SB Live problem !!
Fra : Mercenary

Dato : 29-05-01 23:11

Hej gruppe.

Nu har jeg snart postet en million indlæg for at få løst mine problemer.

For at sige det kort:

En fejl i VIA's KT133 chipsæt bevirker at maskinen chrasher ved høj HD
aktivitet hvis man samtidig har et SB Live kort monteret i sin com.

Jeg har opdateret alle drivere (VIA 4in1, HPT370) samt kørt den officielle
patch fra VIA's hjemmeside der skulle rette på problemet.

Der er bare dét at det ikke virker.

Hvis jeg afinstallerer alle Creatives drivere så kører det uden problemer,
jeg behøver ikke engang at pille lydkortet ud.

Jeg har hørt at det er et problem der er meget oppe i tiden, så hvis der er
nogen der har fundet en løsning eller bare har et godt forslag, vil jeg være
meget taknemmelig.

Man vil jo gerne have sin com op at køre optimalt..........det er sgu da
ikke særlig sjovt at spille uden lyd vel ???

Mvh
Thomas

PS. Også postet i dk.edb.hardware

Fra : Cubus

Dato : 29-05-01 23:30

> En fejl i VIA's KT133 chipsæt bevirker at maskinen chrasher ved høj HD
> aktivitet hvis man samtidig har et SB Live kort monteret i sin com.

Jeg flyttede SB til et andet PCI-slot og problemerne var væk på et A7V
bundkort.

--
Cubus

Fra : Anders Christensen

Dato : 30-05-01 19:22

Jeg har læst på creative hjemmeside at man i bios skal reservere IRQ 5 til
Legacy/ISA.
....jeg har selv gjort det, men mærkede ikke nogen forskel, men nu kørte mit
SBLive også
godt nok i forvejen.

/ac