Overfør værdi fra Pop-up til inputfelt på ~
Fra : Jakob Bjerre Peterse~

Dato : 12-05-05 19:34

Her kommer muligvis en svær en, lyder den ihvertfald for mig.. :P

Hvis jeg skal have skrevet noget i et inputfelt, kan jeg
selvfølgelig bare gøre det, men jeg har set det er muligt at gøre
det via et link, og så overikøbet fra en helt anden side, via en
pop-up.

Hvordan kan man lave dette? Nogle der kan hjælpe? Jeg aner ikke
hvad jeg evt. skulle søge på, hvis jeg tog en søgning på
google.dk. :)

Ps. fjern dyret i mailen, hvis du vil i kontakt med mig. :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tine Gade

Dato : 13-05-05 09:17

> [...]
> selvfølgelig bare gøre det, men jeg har set det er muligt at gøre
> det via et link, og så overikøbet fra en helt anden side, via en

Jeg har en side hvor jeg bruger det meget, desværre ligger den ikke
tilgængelig, så jeg har lavet to hurtige demo-sider, håber det
hjælper:

"Hovedside":

<head>
<script>
function pop()
{
var newWindow;
var props =
'scrollBars=yes,resizable=yes,toolbar=no,menubar=no,location=no,dire
ctories=no,width=400,height=300,

left=300,top=300';
newWindow = window.open('pop.htm', "Add_from_Src_to_Dest", props);
}

function tilb(val)
{
window.document.forms[0].inp.value=val;
}

</script>
</head>
<form>
<input id="inp">
<input type=button value="Pop up" onclick="javascript:pop()">
</form>

"Pop-up side":

<head>
<script>

function tilb()
{
window.opener.tilb(window.document.forms[0].inpp.value);
}
</script>
</head>

<form>
<input id="inpp">
<input type=button value="Tilbage" onclick="javascript:tilb()">
</form>

Der er selvfølgelig mange versioner, men her skulle være noget at
bygge videre på.

Tine

Fra : Jakob Bjerre Peterse~

Dato : 13-05-05 09:42

Tine Gade wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Jeg har en side hvor jeg bruger det meget, desværre ligger den ikke
> tilgængelig, så jeg har lavet to hurtige demo-sider, håber det
> hjælper:

Hej og tak for responsen. :)

Jeg havde desværre lidt problemer med at få scriptet vil at virke. Det
popper ikke siden pop.htm op. Nogen idé hvorfor dette ikke virker?

Jeg har prøvet i både IE og Firefox.

Ps. fjern dyret i min mail, hvis du vil i kontakt med mig.. :)

Fra : Tine Gade

Dato : 13-05-05 10:00

> Jeg havde desværre lidt problemer med at få scriptet vil at virke. Det
> popper ikke siden pop.htm op. Nogen idé hvorfor dette ikke virker?

Hm... Du har ikke vel ikke nogen pop-up killer slået til?!?
Jeg kører XP og IE6.0, det fungerer fint. Får du nogen fejl?

Tine

Fra : Jakob Bjerre Peterse~

Dato : 13-05-05 10:17

Tine Gade wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Hm... Du har ikke vel ikke nogen pop-up killer slået til?!?
> Jeg kører XP og IE6.0, det fungerer fint. Får du nogen fejl?

Hej igen,

Jeg har ikke noget pop-up blokeringsværktøj.. :) Men den melder om en fejl i
IE 6.. på linie 25, på 1 tegn.

Fra : Tine Gade

Dato : 13-05-05 10:25

> Jeg har ikke noget pop-up blokeringsværktøj.. :) Men den melder om en fejl i
> IE 6.. på linie 25, på 1 tegn.

I "hoved" filen? Hos mig er det </body> linien?!? Har du husket at "samle"
linierne i scriptet? Her på siden ser det ud som om der er skal være linieskift
flere forkerte steder...

Alle linier i scriptene slutter først ved ;

Hjalp det?!?

Tine

Fra : Jakob Bjerre Peterse~

Dato : 13-05-05 10:41

Tine Gade wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Hjalp det?!?

Hej igen,

Ja det var straks meget bedre.. :) Dumt ikke lige at tænke på det. Men så var det
jo godt at du pointerede det.. :P

Men nu virker det. Mange tak for scriptet. :)

Ps. fjern dyret i mailen for at komme i kontakt med mig. :)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-05-05 11:36

Jakob Bjerre Petersen skrev:

> [...]
> selvfølgelig bare gøre det, men jeg har set det er muligt at gøre
> det via et link, og så overikøbet fra en helt anden side, via en

Det kan du godt. Du skal bruge referencen window.opener for at tilgå den
side der har åbnet pop op-vinduet (hvor formen formodes at ligge).

Jeg bruger det fx til en pop op-kalender, hvor pop op-vinduet kører
følgende script når der er valgt en dato:

window.opener.document.forms[0].elements["dato"].value = [værdi];
window.close;

Det er en modificeret udgave af scriptet herunder jeg anvender:
<http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/030202-1.aspx>.
Den er tilpasset så scriptet også virker i Firefox.

--
Jens Gyldenkærne Clausen