MySQL suppport i PHP under IIS 6 (windows ~
Fra : Tomasz Otap

Dato : 11-05-05 10:23

Hej NG

Jeg håber, I kan give mig en hånd med følgende problem. Vi kører IIS 6
på Windows 2003 server samt MySQL server. Jeg har fornyligt tilføjet PHP
5 til serveren, og vil nu gerne etablere MySQL support - men det giver
problemer. Jeg har fundet en del glimrende sider på nettet omkring
installationen og fulgt instruktioner, men kan stadig ikke få det til at
virke.

Problem: så snart extension=php_mysql.dll bliver slået til i php.ini,
holder alle php-scripts op med at svare - scriptet lader til at køre i
al uendelighed. Dette sker faktisk, uanset hvilken extension der
aktiveres, hvilket kunne jo tyde på problemer med at tilgå selve mappen
eller indlæse dll-filerne.

Min extension mappe er angivet til extension_dir = "d:\apps\php\ext\"
(som naturligvis også er mappens placering på serveren) og stien til
PHP-mappen er også blevet tilføjet til Windows path. Jeg har
eksperimenteret med flere angivelser for extension_dir, men intet
virker. Jeg har også forsøgt at flytte ext-filer i windows/system32
eller windows-mappen (hvor php.ini lå i første omgang). No go.

Har I et forslag til, hvad jeg gør galt?

Fra : Michael

Dato : 11-05-05 16:14

> Min extension mappe er angivet til extension_dir = "d:\apps\php\ext\"

Prøv evt.

"D:\apps\php\ext";
"D:/apps/php/ext";

Altså uden "\" tli sidst, og at vende \ om.

--
Mvh.
Michael

Fra : Tomasz Otap

Dato : 12-05-05 09:58

Michael wrote:
> "D:\apps\php\ext";
> "D:/apps/php/ext";
>
> Altså uden "\" tli sidst, og at vende \ om.

Got it - det var et spørgsmål om et lidt ældre udgave af dll-filer i
forhold til selve php-fortolkeren. Duh!

Tak for hjælpen!

Fra : Kim Gudiksen

Dato : 06-04-07 17:28

Tomasz Otap wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> eller windows-mappen (hvor php.ini lå i første omgang). No go.
>
> Har I et forslag til, hvad jeg gør galt?

Hej T..

Jeg har samme problem som dig men jeg kan ikke lige finde en løsning. Jeg
har prøvet at downloade nogle nye extension, men det har ikke løst mit
problem.

Hvordan løste du dette problem ??

Kim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-04-07 18:22

Jeg ved ikke engang, om IIS kan klare php5.
Selv holder jeg mig til php4.x af samme grund.

Også her havde jeg problemer i sin tid, indtil jeg fandt ud af, at jeg ikke
skulle installere en alt for ny udgave af MySQL.
P.t. kører jeg med php4.6 og MySQL 3.23.54 under IIS 7.
En nyere version af MySQL gav netop de problemer med, at php stod helt af.

Fra : Jacob Johannessen

Dato : 23-05-07 13:01

Hej...Jeg har selv nogle problemer med php på en Windows 2003 server (Dog
Apache). Apache 2.2.4, php 5.2.1, MySQL 5.0.27.

Jeg faldt over dit indlæg og synes det minder om mit nuværende problem. Hvad
skete der
præcis når php "stod helt af" ? Jeg oplever "php out of memory" i
tilsyneladende tilfældige PHP-scripts (I Typo3 cms'et).

Jeg håber dette er den rigtige måde at spørge på.