IBM Fejl ?
Fra : Plazm0id

Dato : 29-05-01 23:32

tidligere posted..!

"ligepludselig mens jeg defragmanterede begyndte min hd at larme vildt -
sådanne nogle snurrelyde, det lød bestemt ikke godt.
det var lige som om at hd-dimsen der drejer rundt (7200 omdrejninger i
minuttet på min IBM ata100 45 gb's) var gået i spin, og den stoppede først
da jeg lukkede speed disk ned

- skal jeg være bekymret, er min harddisk ved at gå ?"

men nu har jeg lige fundet ud af at begge mine IBM harddiske laver det
nummer...når jeg diskfragmanterer kommer den ikke videre - når jeg ser film
stopper den (når de frygtelige lyde)
er det "normalt" ved IBM diske der er brugt til store dataoverførsler ?

Fra : X-Man

Dato : 30-05-01 01:01

hmmm hvad for en IBM HDD er det.?? er det en GXP 75 er den snotfuld af fejl
og de har stoppe salget fra IBM af og erstattet den med GXP 60 som kører
meget bedre
X-Man

Fra : Christian Mygind

Dato : 30-05-01 07:48

> - skal jeg være bekymret, er min harddisk ved at gå ?"

Det var jeg, da min sagde samme lyd - og man kan vistnok roligt sige, at vi
ikke er de eneste!
Jeg fik den byttet. Rygtet på nettet siger, at denne disk selv laver bad
sectors på sig selv, men at disse kan rettes med et disk-utility program
(der formatterer disken igen, og derfor sletter alle data) fordi disken ikke
fysisk fejler noget.

/Chr

Fra : Plazm0id

Dato : 30-05-01 13:20

(så skal jeg have mine byttet!!!!)

hvad kunne sådanne et program hedde ?`

Fra : Christian Mygind

Dato : 30-05-01 15:11

> (så skal jeg have mine byttet!!!!)
>
> hvad kunne sådanne et program hedde ?`

Det hedder "Drive Fitness Test" og findes hér:
http://www.storage.ibm.com/hardsoft/diskdrdl/technolo/dft/dftnew.htm

/Chr

Fra : Michael Jul

Dato : 30-05-01 22:16

IBM 45GB 75GXP diske er blevet taget er markedet på følgende fejl:

armen sætter sig fast!
bad sectors opstår
smider dataen lige pludselig

IBM har haft mange fejl med den disk og har trukket alle diske tilbage de
kunne får fat på. Jeg har selv monteret flere maskiner med de diske hvor jeg
har haft 2 maskiner hvor en af overtående fejl opstod, så send den ind til
reperation, hvis du ikke kan få den lavet skal de sende en tilsvarende og
dvs. at det bliver en disk der er støre, da der ikke laves nogen tilsvarende
diske, folk som har de diske skal passe på hvad de gør med dem, f.eks.
dårlig idé at bruge den som transport disk (flytte den fra computer til
computer), da de er utrolig følsomme og let fremprovkere fejl.

Fra : Plazm0id

Dato : 31-05-01 16:00

fik lige en ny weird fejl i går....
da jeg skulle kopi'ere en 1 gb's fil fra en partition til en anden (samme
disk) - da døde pc'en !!!! er det også harddisken der leger med mig ?

Fra : Jens Petersen

Dato : 31-05-01 17:22

On Thu, 31 May 2001 17:00:27 +0200, "Plazm0id" <Plazm0id@phreaker.net>
wrote:

>fik lige en ny weird fejl i går....
>da jeg skulle kopi'ere en 1 gb's fil fra en partition til en anden (samme
>disk) - da døde pc'en !!!! er det også harddisken der leger med mig ?

Lyder mere som en defekt / underdiminsioneret strømforsyning.

--
Jens oz1kiw

If one synchronized swimmer drowns, do the rest have to drown too?

Fra : Plazm0id

Dato : 31-05-01 19:11

jeg har en 300 W (det burde da gøre det!!!?)

Fra : Christian Mygind

Dato : 30-05-01 20:45

> Lyder mere som en defekt / underdiminsioneret strømforsyning.

DET er altså noget sludder!

/Chr

Fra : Jens Petersen

Dato : 01-06-01 14:23

On Wed, 30 May 2001 21:44:49 +0200, "Christian Mygind"
<chr@mygind.net> wrote:

>DET er altså noget sludder!

Hvorfor det? Hvis den dør når den skal lave en stor kopiering kunne
det da være en fejl i strømforsyningen der gør at den ikke kan lide
pludselige belastninger, men okay så ville den nok dø på andre
tidspunkter også.

Jeg har selv haft problemer med en strømforsyning der nogen gange
døede når cd-drevet startede, især når man installerede store ting
hvor der blev arbejdet meget på cd-drevet og harddisken.

--
Jens oz1kiw

aibohphobia, n., The fear of palindromes.