formatere tekststreng
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 04-05-05 13:24

Hej
Jeg sender to tekststrenge(dato_til, dato_fra) videre fra en form
til en anden side. Jeg får dataen fra en kalender, hvor man
vælger og datoen bliver så indsat i formfelterne. Mit problem er
at der også er tidspunkt(klokken) med i strengen jeg sender. Det
skal jeg ikke bruge, og vil derfor gerne have det væk, + jeg
gerne vil have det til at se sådan ud: 05-02-2005
Dataen jeg gerne vil have formateret, ser sådan ud:
05%2F02%2F2005+14%3A05

Er der nogen der kan hjælpe?

mvh Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Outzen

Dato : 04-05-05 15:26

Ved ikke hvad du bruger men her er et jscript forslag;
Du kan fx bruge følgende til at udskifte "%2F" med (fx i en funktion)
;

   var lsRegExp = /%2F/g;
   var ny_streng = String(tx).replace(lsRegExp, "-")

du vil så kunne bruge en substring metode til at hente selve dato'en;

var kun_dato = ny_streng.substr(0,9);

Fra : terje

Dato : 08-05-05 20:24

Jakob Outzen wrote:
> [...]
>    var ny_streng = String(tx).replace(lsRegExp, "-")
>
> du vil så kunne bruge en substring metode til at hente selve dato'en;

eller kanskje:

Response.Write FixDato("05%2F02%2F2005+14%3A05")

Function FixDato(s)
FixDato = Mid(Replace(s, "%2F", "/"), 1, 10)
End Function

terje