Vagtplan 2
Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-05-01 03:04

Hej,

Jeg er ved at brygge en hjemmevagts-plan sammen til min arbejdsplads.
Den bliver i første omgang lavet i Access 97 og skal så senere bruges
til ASP.

Meningen er, at man skal kunne indtaste tidsintervaller (i
halvtimesspring) og så vælge vagtens navn ved opslag i en vagtliste.
Der er ikke tale om vagthjul el. lign, men om helt "tilfældige" vagter
- lidt ligesom en aftalekalender.
Den del er der sådan set ikke de store problemer i - endnu :).

Problemet er: Hvordan checker jeg, at alle vagter er besat - altså at
der ikke findes tidsrum, som ikke findes i skemaet, fx inden for en
uge, en måned el. lign.?

Og: Hvordan checker jeg, at der ikke er dobbeltbelægninger - altså to
poster, hvor tiden overlapper?

Nogen ideer?

Mvh. Jørn

+ dk.edb.database.ms-access