Visual C++
Fra : Martin - Zeus

Dato : 29-05-01 21:00

Hej

Jeg vil gerne lave en form i Visual C++, men jeg er på total bar bund her,
jeg kan ikke finde ud af det af de beskrivelser som jeg har fundet på
nettet, er der ikke nogen der kan sende noget kode som jeg kan bruge.
Jeg Bruger MS Visual C++

Mvh. Martin

Fra : Claus Brinch Jensen

Dato : 02-07-01 17:19

Martin,

I Visual C++ er der ikke noget der hedder en form, hvilket måske er årsagen
til at at du har svært ved at finde noget info. Betegnelsen "form" er typisk
noget der bruges i 4. generationsværktøjer hvor udviklingen af applikationer
tager udgangspunkt i brugergrænsefladen.

I Visual C++ hedder det, du kalder en form, en "dialogboks" eller et vindue.

En dialogboks er noget du designer med Visual C++ resource editoren, som kan
sammenlignes med form editoren i eks. Visual Basic.

"Windows" eller vinduer i den simpleste forstand er til gengæld noget man
opretter rent programmeringsmæssigt via nogle til formålet hørende
strukturer i operativsystemet.

Hvis du vil lære vaskeægte Windows programmering fra bunden kan jeg anbefale
bogen "Programming Windows (5. edition)" af Charles Petzold.

--
Claus Brinch Jensen

-!- If replying by e-mail please remove ALL dashes from the e-mail address.