webspeed
Fra : Kenneth

Dato : 04-05-05 09:04

syntes jeg har hørt at webspeed er dårligere når man spiller online end lige
adsl selv om hastigheden er den samme (har hos tdc)

Har mulighed for at skifte til webspeed hvor jeg faktisk for de samme penge
kan få en 512/512 i stedet for en 512/256 som nu. Skulle det være dårligt at
bytte?

Det bliver oven i købet til en 1024/512 1 juni (tror det er den rigtige
dato) Kunne så få IP telefon på det webspeed oven i købet.

Men er webspeed på nogen måde dårligere?

Fra : BorreBoy

Dato : 04-05-05 14:00

"Kenneth" <wicbdk@Jubi.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dato) Kunne så få IP telefon på det webspeed oven i købet.
>
> Men er webspeed på nogen måde dårligere?

Min ping var højere da jeg havde Webspeed, end den er nu med CyberCity (det
var faktisk derfor jeg skiftede).

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-05-05 14:11

Kenneth skrev:

>syntes jeg har hørt at webspeed er dårligere når man spiller online end lige
>adsl selv om hastigheden er den samme (har hos tdc)

Webspeed er ikke xdsl, så det er ikke lige den rigtige gruppe til
dine spørgsmål.

news:dk.edb.internet.udbydere eller, nok bedre,
news:tele.internet.kabelmodem er bedre gruppe(r) ti spørgsmål om
Webspeed.
--
Knud

Fra : Kenneth

Dato : 04-05-05 15:38

> Webspeed er ikke xdsl, så det er ikke lige den rigtige gruppe til dine
> spørgsmål.

Knud

--

Jeg ved godt hvad du siger, på den anden side kunne en fra en gruppe der
handlede om webspeed påstå at det hørte til i denne gruppe fordi det ikke

Mange af disse grupper er temmelig flydende og et spørgsmål om adsl kontra
weebspeed i specielle situationer som games syntes faktisk at høre til netop
her? Man kan godt blive for specifik faktisk. Du lader som om jeg kun
snakker om webspeed men det gør jeg jo netop ikke! Har slet ikke webspeed.
(nu)

Er det ikke nemmere bare at svare? Hvis du ved noget altså?

Mvh Kenneth

Fra : Per R

Dato : 04-05-05 16:06

"Kenneth" <wicbdk@Jubi.com> skrev i en meddelelse

> Er det ikke nemmere bare at svare? Hvis du ved noget altså?

Så vil Knud jo aldrig få lavet et indlæg, så derfor har han tildelt sig selv
rollen som netbetjent.
Opfølgning foregår så vist nok i mudderkastning. Ikke Knud?
He he.
--
Per R

Fra : TBC

Dato : 05-05-05 12:28

"Kenneth" <wicbdk@Jubi.com> skrev i en meddelelse

> syntes jeg har hørt at webspeed er dårligere når man spiller online end
> lige adsl selv om hastigheden er den samme (har hos tdc)

Det er ikke min oplevelse. Lige som der kan være for mange til kapaciteten
på en ADSL central og en DSLAM, kan der være det til kapaciteten på CMTS i
forbindelse med kabelmodem. Men som teknologi betragtet har jeg i en eller
andet usenet sammenhæng hørt at potentialet faktisk skulle være bedre for
kabelmodem(?), med en eller anden forklaring om at termineringen imellem
CMTS og modem skulle være af en eller anden mere umiddelbar karakter
(Desværre kan jeg ikke finde det gamle indlæg fra en eller anden TDC
tekniker nørd igen). Så det er ikke noget du/i kan stille mig til ansvar for
at forklare, jeg fortæller blot hvilke *indtryk* jeg er blevet givet af en
med åbenly teknisk ballast i en usenetgruppe.

Der skulle heller ikke samme overhead med kabelmodem som med ADSL

HVad angår min personlige erfaringer, som du måske bedre kan bruge til
noget, kan jeg fortælle at jeg har selv været igennem flere forbindelser.
Startede med ADSL og ping på
ned til omkring 18ms (Worldonline med router 256/256), senere ned til
omkring 9-13 (Worldonline/Tiscali med usb-modem 512/512). 8-12 med Telia
bredbånd@home (2048/512), og nu med webspeed nede til typisk omkring 6-9 ms
(4096/1024). Jeg taler her om den ping der er til de nodes hos der stadig er
hos den udbyder man sidder på, når man laver en tracert ud i verdenen.

Den laveste ping i online spil jeg har haft, er også den jeg oplever nu med
min Webspeed forbindelse (4096/1024), F.eks blev jeg overrasket over at se
ping på helt ned til 4-8 ms i CSS, når det er vildt, men jeg ofte kan se
ping på under 10 ms på nogle danske servere, selv når der er andre på
dem/serveren er "belastet". I WOW er pingen alt omkring 15-40 ms på en
normal dag, typisk omkring 25-35 ms til Raven Crest. (Aktuelt mens jeg
skriver dette sidder min bror og spiller der med 28 ms)

Håber ovenstående eksempler var af den slags du efterlyste angående online
spil.

> Har mulighed for at skifte til webspeed hvor jeg faktisk for de samme
> penge kan få en 512/512 i stedet for en 512/256 som nu. Skulle det være
> dårligt at bytte?

Umuligt at sige med sikkerhed. Nogle gange kan man være uheldig med sin ISP
på en bestemt lokalitet, uanset om det er xDSL eller kabelmodem, mens andre
aldrig oplever problemer (Det har udbydergrupperne bl.a denne, om noget lært
mig). Men som udgangspunkt burde man mene at forbindelserne fra de
forskellige ISP'ere er i orden i langt de fleste tilfælde de fleste steder.
Det er det [forståeligt] højrøstede mindretal af folk der har problemer,
hvis råb man oftest hører, både ifbm xDSL og Kabel.

> Men er webspeed på nogen måde dårligere?

Personligt har jeg kun oplevet det som bedre, mens andre formentligt har
kunnet være uheldige andre steder. Og det fingerer iøvrigt helt problemfrit
med IP-telefoni (Har Musimi)

Personligt er jeg også meget glad for at kunne undgå PSTN abonnement, eller
en tvungen router man ikke selv har valgt (Kan bedst lide åbne modems, og så
en router efter eget valg.

Hvis du går op i online spil som jeg, så kunne min router måske også tiltale
dig: http://games.dlink.com/products/?pid=370

TBC

Fra : Kenneth

Dato : 06-05-05 09:38

> TBC

Det var mere end jeg havde håbet på, tak for svarene, særlig TBC. Tror
ærligt talt man roligt kan basere sin forståelse på de erfaringer og den
viden du har om dette. Tak skal du have!

Nu kan man få en 512/512 billigere med adsl hos tdc end lige med webspeed,
der sker jo hele tiden noget (henholdsvis 373/424 kr)

Men webspeed giver muligheden for IP telefoni så man kunne spare en del der.
Det skal jeg da lige tænke over grundigt. Hvor hurtig en linie skal man mon
have før det kører godt med IP telefoni. Skulle en 1024/512 ikke være nok
(skulle helt ikke forstyrres for meget under spil, hvis der samtidigt
ringes)

Spiller i øvrigt CSS og DesertCombat. Før det har der været CS og andre. Det
er faktisk der (CSS og DC) hvor der kan være problemer på tidspunkter hvor
andre med hurtigere forbindelser ikke har dem. (Flere på en server, skønt
det naturligvis også i nogle tilfælde skyldes andre ting, så som CPU hos
server eller andre ting) Feks skal man i DC gætte sig frem til hvor et fly
eller en chopper befinder sig da de ikke er der hvor man selv ser dem, men
allerede har bevæget sig et stykke. En hurtig forbindelse, ikke mindst
upload, minimerer dette problem. Har prøvet hurtige forbindelser hos andre.
Gælder også CSS eller CS.

Det med en router vil jeg overveje igen, har faktisk tænkt meget på det.
Kunne også give extra sikkerhed, frem for bare en sofware løsning (firewall)

Men tak igen!

Fra : TBC

Dato : 06-05-05 13:33

> Det var mere end jeg havde håbet på, tak for svarene, særlig TBC. Tror
> ærligt talt man roligt kan basere sin forståelse på de erfaringer og den
> viden du har om dette. Tak skal du have!

Velbekomme. Bare husk at tage i mente man aldrig ved hos hvem og hvor der
opstår uheldige [og typisk midlertidige] problemer. Man ved hvad man har, og
en god ide om (men aldrig 100% sikkerhed for) hvad man får.

> Men webspeed giver muligheden for IP telefoni så man kunne spare en del
> der.

Du kan såmænd også benytte IP telefoni via ADSL, men med webspeed sparer du
ihvertfald PSTN abonemmentet, som hos din nuværende ISP er påkrævet for at
have ADSL linjen.

> [...]
> nok (skulle helt ikke forstyrres for meget under spil, hvis der samtidigt

128/128 er nok til IP telefoni i fuld kvalitet, som svjh for PCMU's
vedkommende bruger 64 Kbit/s

Jeg kan ikke mærke forskel med min nuværende line (Webspeed 4096/1024), og
var heller ikke bevidst om gener på min forrige (Telia ADSL 2048/512), så
jeg forstiller mig heller ikke at du ville blive betydeligt generet med en
1024/512, eftersom jeg ikke selv husker eller oplevede det med 512 i ADSL
upload.

> Det med en router vil jeg overveje igen, har faktisk tænkt meget på det.
> Kunne også give extra sikkerhed, frem for bare en sofware løsning
> (firewall)

Som jeg ser det er routerens nytte nu først og fremmest at flere PC'er kan
kobles på, på en gang, og så ikke mindst at den routeren jeg har prioriterer
mine online-spil, og IP-telefoni fremfor anden brug på linjen, f.eks fra de
andre Pc'er. Den IP-telefonen jeg har er også en rigtig IP-telefon, og ikke
en adapter til eksisterende telefonder med indbygget "router" videre til
resten af LAN, så den behøver min router mhp at være på nettet hele tiden,
hvis også vores PC'er samtidigt skulle kunne være på linjen.

Hvad angår sikkerhed, tja så er det vel bare endnu en hardware firewall. Jeg
vil ikke ligefrem sige at en hardware firewall giver ekstra sikkerhed
sammenlignet med en softwarefirewall. En hardwarefirewall er ikke lige så
"kløgtig" som en softwarefirewall, så den kan f.eks aldrig stoppe trojaner
eller orme fra ens PC, og er heller ikke program, men port specifik. Så jeg
bruger nu fortsat begge dele, og det kan vel siges at give ekstra sikkerhed
(?)

Ihvertfald har jeg nu haft 7 år, uden en eneste *aktiveret* virus, trojan
eller orm på min maskine

TBC