PCI Mass Storage Controller...
Fra : Morten Dall

Dato : 29-05-01 23:49

Hej NG.

Under "Enhedshåndtering" i Win98 vises det, at jeg ikke har installeret
drivere til PCI Mass Storage Controller.
Mit problem er ganske enkelt, at jeg ikke ved, hvad denne betegnelse dækker
over, og derfor heller ikke, hvor jeg skal lede efter drivere. Enlighten me,
please!

Morten

Fra : N/A

Dato : 29-05-01 23:54

Fra : Morten Dall

Dato : 29-05-01 23:54

Det er et Asus A7V
Installation af 4in1 afhjælper dog ikke problemet...

Morten

Fritze <Fritze76@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9f190r$2qq$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Fritze

Dato : 29-05-01 23:57

Selvfølgelig gør det ikke det. Er der en RAID controller eller Promise
controller på bundkortet?
Så installér dog driveren på cd'en som fulgte med bundkortet.

Fra : Fritze

Dato : 30-05-01 00:02

Sorry, hvis jeg virker lidt irriteret, det var nu egentlkig ikke meningen,
men at anskaffe sig et bundkort og så ikke vide, hvad der er på det virker
nu lidt bøp i bøtten. Nåmen i enhedshåndteringen dobbeltklikker du på
enheden og vælger, "driver", så peger du på cd'en og så skulle den gerne
finde den. Evt. i \promise\win9x

Fra : Morten Dall

Dato : 30-05-01 00:07

Det er muligt, at jeg er lidt bøp i bøtten, men nu købte jeg ikke bundkortet
separat, men derimod som en del af et samlet system. Det er kun fordi jeg
lider af computerbesvær, at jeg overhovedet gider at sætte mig lidt ind i de
tekniske detaljer...

nyhedsmeddelelse:9f19p8$4p6$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Morten Dall

Dato : 30-05-01 00:04

Tak for hjælpen.
Det var, som du så "diskret" antydede, en smal sag. Promise controller.

Måske kan du hjælpe mig med et andet problem? Se min post "Problemer med
75GXP" i denne NG.

P.f.t.

nyhedsmeddelelse:9f19go$43f$1@news.inet.tele.dk...

Fra : pwa

Dato : 30-05-01 21:47

> [...]
dækker
> over, og derfor heller ikke, hvor jeg skal lede efter drivere. Enlighten

Det kunne da være du måske havde en IEEE1394 Firewire controller, SCSI
controller, det skriver du ikke noget om, det behøver nødvendigvis ikke
befinde sig integreret på MB

PV