Routere
Fra : Kenneth

Dato : 09-05-05 10:02

Der har været en snak om routere og nu overvejer jeg at købe en. Men en
billig router syntes let at kunne være et dårligt valg når man som jeg
prioriterer online spil. (måske også alligevel, levetiden er ikke altid god
på de billigste feks)

Hvad skal man egentlig gå efter hvis man vil have noget der virker og ikke
nærmest nedsætter hastigheden til nettet. Det skulle helt være en fordel med
en router :)

Det er interresant i den sammenhæng at nævne at næsten intet kan slå den
personlige erfaring og fingerspidsfornemmelse der opstår med tiden feks
omkring routere. Et er gode specifikationer, et andet i mange tilfælde
praksis, særlig den fornemmelse der opstår omkring onlinespil, hvad er godt
og hvad er mindre godt. Når man har læst om et emne mangler man stadig
erfaring fra brugere, ikke?

Kan man anbefale noget der kan siges at opfylde de krav man må stille og
hvad koster det ca at opfylde et sådant mindstekrav? Her er der tale om ADSL
routere lige nu. Men lytter gerne til et råd angående router til kabel da
jeg kan skifte til weebspeed, overvejer stærkt ( formoder det ikke er samme
slags router der anvendes)

Kennneth

Fra : Sune Storgaard

Dato : 09-05-05 16:23

Kenneth wrote:
> [...]
>
> Hvad skal man egentlig gå efter hvis man vil have noget der virker og
> ikke nærmest nedsætter hastigheden til nettet. Det skulle helt være

Der findes stadigvæk et par skodroutere som ikke kan route en 1mbit
forbindelse uden at ryge i knæ, men der bliver længere og længere i mellem
dem.

> [...]
> router til kabel da jeg kan skifte til weebspeed, overvejer stærkt (
> formoder det ikke er samme slags router der anvendes)

En linksys wrtg54 er et god bud.
S udgaven koster 100 mere.

Ja den er trådløs, men det kan slåes fra indtil du får brug for det. Og
virker (som andre routere) også med webspeed, bag kabelmodemet. Det er en
herlig router (og switch), som der vist ikke kan siges meget dårligt om. Man
kan godt finde routere ned til 300 , men du får noget for de sidste 200 her.

Stabil, godt interface og så en fair pris.

For de nørdede kan den iøvrigt moddes til uigenkendelighed :)

Fra : René Sørensen

Dato : 09-05-05 16:35

Kenneth wrote:

> [...]
> jeg kan skifte til weebspeed, overvejer stærkt ( formoder det ikke er samme

Hvis du bruger cybercity, dur en wrt54g ikke (den virker kun til pppoE),
men det gør wag54g som både kører med pppoA & pppoE

--
MVH.

René Sørensen

Fra : Søren G.

Dato : 11-05-05 10:43

"René Sørensen" <renems@pip.cybercity.dk> wrote in message
> Hvis du bruger cybercity, dur en wrt54g ikke (den virker kun til pppoE),
> men det gør wag54g som både kører med pppoA & pppoE

Hvis han bruger Cybercity har han allerede en router.

--
Søren

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-05-05 15:15

Søren G. skrev:

> Hvis han bruger Cybercity har han allerede en router.

Derfor kan man vel godt ønske sig en anden?

Fra : Kenneth

Dato : 10-05-05 09:45

ok, jeg takker