Data source name not found and no default ~
Fra : Esben Andersen

Dato : 19-04-05 16:51

Hej nu har jeg lavet et asp-script som skulle hente noget info
fra en database...

men jeg får fejlen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and
no default driver specified

/DragSoldiers/sider/members/list.asp, line 5

jeg har lagt de coder der er relaterede til emnet som txt-filer
her:
www.frip.dk/esovan/txt/asp.htm

håber i kan hjælpe... Jeg er nemlig kørt helt fast og er helt ny
i alt det her...

koderne er lavet via guider i macromedia dreamveawer mx

på forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tomasz Otap

Dato : 19-04-05 21:31

Esben Andersen wrote:
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
>
> [Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and
> no default driver specified
>
> /DragSoldiers/sider/members/list.asp, line 5

Det er lidt underligt - din dragdataconn-fil burde efter al
sandsynlighed indeholde noget kode til din database connection, men ser
ud til at være en client-side javascript fil til linkfading. Er du
sikker på, at du ikke har vedlagt den forkerte fil eller overskrevet de
oprindelige data ved en fejltagelse?

Fra : Esben Andersen

Dato : 20-04-05 16:51

Tomasz Otap wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> ud til at være en client-side javascript fil til linkfading. Er du
> sikker på, at du ikke har vedlagt den forkerte fil eller overskrevet de

jeg har uploadet de rigtige filer præcis som dreamweaver har lavet dem, det
er jeg sikker på...

desuden virker det hele på min lokale server... problemet opstår først når
jeg uploader filerne, selvom jeg uploader dem i de rigtigeplaceringer, og
husker alle filer...

kan det være fordi der ikke er adgang til min database pga serveren??

Fra : Esben Andersen

Dato : 20-04-05 16:51

Fra : Tomasz Otap

Dato : 25-04-05 08:33

Esben Andersen wrote:
> [...]
> husker alle filer...
>
> kan det være fordi der ikke er adgang til min database pga serveren??

Det er meget muligt. Fejlbeskeden angiver, at scriptet kan ikke tilgå
din database, fordi din connection string angiver et navn, der ikke findes.

Har du fået oprettet din database på serveren og givet den det rette navn?