Mysql WHERE vis alle
Fra : chr

Dato : 28-04-05 21:36

Hvordan får man funktion mysql_query("SELECT * FROM tabel
WHERE overskrift='test'")
til at vise alle dem der er, hvis jeg har flere, der har
overskriften "test"?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Jari

Dato : 28-04-05 21:41

On 28 Apr 2005 20:35:58 GMT, chr <asda@ads.sad> wrote:

>Hvordan får man funktion mysql_query("SELECT * FROM tabel
>WHERE overskrift='test'")
>til at vise alle dem der er, hvis jeg har flere, der har
>overskriften "test"?

http://www.hudzilla.org/phpbook/read.php/9_3_17

Thomas Jari

Fra : zigma.dk

Dato : 28-04-05 21:45

chr wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Hvordan får man funktion mysql_query("SELECT * FROM tabel
> WHERE overskrift='test'")
> til at vise alle dem der er, hvis jeg har flere, der har
> overskriften "test"?

$res = mysql_query("SELECT * FROM tabel WHERE
overskrift='test'");
if( mysql_num_rows($res) ){
while($row=mysql_fetch_array($res)){
echo $row[overskrift];
echo $row[anden_data];
}
}

Fra : Jacob Atzen

Dato : 29-04-05 06:52

On 2005-04-28, zigma.dk <zigma@zigma.dk> wrote:
> echo $row[overskrift];

Skidt syntax, i det ovenstående fortolkes "overskrift" som en konstant,
hvilket den ikke er. $row['overskrift'] er bedre, da det her er klart,
at "overskrift" er en streng.

- Jacob Atzen