Upload problemer
Fra : René Poulsen

Dato : 21-04-05 15:37

Hejsa!

Jeg har lidt problemer med at uploade billeder. Eller dvs. at jeg
kan godt uploade billeder, men jeg kan ikke få fat i filnavnet,
som jeg efterfølgende vil sætte ind i en database...

Min form ser således ud:
<form method="post" action="upload2.asp"
enctype="multipart/form-data">
Filens sti: <input type="file" name="blob" />
<input type="submit" value="Videre >" name="b1" />
</form>

Mit upload som virker ser således ud:
<%
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")
Upload.OverwriteFiles = False
Upload.SaveVirtual("..\upload\")
%>

Hvad skal jeg så gøre for at få fat i filnavnet?

På forhånd tak!
// René

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 21-04-05 17:09

"René Poulsen" skrev

> Jeg har lidt problemer med at uploade billeder. Eller dvs. at jeg
> kan godt uploade billeder, men jeg kan ikke få fat i filnavnet,
> som jeg efterfølgende vil sætte ind i en database...

[snip]

> Hvad skal jeg så gøre for at få fat i filnavnet?

det kommer andpå hvad du bruger til at uoloade med....

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : René Poulsen

Dato : 22-04-05 15:57

pepss wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> det kommer andpå hvad du bruger til at uoloade med....

Det ved jeg faktisk ikke helt. Men det eneste kode jeg har er det som
jeg skrev tidligere... Men tror måske at mit webhotel har ASPUplaod
eller sådan noget?!

Fra : Neuhafen

Dato : 25-04-05 09:09

"René Poulsen" <fcpoulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg faktisk ikke helt. Men det eneste kode jeg har er det som
> jeg skrev tidligere... Men tror måske at mit webhotel har ASPUplaod
> eller sådan noget?!

Det ville måske være en RIGTIG GOD IDE at finde ud af først !!!
Persits ASPUpload koster en god slat pange, og der er ikke mange
webhoteller der bare gør sådan noget tilgængeligt for sine kunder !!!

Men... Du kan jo gå ind på www.aspupload.com og trykke på Manual !!!
Der får du svar og eksempler på stort set alt hvad du kan bruge
ASPUpload til !!!

Neuhafen !

Fra : René Poulsen

Dato : 22-04-05 17:29

René Poulsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hvad skal jeg så gøre for at få fat i filnavnet?

Så har jeg selv fundet ud af det.

For at få fat i selve filnavnet kan man bruge dette:
Filnavn = Right(File.Path,Len(File.Path)-InstrRev(File.Path,"\")) &
"<br />"

Og skal man have fat i andre felter fra formen kan man bruge dette:
Ditfelt = Upload.Form("ditfelt")

Fra : René Poulsen

Dato : 22-04-05 17:30

& "<br />" <---- Det her skal selvfølgelig ikke med