lydkort- tak for hjælpen MEN......
Fra : Booggyman

Dato : 29-05-01 20:44

HAR købt det der Winfast 4xSound og til oplysning kan den godt afspille
lyden fra min sat-receiver som lev. 48Khz frekvens(sampling)

den kan dog ikke optage i bedre kvalitet end 44Khz/16Bit hvis jeg prøver
andet optager den, men prøver jeg at afspille med den SW der følger med, så
går PC'en kold med blå skærm-Hver gang!!!
prøver jeg at afspille filen med andre programmer så kan den ikke afspilles
WMP søger efter codec
og IrfanView kan heller ikke.

men CD-kvalitet er vel også OK- men bare mærkeligt når den kan indstilles
til bla. 44/24 og 48/24

nogle der har kommentarer???

--
---------signatur-----------
http://hjem.get2net.dk/booggyman

Fra : LarsS

Dato : 30-05-01 14:55

Der står lidt om det på side 18 i User's Manual...
Du skal jo nok ha et program der kan afspille 24bits,
f.eks. WaveLab eller Soundforge5. Disse kan så
stilles til optagelse i 24bit direkte fra lydkort.
(Filerne blir noget større end 16bits, og de kan selvf.
ikke brændes til CD.. ) (Husk at hente nye drivere+
sw, hvis du ikke har gjort det)

/LarsS

Fra : Booggyman

Dato : 30-05-01 20:10

LarsS <sidenius@worldonline.dk> skrev i en
> [...]
> (Filerne blir noget større end 16bits, og de kan selvf.
> ikke brændes til CD.. ) (Husk at hente nye drivere+

tak Lars, manual'en er jo det sidste man læser