Session_OnEnd
Fra : SL

Dato : 21-04-05 02:16

Nogen der har en skudsikker måde at få afviklet Session_OnEnd på?

Det er ikke altid IIS fanger session udløb, hvorfor Session_OnEnd ikke
konsekvent kører ved alle session udløb, men der må være en måde det kan
fanges på så det virker hver gang.

/Steffen

Fra : Neuhafen

Dato : 21-04-05 11:21

Hej Steffen,

Jeg har samme problem med min Global.asa, da jeg afvikler en del SQL kald i
den, og har behov for at bl.a. køre en close i OnEnd.
Det var ikke altid det blev gjort, så jeg har været nødsaget til at sætte
min Session.Timeout til 5...

Det kræver så at brugeren IKKE må vente forlænge med at foretage sig noget,
men det "løser" problemet !!!

Neuhafen

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 21-04-05 19:16

"Neuhafen" <neuhafen@camelclub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min Session.Timeout til 5...
>
> Det kræver så at brugeren IKKE må vente forlænge med at foretage sig

Det er en dårlig ide at lave database forbindelser i global.asa ved start af
sessionen og så først lukke den ved sessionens udløb det giver permanente
databseforbindelser og de data brugeren ser er nødvendig vis ikke korrekte,
der kan være oprettet en ny post efter sessionens start.

Åben forbindelserne når de skal bruges og luk dem igen på den samme side.
det sikrer at der ikke er uafsluttede poster når sessioned udløber eller
brugeren forlader siden i utide.

Det giver flere kald til databasen ja, men posterne bliver også mere
korrekte fordi data løbende læses og skrives til databasen.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Neuhafen

Dato : 21-04-05 20:45

"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZ789tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:4267edc1$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> Det giver flere kald til databasen ja, men posterne bliver også mere
> korrekte fordi data løbende læses og skrives til databasen.

Du har fuldstændig ret... Lad os kalde det en tanke-torsk !!!

TAK !!!

Neuhafen