Jeg kontaktede for nylig DR med samme problem og fik dette svar ( i mit
tilfælde var det nok at åbne Routerens TCP Port 1755, men når trafikken
bliver mere intens kommer jeg nok til at åbne de andre porte også).
Mvh. JA
Hej Jan,
Tak for din mail.
Jeg vil bede dig om at prøve følgende, det kan være det løser dit problem:
1) åben Windows Media Player
2) vælg 'Funktioner' - 'Indstillinger' - 'Netværk'
3) under protokoller må der kun være et mærke i feltet ud for 'HTTP'
Hvis du stadig har problemer med at høre netradioen via vores player kan du
prøve at benytte de direkte links på denne side:
http://www.dr.dk/netradio/netradiohelp_direkte.shtml
Hvis der stadig er problemer kan det skyldes din firewall. Der er nogle
standardporte du skal åbne, de porte er ikke afhængige af os, men af din
Internet udbyder.
Det drejer sig om følgende porte:
MMST TCP port 1755
MMSU UDP port 1755 and TCP port 1755
RTSPT TCP port 554
RTSPU UDP port 5005 and TCP port 554
HTTP TCP port 80
Der er også mere hjælp at hente på:
http://www.microsoft.com/Windows/windowsmedia/serve/firewall.asp
Det kan også skyldes et problem i installationen af Windows Media Player, så
hvis det stadig ikke virker når du har prøvet ovenstående, så vil jeg
anbefale dig at afinstallere og installere Windows Media Player version 9.
Du kan hente programmet gratis herfra:
http://www.dr.dk/nav/mediaplayer/
Du er velkommen til at kontakte os igen, hvis du stadig har problemer med at
høre netradioen.
Med venlig hilsen
Susanne Bach Larsen