SSI eller PHP?
Fra : Cifly

Dato : 03-05-05 17:37

Hej NG

Havde egentlig sat mig for at lære SSI, for at opnå fordelen med include.

Men nu har jeg så læst, at ssi og php faktisk kan det samme, så hvorfor
egentlig bekymre sig om ssi?

Jeg havde fået den opfattelse, at ssi og php faktisk supplerede hinanden.

Hvis man ligeså godt kan køre med php, hvordan laver man så f.eks. en
"include virtual" via php?

Cifly

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 03-05-05 18:36

On 03-05-2005 18:37 Cifly wrote:
> Hvis man ligeså godt kan køre med php, hvordan laver man så f.eks. en
> "include virtual" via php?

Sådan her:

<?php
include ("sti/til/fil/der/skal/indsættes/filnavn.inc");
?>

Hvis du alligevel skal til at lære noget fra bunden, så synes jeg det er
en rigtig god idé at lære PHP - det kan en masse, som SSI ikke kan.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-05-05 18:54

"Cifly" <clauss"nospam"@postkasse.net> skrev:

>Havde egentlig sat mig for at lære SSI, for at opnå fordelen med include.
>
>Men nu har jeg så læst, at ssi og php faktisk kan det samme, så hvorfor
>egentlig bekymre sig om ssi?

Njah - ssi kan kun inkludere indhold, php kan meget mere, så
bruger man php i forvejen, så bør man naturligvis forsætte med.

>Hvis man ligeså godt kan køre med php, hvordan laver man så f.eks. en
>"include virtual" via php?

<?php
include("forfatter.txt");
?>
--
Knud

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-05-05 19:47

On Tue, 03 May 2005 19:54:26 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

><?php
> include("forfatter.txt");
> ?>

Hvis det skal svare til virtual, så er det nok snarere virtual(), man
skal kigge på (for at foretage et Apache sub-request):

<?php
virtual("guestbook.pl");
?>

--
- Peter Brodersen

Fra : Cifly

Dato : 04-05-05 13:14

"Peter Brodersen" <usenet2005@ter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det skal svare til virtual, så er det nok snarere virtual(), man
> skal kigge på (for at foretage et Apache sub-request):

> [...]

Se, det kunne jeg så ikke lige få til at virke.
På mit site fik jeg en error på sted hvor teksten burde blive inkluderet.
Jeg skrev:

<?php virtual("/sti/fil.htm");?>

Fra : Jacob Atzen

Dato : 04-05-05 13:53

On 2005-05-04, Cifly <clauss> wrote:
> Se, det kunne jeg så ikke lige få til at virke.
> På mit site fik jeg en error på sted hvor teksten burde blive inkluderet.
> Jeg skrev:
>
><?php virtual("/sti/fil.htm");?>

Prøv med include().

- Jacob Atzen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-05-05 13:54

On Wed, 4 May 2005 14:14:29 +0200, "Cifly"
<clauss"nospam"@postkasse.net> wrote:

>Se, det kunne jeg så ikke lige få til at virke.
>På mit site fik jeg en error på sted hvor teksten burde blive inkluderet.
>Jeg skrev:

Hvis du bare skal have noget indhold fra en fil spyttet ud på skærmen
(fx tekst, html, etc.), så kan du bruge readfile, fx:
readfile("tekst.txt");
readfile("menu.html");

Hvis du skal inkludere php-kode, der skal behandles som sådan, så kan
du bruge include, fx:
include("kode.inc.php");

Hvis du skal have afviklet et andet sprog (fx perl, ssi eller et
generelt cgi-script), så kan du bruge virtual, fx:
virtual("menu.html");

><?php virtual("/sti/fil.htm");?>

Det lyder som om, du kan klare dig med readfile.

--
- Peter Brodersen

Fra : Cifly

Dato : 04-05-05 14:13

> [...]
> generelt cgi-script), så kan du bruge virtual, fx:
> virtual("menu.html");

> Det lyder som om, du kan klare dig med readfile.

Det forløb uden success. Jeg skrev:

<?php readfile("csskode.txt");?>

Mit hotel understøtter php.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-05-05 16:17

On Wed, 4 May 2005 15:12:41 +0200, "Cifly"
<clauss"nospam"@postkasse.net> wrote:

>Det forløb uden success. Jeg skrev:

> <?php readfile("csskode.txt");?>
>
>Mit hotel understøtter php.

Får du nogen fejlmeddelelse eller lignende? Ovenstående burde virke
fint (hvis csskode.txt ligger i samme mappe som din php-fil).

--
- Peter Brodersen

Fra : Cifly

Dato : 04-05-05 16:41

Peter Brodersen skrev:

> Får du nogen fejlmeddelelse eller lignende? Ovenstående burde virke
> fint (hvis csskode.txt ligger i samme mappe som din php-fil).

Nu fik jeg det til at virke. Manglede php endelsen på index. Takker