Problemer med getlastmod()
Fra : Neon

Dato : 29-05-01 22:42

Jeg bruger (dvs. prøver at bruge) getlastmod() til at bestemme hvornår mine
sider sidst er ændret. Jeg kalder funktionen i en anden fil der er include'
ret sådan:
include("http://www.ego.f2s.com/test/foot.php");
Og bruger den sådan:
echo "Opdateret: ".date ("F d Y H:i:s.", getlastmod());
Men den returnere datoen fra foot.php og ikke 'parent'-filen.
Ifølge PHP-manualen skulle den returnerer tiden for 'parent'-filen hvis den
fulde URL bliver brugt, men det kan jeg altså ikke få den til.
Nogen idéer?

- Neon

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 30-05-01 04:16

In article <9f150d$lb7$1@news.inet.tele.dk>, Neon wrote:
> [...]
> echo "Opdateret: ".date ("F d Y H:i:s.", getlastmod());
> Men den returnere datoen fra foot.php og ikke 'parent'-filen.

Brug filemtime(__FILE__) istedet. Se php.net/filemtime.

/tlk

Fra : dennis iversen

Dato : 30-05-01 06:01

prøv med

include ("/sti/til/foot.php");

altså sti istedet for url...

burde virke

dennis

Fra : Neon

Dato : 30-05-01 12:52

Mange tak for hjælpen. 'filemtime' gjorde det samme, men da jeg skiftede fra
url til stien virkede begge perfekt.
- Neon