Problemer med MySQL
Fra : adam ellesoe

Dato : 12-05-05 13:51

Har sat en MySQL db op på min pc og indporteret en db, men når jeg kører min
asp side så:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default
driver specified
Min conn line i asp:
objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;DATABASE=odontpoke
r_dk;UID=odontpoker_dk;PWD=Shyyy;"
objConn.Open
strSQL = "Select * From indlæg ORDER BY indlægID DESC LIMIT 10"
objRS.Open strSQL, objConn, 3,3

Hvad skal jeg dog gøre?? mvh adam

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 12-05-05 16:35

"adam ellesoe" <adam_ellesoe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> r_dk;UID=odontpoker_dk;PWD=Shyyy;"
> objConn.Open
> strSQL = "Select * From indlæg ORDER BY indlægID DESC LIMIT 10"

Prøv med denne connection string:

"Driver={MySQL ODBC 3.51
Driver};Server=localhost;Port=3306;Database=odontpoker_dk;Uid=odontpoker_dk;Pwd=Shyyy;Option=3;"

Den virker i hvert fald med den ODBC-driver, jeg har hentet på MySQL's
hjemmeside.

Mvh

Carsten