Linefeed i output...
Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 12-05-05 18:23

I "gamle" dage da jeg programmerede asp (vbscript) havde jeg en constant der
hed vbcrlf som lavede et pænt linieskift, således at den koder der kom ud af
variablen blev pænt formateret med en ny linie. Jeg har ikke kunnet finde
noget tilsvarende i php - kan det passe?

Den lavede en karakter 13 og 10 så hvidt jeg husker.

--
Mvh,

Martin Rise Christensen
Work is for people that don't know how to ski

Fra : Benny Nissen

Dato : 12-05-05 18:31

Martin Rise Christensen wrote:
> [...]
> noget tilsvarende i php - kan det passe?
>
> Den lavede en karakter 13 og 10 så hvidt jeg husker.

Så bruger du bare \n og \r som laver det samme.

kig evt, også lige på nl2br som laver linieskift om til <br />

http://dk2.php.net/nl2br

--
Benny

Fra : Troels Hansen

Dato : 12-05-05 18:32

> [...]
> noget tilsvarende i php - kan det passe?
>
> Den lavede en karakter 13 og 10 så hvidt jeg husker.

Kender MEGET lidt til ASP, men hvor er det du vil lave linieskift?
I den htlp kode du udskriver med php? Så kan echo "\r\n" bruges
(carriage return og newline), ligesom \t giver en tab.

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 12-05-05 18:45

"Troels Hansen" <idle@emanymtonstaht.dk> skrev i en meddelelse

> Kender MEGET lidt til ASP, men hvor er det du vil lave linieskift?
> I den htlp kode du udskriver med php? Så kan echo "\r\n" bruges (carriage
> return og newline), ligesom \t giver en tab.

Tusind tak - det var lige det jeg søgte - både tab og newline - jeg har
tårer i øjnene!