Router og Tiscali
Fra : Søren

Dato : 05-05-05 11:40

Hej,

Jeg sidder med en Cisco 677 router derhjemme og vil egentlig gerne gå
ud og købe en Linksys 904
(http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=111536) eller en Linksys
WRT55AG (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=130053). De
understøtter RIP-1, RIP-2 og IGMP / statisk IP-routing henholdsvis.
Skal jeg forstå det således at jeg kan fjerne min Cisco 677, sætte
den nye router i ADSL stikket i væggen, gå ind på tiscali's
startside, indtaste mine brugeroplysninger og så kører det?

Eller hvordan skal man gøre? De to routere har jo indbygget ADSL-modem
så vidt jeg kan se, men spørgsmålet er om det virker eller man SKAL
bruge udstyr der er leveret af Tiscali/udbyder-man-nu-bruger ??

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-05-05 11:52

"Søren" <sorenfo@gmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> den nye router i ADSL stikket i væggen, gå ind på tiscali's
> startside, indtaste mine brugeroplysninger og så kører det?

Nu er 904'eren en Dlink og ser ud til at burde kunne virke med Tiscali,
Linksysen kan du helt glemme da den ikke har ADSL modem i sig, men er en
Ethernet2Ethernet router.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-05-05 21:25

> Nu er 904'eren en Dlink og ser ud til at burde kunne virke med Tiscali,

Jeg kan ikke umiddelbart se noget om PPPoA, så jeg tror ikke den vil virke.

--
Mvh. Jesper

Fra : Søren

Dato : 06-05-05 10:55

i og med at jeg gerne vil have en der virker (og har wireless), kan du
(eller andre der læser det her) så anbefale nogle der virker? eller
hvad jeg skal se efter på dem for at de virker? Prisen er underordnet
(forudsat at de koster under 3000,-)

--
Søren

Fra : Hans

Dato : 06-05-05 11:05

Søren wrote:
> [...]
> (eller andre der læser det her) så anbefale nogle der virker? eller
> hvad jeg skal se efter på dem for at de virker? Prisen er underordnet

Har du forsøgt i Tiscalis interne dsl gruppe, om der er nogen som har fået
Linksys WAG54G version 2 til at køre problemfrit?

http://www.linksys.com/international/product.asp?coid=48&ipid=667

Hans

Fra : Søren

Dato : 06-05-05 11:31

ville jeg også, men google groups har ikke gruppen i deres index,
derfor prøvede jeg her. Men bliver jeg sikkert nødt til hvis ingen
her ved det, når jeg engang er hjemme og har tid. (satans)

Fra : Hans

Dato : 06-05-05 11:51

Søren wrote:
> ville jeg også, men google groups har ikke gruppen i deres index,
> derfor prøvede jeg her. Men bliver jeg sikkert nødt til hvis ingen
> her ved det, når jeg engang er hjemme og har tid. (satans)

Du finder ingen interne grupper publiceret andre steder, uanset udbyder, så
der er kun én vej frem.

Hans

Fra : ST

Dato : 08-05-05 22:32

On Thu, 05 May 2005 03:40:04 -0700, Søren wrote:

> [...]
> så vidt jeg kan se, men spørgsmålet er om det virker eller man SKAL
> bruge udstyr der er leveret af Tiscali/udbyder-man-nu-bruger ??

Mig bekendt er det ikke noget du bare lige kan gøre.

Da Tiscali ved en fejl lukkede min forbindelse i et par uger, nogle år
tilbage, var de nødt til at sende mig en ny router for at min ADSL kunne
komme til at køre igen.

Dette fordi den interne konfiguration skal passe med de data Tiscali har
tilknytte din opkobling via dit kundenummer.

Du kan jo dumpe hele konfigurationen fra din router, og forsøge lave det
samme på den ny router, men hvis det fejler virker det jo så ikke, og
hvem kan hjælpe dig.

Jeg har selv en Cisco SOHO 77.

Mvh
Torben