Validering i AD igennem ASP
Fra : Jakob Outzen

Dato : 04-05-05 15:12

Har lavet et script i wsh der kan oprette/redigere/slette brugere i
Active Directory, men vil gerne have lavet en mere strømlinet
brugerflade hvor bruger kan anvende vores nuværende intranet miljø
(IE) og vil desuden gerne have koblet fx en brugeroprettelse sammen
med nogle database kald via alm. asp script.

Er i et alm. win 2003 intranet miljø med IIS 6.0.
Når jeg via script forsøger at tilgå objekter i AD bliver jeg afvist
pga. manglende bruger rettigheder. Det ser ud til at AD validerer op
imod IIS sytem konto når scriptet forsøger at få adgang til AD, og
altså ignorerer den bruger konto man er logget ind med når man
aktiverer scriptet. Har derfor brug for
1: løsnng på hvordan jeg kan inkludere brugernavn og kode i et
serverside asp script så jeg kan få adgang til at redigere i AD
2. løsning på hvordan jeg sikrer mig imod at bruger ikke kan få adgang
til oplysninger om navn og kodeord på konto der bruges til validering
i AD

ad 2) - kode vedr. adgang til og validering i AD kan vel afvikles
serverside uden at skulle sendes til klienten ?

Er der nogen der kan hjælp?
Med venlig hilsen
Jakob Outzen
Mail: jo@skalslettesrkrnet.dk (fjern "skalslettes")