Kan det ikke gå hurtigere?
Fra : Brian Juul Nielsen

Dato : 30-05-01 00:31

Hejsa!

Vi er et par stykker her som kører et meget lille "netværk".. To PC'er med 2
10/100Mbit netkort forbundet med et krydset Twisted Pair kabel.. Når vi
sender filer til hinanden (via ICQ - hun tapper min netforbindelse med
SyGate.), overfører den "kun" med ca. 1000-1100 kb/s.. Kan det ikke gå
hurtigere, når det er 100Mbit netkort? Jeg har modtaget med over 3000kb/s
til et computer party (The Party.. Fra en lokal server..).. Er det fordi det
er med et krydset kabel, og ingen HUB..? Eller er ICQ bare ingen ørn til
filoverførsel? Findes der ikke et andet simpelt program som udelukkende er
lavet til filoverførsler (ikke med FTP).. Jeg ved ikke det store om netværk,
men måske gør nogen andre det? Dig f.eks..??

Someone fill me in..

Mvh. Brian

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-05-01 00:59

Brian Juul Nielsen skrev:

>Jeg ved ikke det store om netværk,
>men måske gør nogen andre det?

Det gør de i dk.edb.netvaerk - og jeg vil tro der er nogle der kan
hjælpe dig bedre der.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : SoulWalker

Dato : 30-05-01 02:35

gå ind i systemegenskaber og under fanen enhedshåndtering tager du
egenskaber for din harddiske og cd-rom drev. Der har du sikkert ikke sat et
V i dma. Det lyder meget som om at det er det der er grunden (gør det på
begge pc'ere). Du kan på icq også prøve at trykke menuen frem for den anden
bruger og trykke på "alert/accept modes". under "accept" fanen vælger du
"always use internal IP". Hvis du har lavet de 2 ting burde du kunne køre
5000-6000 måske mere.

SoulWalker

Fra : Mailund

Dato : 30-05-01 18:41

SoulWalker skrev i meddelelsen ...

>gå ind i systemegenskaber og under fanen enhedshåndtering tager du
>egenskaber for din harddiske og cd-rom drev. Der har du sikkert ikke sat et
>V i dma.

Ligen en supplerende oplysning til ovenstående.
Når jeg vælger at mine cddrev skal køre dma kan jeg ikke starte Clonecd.
I stedet fryser min computer og skal kickstartes.
Jeg kører win98 og ved ikke om det samme gør sig gældene for ME.

Mvh
Brian

Fra : Henning

Dato : 30-05-01 06:07

On Wed, 30 May 2001 01:30:32 +0200, "Brian Juul Nielsen"
<New-York@Anarki.dk> wrote:

> [...]
>SyGate.), overfører den "kun" med ca. 1000-1100 kb/s.. Kan det ikke gå
>hurtigere, når det er 100Mbit netkort? Jeg har modtaget med over 3000kb/s

Hvorfor overføre via ICQ? Hvorfor ikke bare kopiere filer via Andre
computere? Det forudsætter selvfølgelig, at I har givet adgang til
hinandens drev.

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 30-05-01 08:43

> [...]
> lavet til filoverførsler (ikke med FTP).. Jeg ved ikke det store om netværk,
> men måske gør nogen andre det? Dig f.eks..??

Hvis du har IPX protokollen installeret, så skynd dig at afinstallere
den, da den sinker dit netværk unødigt.

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Fra : [Ex] Pita

Dato : 30-05-01 13:51

> Hvis du har IPX protokollen installeret, så skynd dig at afinstallere
> den, da den sinker dit netværk unødigt.

Og fjerner muligheden for at spille mange spil over netværk...

Fra : Frazk

Dato : 30-05-01 21:22

> Someone fill me in..

Hvis du har de nyeste drivere ., så er det godt .,
Hvis dit kabel er okay ., så er det Fint .,
Hvis du ikke har sat dit netkort op manuelt ., så kan det godt være et
problem ..

Hvilke Ntkort drejer det sig om ?

Frazk .,