Dialog spas
Fra : David

Dato : 29-05-01 20:49

Dav. Jeg har lige lavet min første tekst editor i win apiet med c (LCC). Som
prikken over I'et ville jeg lige lave lidt dialog spas. Altså i min dialog
er en internetadresse(LTEXT "htttp://www.etlelerandet.dk",30,30,40,40"). Når
man trykk er på teksten skal default browseren hente en side en. Hvordan
registerer man et tryk på teksten og hvordan åbner man siden?

Fra : Gonex

Dato : 30-05-01 16:43

Nu kender jeg ikke til win API programmereing men kan du ikke kode det
manuelt. Et eller andet med når man trykker på teksten kalder den
winExec("IExplore.exe www.minSide.dk");

Fra : Ivan Johansen

Dato : 30-05-01 22:36

Gonex wrote:
> Nu kender jeg ikke til win API programmereing men kan du ikke kode det
> manuelt. Et eller andet med når man trykker på teksten kalder den
> winExec("IExplore.exe www.minSide.dk");

Dette vil åbne Internet Explorer og ikke brugerens default browser.
WinExec eksisterer desuden kun af kompatibilitetsgrunde. Jeg ville bruge
følgende i stedet:
ShellExecute(NULL,NULL,"http://www.minSide.dk",NULL,NULL,SW_SHOWNORMAL);

Ivan Johansen