skrivning til database via global.asa
Fra : Ukendt

Dato : 09-05-05 17:30

Som en del af noget statistik forsøger jeg at skrive til en database fra
global.asa-filen.
Men nedenstående fungerer ikke, så jeg mangler noget. Kan nogen se hvad det
er?

<script language="vbscript" runat="server">
sub Application_OnStart
end sub
sub Application_OnEnd
end sub
sub Session_OnStart
session("log")
end sub

sub Session_OnEnd
'Indsætter tekstklump i databasen
' ADO Constants
Const adOpenForwardOnly = 0
Const adOpenKeyset = 1
Const adOpenDynamic = 2
Const adOpenStatic = 3
' LockTypeEnum Const Values
Const adLockReadOnly = 1
Const adLockPessimistic = 2
Const adLockOptimistic = 3
Const adLockBatchOptimistic = 4
Set conn = application("connectionobject")
strDSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &
Server.MapPath("..\db\log.mdb")
Conn.Open strDSN, adOpenStatic
SQL = "INSERT INTO Log (stats) VALUES ('" & session("log") & "')"
conn.execute(SQL)
set conn=nothing
end sub
</script>

Tak for hjælpen.

---
Jesper

Fra : pepss

Dato : 09-05-05 18:10

"Jesper F" <jf> skrev

> [...]
> global.asa-filen.
> Men nedenstående fungerer ikke, så jeg mangler noget. Kan nogen se hvad

jeg har ikke lige kikket koden igemmen men jeg ved at det kan give problemer
at bruge Access DB i Session_OnEnd da Access ikke er hurtig nok

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 09-05-05 21:14

"pepss" <olefriis@privat.invalid> skrev i en meddelelse
> jeg har ikke lige kikket koden igemmen men jeg ved at det kan give
problemer
> at bruge Access DB i Session_OnEnd da Access ikke er hurtig nok

Den forstå jeg ikke helt, kan du uddybe det. Mine erfaringer er at Access
forbliver åben indtil alle transaktioner er er færdige.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-05 21:17

> jeg har ikke lige kikket koden igemmen men jeg ved at det kan give
problemer
> at bruge Access DB i Session_OnEnd da Access ikke er hurtig nok

Hvordan skulle det give problemer?
Jeg kan jo godt bruge en access db til diverse databasefunktioner på siden.
Hvad giver det af specielle problmer at bruge det via Session_OnEnd?

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 09-05-05 21:10

"Jesper F" <jf> skrev i en meddelelse
> [...]
> global.asa-filen.
> Men nedenstående fungerer ikke, så jeg mangler noget. Kan nogen se hvad

Ikke umiddelbart men hvor er "connectionobject" defineret?

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-05 17:28

> det
>
> Ikke umiddelbart men hvor er "connectionobject" defineret?

Ja jeg ved det ikke, da jeg har fundet koden et sted.
Skal det være
Set Conn = Server.Createobject("ADODB.Connection")
i stedet?

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 10-05-05 19:45

> Ja jeg ved det ikke, da jeg har fundet koden et sted.
> Skal det være
> Set Conn = Server.Createobject("ADODB.Connection")
> i stedet?

Nej, der defineres en række ting inden kaldet til "connection" som har med
åbningen af forbindelsen at gøre og det er jeg ret sikker på er knyttet til
connection. Du har nok ikke fået sakset nok, da du kopierede det ;-(

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg