Install Komponent
Fra : Henning Madsen

Dato : 12-05-05 19:50

Selv med Uffe's udmærked beskrivelse om installation af en komponent pakke,
lykkedes det ikke helt for mig.
Pakken bliver tilsyneladende ok installeret, man kan plasere komponenten på
formen og ændre dens indstellinger.
Men prøver jeg at kompejle eller at køre programmet kommer der dette frem
Begin
Applicatio.Initialize;
Applicatio.CreateForm(TForm1, Form1)
Applicatio.Run;
end.

Og nederst
[Fatal Error] Project1.dpr(1): File not fount: 'System.pas'

Jeg bruger Delphi 4 og XP

Efter indstall af komponentpakken er det ikke mugligt at kører et enkelt
program med f.eks en Button. Så afinstall og geninstall så kan vi igen.
Håber der igen er en der kan og vel hjælpe mig igen.
Hilsen
Henning

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 12-05-05 22:23

"Henning Madsen" <HKM@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Og nederst
> [Fatal Error] Project1.dpr(1): File not fount: 'System.pas'

Noget er gået galt med din Delphi installation. Check library path
(forklaret i sidste omgang) og vær sikker på, at $(DELPHI)\Lib og
$(DELPHI)\Bin er med på listen.

hilsen
Uffe

Fra : Henning Madsen

Dato : 13-05-05 20:54

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> Noget er gået galt med din Delphi installation. Check library path
> (forklaret i sidste omgang) og vær sikker på, at $(DELPHI)\Lib og
> [...]
Hej Uffe rart at få svar fra dig igen.
I boksen Rnvironment options står følgende
Library Path: C:\xstringgrid
BPL output diregtory: Er tom
DCP output directory: $(DELPHI)\Lib
Browsing Path:
$(DELPHI)\source\vcl;$(DELPHI)\source\rtl\Corba;$(DELPHI)\source\rtl\Sys;$(DELPHI)\source\rtl\Win;$(DELPHI)\source\Internet
Dette er hvad der står, er der noget forkert i det ?
$(DELPHI)\Bin er der tilsyneladende ikke, Hvorfor og hvad gør man ??

Kan oplyse at installationen også er forsøgt på en DELPHI v.7 med samme
nedslående resultat.
Håber problemet kan løses ?
På forhånd tak
MVH Henning

Fra : Peter Henriksen

Dato : 15-05-05 22:45

Hej Henning.

Du har måske allerede fundet e løsning, men alligevel

On Fri, 13 May 2005 21:53:34 +0200, "Henning Madsen"
<HKM@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]

Denne fejl er som regel et tegn på at ens library path er 'helt i
skoven' ..

>I boksen Rnvironment options står følgende
>Library Path: C:\xstringgrid

Den er ihvertfald forkert ..

Jeg kaster lige min library path ind her, så du kan blive inspireret :
$(DELPHI)\Lib;$(DELPHI)\Bin;$(DELPHI)\Imports;$(DELPHI)\Projects\Bpl;$(DELPHI)\Rave5\Lib;C:\lib\jedi\jcl\lib\D7;C:\lib\jedi\jcl\source;C:\lib\jedi\jvcl\common;C:\lib\jedi\jvcl\lib\D7

Mvh

Peter Henriksen

Fra : Henning Madsen

Dato : 16-05-05 18:04

"Peter Henriksen" <remove_this_peh@dk.hempel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> $(DELPHI)\Lib;$(DELPHI)\Bin;$(DELPHI)\Imports;$(DELPHI)\Projects\Bpl;$(DELPHI)\Rave5\Lib;C:\lib\jedi\jcl\lib\D7;C:\lib\jedi\jcl\source;C:\lib\jedi\jvcl\common;C:\lib\jedi\jvcl\lib\D7

Tak for dit svar Peter
Er hel på bar bund, men indstallerede dog igen Delphi 4 for at prøve igen,
men jeg er hvist blevet for gammel.
Min library path indeholder det samme som din frem til og med Imports og så
ikke mere.
Jeg har fra et tidligere svar fået den opfattelse at der i library path
skulle stå stien til den komponent der skulle indstalleres, som i mit
tilfælde er C:\xstringgrid26.
Ved siste besøg kom der en ny komponent gruppe 'XStringgrid', komponenten
kan plaseres på formen, men ved Run vises Unit1 hvor der under uses er
tiføjet XStringGrid dog uden tilføjelse af et s som ved de andre. Der meldes
en [Fatal Error] Unit1.pas(7) file not found: 'XStringGrid.dcu'

Der er jo nu ført en del korspondance, så en taste for taste beskrivelse er
nok det eneste der kan få det til at lykkedes. Så pliyes. (Engelsk kan jeg
heller ikke).
MVH
Henning

Fra : Dennis Nicolajsen

Dato : 19-05-05 01:16

On Mon, 16 May 2005 19:03:36 +0200, "Henning Madsen"
<HKM@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har fra et tidligere svar fået den opfattelse at der i library path
>skulle stå stien til den komponent der skulle indstalleres, som i mit

Givet vis korrekt, men du skal TILFØJE stien til din folder, ikke
erstatte det der står der i forvejen, så skal det gå galt.

Start med en frisk installation, verificer at alt virker ved at
"build" et simpelt projekt, og kontroller at der ikke er nogen fejl.

Forsøg så at installere din komponent igen, men hust at du kun skal
tilføje til Library Path, ikke slætte eller ændre noget af det der
står der i forvejen.

Dvs du skal tilføje ;C:\xstringgrid26

/Dennis

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 19-05-05 08:08

"Dennis Nicolajsen" <dn@nicolajsen.info> wrote in message

> Givet vis korrekt, men du skal TILFØJE stien til din folder, ikke
> erstatte det der står der i forvejen, så skal det gå galt.

"Tilføje" var også netop det ord jeg anvendte i den oprindelige beskrivelse
(tidligere tråd), men det har Henning måske ikke lige set