brev@linuxwaves.com> skrev 2005-03-26:

> # The default runlevel.
> id:2:initdefault:
>
> Thomas

tak. Hilsen Claus

Fra : Kasper Dupont

Dato : 26-03-05 23:33

"Thomas S. Iversen" wrote:

> retter i /etc/inittab. Sæt runlevel til 2
>
> # The default runlevel.
> id:2:initdefault:

Hvad bliver de forskellige runlevels brugt
til i Debian? På de distributioner jeg kender
sætter man runlevel til 3, hvis man bare vil
slå X fra. Runlevel 2 slår noget mere fra.

--
Kasper Dupont

Fra : Sune Vuorela

Dato : 26-03-05 23:38

On 2005-03-26, Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> wrote:
> Hvad bliver de forskellige runlevels brugt
> til i Debian? På de distributioner jeg kender

Sådan ca. intet ;)

De er mest til pynt som jeg ser det... Eller runlevel 1 (singleusermode)
er også brugbar en gang i mellem
Men jeg mindes at der som standard startes op i runlevel 2 og jeg mener
at sådan ca alt startes i runlevel 2.3,5 med mindre man selv har sat
noget andet op.

--
Sune

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 27-03-05 12:18

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> Hvad bliver de forskellige runlevels brugt
> til i Debian? På de distributioner jeg kender
> sætter man runlevel til 3, hvis man bare vil
> slå X fra. Runlevel 2 slår noget mere fra.

Som Sune siger, er der ingen forskel mellem 2, 3, 4 og 5.

Jeg plejer dog at sætte "mine" maskiner op, så runlevel 2 er magen til
3, bare uden X. Jeg sætter så manuelt xdm/kdm/gdm til *ikke* at starte
i runlevel 2.

/Rasmus

Quick! Give me the number for 911!
-- Homer J. Simpson