Messages med ASP
Fra : David Trasbo

Dato : 03-05-05 12:19

Jeg er i fuld gang med et større ASP-projekt, og har efter at
have lavet designet og andet til siden, er jeg nu igang med at
lave et login system. Som bruger skal man have adgang til
forskellige forums. Brugere skal også have mulighed for at sende
interne beskeder til hinanden. Sidst nævnte er mit problem. Jeg
har prøvet at eksperimentere med det men jeg har ikke kunnet
finde ud af det.

Beskedsystemet går ud på følgende:

Brugeren klikker på et link efter at have logget sig ind, dette
link fører til en side som tjekker om man er logget ind. Hvis man
er logget ind, leder siden efter beskeder til den aktuelle
bruger, via "?name=[brugernavn]" i adresselinjen. Hvis der er
beskeder til brugeren vises disse på skærmen via en database.
Brugeren skal selvfølgelig også have mulighed for at slette dem
igen.

Der skal også være en side hvor brugeren kan sende beskeder,
ellers med samme principper.

Nogle der har en forholdsvis enkel løsning på dette?

Ps.: Jeg har ikke en side online, men hvis nogle kender et gratis
webhotel med ASP og FTP, kan jeg da hurtigt smide min side der
ind, hvis der er behov for det.

--
David Trasbo.

Svar under det du citerer, og citer kun det du svarer på.

Læs mere her: <http://usenet.dk/netikette/>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : David Trasbo

Dato : 09-05-05 12:56

> Jeg har prøvet at eksperimentere med det men jeg har ikke kunnet
> finde ud af det.

Nu har jeg fundet et script på HTML.dk, som skal give en inspiration
til et debatforum. Se det her: <http://html.dk/scripts/asp/00015/>.
Jeg har lavet det der med at den tjekker om man er logget ind, men
er der nogle der ved hvordan man kan redigere det så det undersøger
om beskeden er til brugeren?

--
David Trasbo
Svar under det du citerer, og citer kun det du svarer på.
Læs mere om netikette og andet her:
<http://www.usenet.dk/netikette/>