Tælle tid > 24 timer - hvordan
Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 02-05-05 09:10

Hej

Jeg skal lave en log, som sammentæller antal minutter/timer som en person
har været online.
Selve registreringen er ikke noget problem, men når jeg skal lægge tiderne
sammen, så opstår der et problem....

Jeg bruger timeserial() til at sammenlægge værdierne fra henholdsvis log og
database, og indtil antal timer/minutter overstiger 23t59m59s, så er der
absolut ingen problemer. Men når man passerer dette punkt, så omregnes
timerne til dage + timer.
Dette er upraktisk og absolut ikke ønskbart i mit tilfælde.

Er der nogen som kender en måde til at omgå denne automatiske omregning til
dage?

Jon

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 03-05-05 23:57

"Jon Klose Larsen" <klose@post8fejl.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dette er upraktisk og absolut ikke ønskbart i mit tilfælde.
>
> Er der nogen som kender en måde til at omgå denne automatiske omregning

Kan det virkelig passe, at ingen herinde, kan hjælpe mig med ovenstående
problem ?

Har I slet ingen forslag ?

Jon

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-05-05 00:36

Jon Klose Larsen skrev:

> Kan det virkelig passe, at ingen herinde, kan hjælpe mig med
> ovenstående problem ?

Du kan da godt få en ide.

Brug datediff til at udregne hvor mange dage der er mellem din
startdato (som du forhåbentlig har lagt fast) og den akkumulerede
datoværdi. Det antal dage du får som forskel ganger du med 24
timer, hvorefter du lægger resten af datoværdien til (den kan
muligvis fås bare ved at trække dateparts ud af datoværdien, men
eller kan man bruge dateadd til at trække dagene fra.

Jeg har ikke tid til at afprøve teknikken, men nu har du da lidt at
køre på.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 04-05-05 09:14

> [...]
> eller kan man bruge dateadd til at trække dagene fra.
>
> Jeg har ikke tid til at afprøve teknikken, men nu har du da lidt at

Hej Jens

Tak for dit forslag.

Jeg har selv tænkt noget lignede, men havde håbet at der var en nemmere måde
(selv om denne ikke er så besværlig endda).

Desværre skal jeg ind og have omdefineret et par ting, da jeg bl.a. ikke har
sat en startdato, fordi jeg troede at man bare kunne tælle timer/min.
Heldigvis, så kører scriptet kun i et testmiljø endnu, så skaden er ikke så
stor (mister kun lidt testdata).

Tak for din ide.

Jon

Fra : Frontier

Dato : 04-05-05 20:36

Hejsa :)

Nu er der jo mange måder at gøre det på. Selv gør jeg det at jeg
konverterer datoen og klokken til et integer det så på den måde som et
longint i databasen.

At have det som et tal gør det let at sammenligne med i
SQL-forespørgsler. Det eneste man skal huske, er at 1 skal konverteres
til 01 etc.

Dette var én måde at gøre det på...og ved at styre det selv undgår man
problemer med hvordan måned/dato er placeret i forhold til hinanden
etc.

Mvh,
Klaus

Fra : Niels Henriksen

Dato : 07-05-05 09:50

"Jon Klose Larsen" <klose@post8fejl.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Dette er upraktisk og absolut ikke ønskbart i mit tilfælde.
>
> Er der nogen som kender en måde til at omgå denne automatiske omregning

Ja... tæl antallet af sekunder brugeren er online. Når man så logger ud, så
lægger du det nuværende antal sammen med antallet i databasen. Når du skal
vise den totale tid så har du jo antallet af sekunder og skal bare regne
dage, timer, minutter ud.

--
Niels Henriksen
www.netopcom.dk

Fra : Sebastian Kania

Dato : 19-05-05 17:34

Hvordan var det lige af man gjorde så den talte hvor langtid brugeren er på
siden ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne