Problemer med min "Besøg i dag" tæller
Fra : Lasse Jensen

Dato : 01-05-05 01:18

Hejsa.

Jeg har jo desværre lige opdaget at den tæller jeg selv har kodet
ikke virker korrekt. Der befinder sig uheldigvis en bug i den.
Jeg troede ikke den fejlede noget, fordi den virkede godt nok her
i April hvor tælleren blev aktiveret, men så pludselig her da vi
skiftede til en ny måned, gik den helt ned.. Nu er den begyndt i
istedet for at tælle IP'er kun for i dag at tælle alle i hele
tabellen. Og jeg kan ikke finde ud af/forstå hvorfor, så håber
virkelig du kan hjælpe!!! Mange mange mange tak

Her er koden:

$ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"];
$time = time();
$dato = date("d. F - Y");
$tid = date("H:i:s");
$sti = $_SERVER["PHP_SELF"];

$db = mysql_connect("********", "*********",
"*********");
mysql_select_db("webster_statistik", $db);

$query = mysql_query("SELECT * FROM
`Total_today_counter` WHERE `ip` LIKE '$ip' ORDER BY id DESC
LIMIT 0, 1") or die(mysql_error());

$count_ip = mysql_num_rows($query);

while($data = mysql_fetch_array($query)){
$dato_check = $data["dato"] != $dato;
}

if ($count_ip != 0) {

if ($dato_check) {
mysql_query("INSERT INTO Total_today_counter
(ip, time, dato, tid, sti) VALUES
('$ip','$time','$dato','$tid','$sti')") or die(mysql_error());
}
} else {
mysql_query("INSERT INTO Total_today_counter
(ip, time, dato, tid, sti) VALUES
('$ip','$time','$dato','$tid','$sti')") or die(mysql_error());
}

$dateformat = sprintf('%s', $dato);
$query = sprintf('SELECT * FROM
Total_today_counter WHERE dato>=\'%s\'', $dateformat);
$foresp = mysql_query($query) or
die(mysql_error());

$counter_unik = mysql_num_rows($foresp);

$total_counter_unik = $counter_unik + 0; //
Hvor tælleren starter med at tælle fra

echo "<i>$total_counter_unik</i>";

?>

Eftersom det er delen med at tælle som fejler, så må fejlen jo
ligge der går jeg ud fra. Der er nemlig ikke nogle problemer med
registreringen. Ip'en bliver kun talt 1 gang pr. døgn, præcis som
den skal...

Endnu en gang tak for din hjælp :D

Mvh. Lasse Jensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Jensen

Dato : 01-05-05 01:21

Undskyld dumt at poste koden herinde i Nyhedsgrupperne, så her har I
det på pastebin.com i stedet for: http://www.pastebin.com/278123

Fra : Martin

Dato : 01-05-05 01:33

Lasse Jensen wrote:
> $ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"];
> $time = time();
> $dato = date("d. F - Y");
> $tid = date("H:i:s");
> $sti = $_SERVER["PHP_SELF"];
>
> mysql_query("INSERT INTO Total_today_counter
> (ip, time, dato, tid, sti) VALUES
> ('$ip','$time','$dato','$tid','$sti')") or die(mysql_error());

Hvorfor indsætter du ikk $tid og $dato i et DATETIME felt i databasen? -
så skriver man bare INSERT INTO tabel (datofelt) VALUES (NOW())

men hvordan er dine felter opbygget i databasen ?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 01-05-05 02:16

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> men hvordan er dine felter opbygget i databasen ?

Mine felter er sådan set bare text felter, hvor tiden bliver smidt ind i et
og datoen i et andet..

Men jeg kan så sige jeg har løst problemet nu. Det var sådan set bare
dato>=\'%s\' der skulle skiftes ud med dato=\'%s\' for at det virkede :P :D