redirect og html
Fra : chr

Dato : 25-04-05 13:15

Jeg har et problem. Jeg vil gerne have noget html kode øverst på
min side og så længere nede kommer der noget php hvor
Header("Location: minside.php"); indgår, men problemet er at den
siger at jeg ikke kan bruge header når jeg allerede har en altså
html.
Er der en anden måde jeg kan gøre det på?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Zilla

Dato : 25-04-05 14:34

chr wrote:
> [...]
> siger at jeg ikke kan bruge header når jeg allerede har en altså
> html.
> Er der en anden måde jeg kan gøre det på?

Hvorfor vil du have noget html og så senere redirecte til en anden side.
Selv hvis det virkede ville man jo kun få et kort glimt af html'en og så
blive recirected.

Hvis du i nogle tilfælde vil have vist html'en og i andre tilfælde have
at brugeren bliver redirectet så kan du lave en if-sætning der tjekker
om betingelserne er opfyldt og så enten viser html'en eller redirecter.

Zilla
--
HUSK: Fjern de store bogstaver i
e-mailen for at skrive til mig

REMEMBER: Remove the capital letters
in my e-mail to write to me.

Fra : Rasmus Grouleff

Dato : 26-04-05 08:02

chr wrote:

> Er der en anden måde jeg kan gøre det på?

Du kan bruge output buffering. Hvis du gør det, skal du inden outputtet
starter lave et kald til ob_start() og kalde ob_end_flush() til sidst
for at flushe bufferen (du kan også lade den implicit flushe bufferen og
udelade det sidste kald).

Om det er en smart ide at bruge output buffering, ved jeg ikke. Men det
kan gøre det, du ønsker.

Læs evt. mere her: http://dk.php.net/manual/en/ref.outcontrol.php

--
Rasmus

"Ten beers are fun - one is just plain stupid"

Fra : Ruben Hesselbæk

Dato : 26-04-05 09:31

"chr" <ingen@ingen.dk> wrote in message
> [...]
> siger at jeg ikke kan bruge header når jeg allerede har en altså
> html.
> Er der en anden måde jeg kan gøre det på?

Som man siger, så er outputBuffering en mulighed, personligt plejer jeg at
gøre det at jeg laver en side som viser et link til den side jeg vil sende
brugeren over til, og så redirecter igennem javascript hvis de ikke klikker
på linket indenfor x antal sekunder.

function redirect($url, $text, $timeout) {
printf('<a href="%s" title="Tilbage">%s</a>, $url, $text)
print ('<script language="JAVASCRIPT">');
printf('window.setTimeout("Redirect();", %s);', $timeout);
printf('function Redirect() {location.href="%s"}', $url);
print ('</script>');
}

Venlig hilsen
Ruben Hesselbæk