Kan jeg se om en side køres i Frames ??
Fra : Claus Marcussen

Dato : 04-05-05 18:16

Hej.

Jeg har en side helt uden frames (http://erritsoe-skakklub.dk).

Jeg har oplevet enkelte tilfælde, hvor der linkes til mig, men
gjort i en frame. Det vil jeg gerne undgå. Jeg gider ikke ligge
og rode rundt i et vindue.

Derfor vil jeg gerne gøre det således, at når jeg starter en side
og konstaterer frames, så sker der en redirect til samme side -
men i ny target.

Kan jeg fra ASP se om jeg er i en frame ??

Med venlig hilsen
Claus Marcussen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Frontier

Dato : 04-05-05 20:32

Hejsa :)

Ja, det kan du sagtens - med Javascript. Smid denne i head-sektionen
på din side.

if (parent.frames.length>0) {top.location.href =
'http://www.minhjemmeside.dk'};

Lidt mere teknisk er det sådan: er der mere end én ramme (side) er det
pludseligt et array - og et sådan kan man altid checke størrelsen af.
Er den mere end 0...er det fordi en eller anden indlæser din
hjemmeside i hans. Og så beder din side om at "moder-rammen"
(framesettet) bliver udskiftet med www.minhjemmeside.dk (udskift URL
som det passer dig).

Mere simpelt kan det ikke være? :)

Jeg håber at svaret gav mening for dig og hjalp dig lidt på vej..

Mvh,
Klaus

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-05-05 19:49

Frontier skrev:

> Ja, det kan du sagtens - med Javascript.

Pernittennote: Man kan sagtens se det med javascript - men man kan
ikke se det "fra asp" som der blev spurgt om. Men
javascriptløsningen er den eneste mulighed.

> if (parent.frames.length>0) {top.location.href =
> 'http://www.minhjemmeside.dk'};

Hvis man bruger self.location.href, kan man bruge det samme script
på mange forskellige sider.

Der findes et hav af "frame buster"-scripts på nettet. Her er et
par alternativer:

function changePage() {
      if (self.parent.frames.length != 0)
         self.parent.location=document.location;
}

function FrameBuster(){

   if (top!=self.parent)
   top.location=self.parent.location;
}

Funktionerne kan kaldes via onload på body-elementet (fx <body
onload="FrameBuster()">)

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen