upload
Fra : Kenneth

Dato : 03-05-05 10:31

Syntes bestemt jeg har lagt mærke til at en upload på 128mbit ikke er god at
spille med (counter eller 42). Det syntes at give vanskeligheder med skud
(som jeg sender) mens jeg selv bliver ramt meget let som i LAN med en hurtig
download?

Så altså er det lige når der skal spilles, ikke tilstrækkelig med en dårlig
opload, hellere en 512/512 end end en høj download og så en 128 opload.

Er det noget vrøvl?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-05-05 13:43

Hej Kenneth, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Så altså er det lige når der skal spilles, ikke tilstrækkelig med
> en dårlig opload, hellere en 512/512 end end en høj download og så
> en 128 opload.
>
> Er det noget vrøvl?

Nej, du har ret. Alt andet lige bliver responstiden mindre ('hurtigere
ping') ved højere hastigheder.

Lige netop 512/512 var iøvrigt den kombination, som TDC-skuffeselskabet
Boomtown leverede, da det eksisterede.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 03-05-05 13:53

On Tue, 03 May 2005 14:42:57 +0200, Rudi Stegen wrote:

> Lige netop 512/512 var iøvrigt den kombination, som TDC-skuffeselskabet
> Boomtown leverede, da det eksisterede.

Skuffeselskab?

Det tror jeg, de af mine kolleger der rent faktisk var ansat i det selskab,
bliver kede af at høre det kaldt

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-05-05 14:30

Hej Sonny T. Larsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Skuffeselskab?

Man er vist gået amok over den pludselige forårssol, blevet solskoldet
og dermed lidt sensibel, hvad Sonny

Men det skal altså ikke forstås i moderne forstand ('tomt fupselskab').

Når jeg tænker på noget kompliceret, som jeg ikke er konkret hjemme i,
tænker jeg i analogier og billeder. Det gælder fx TDC's opbygning (og
alskens ombygninger på ret få år).

TDC-analogien er derfor et stort skrivebord med en masse skuffer, hvor
hver skuffe så er en afdeling, datterselskab e.l.
Der er fx en fastnettelefoniskuffe (hvor jeg er kunde), en kobberskuffe
(hvor næsten alle på den ene eller anden måde er kunder) og vel 227
andre skuffer.

Jeg har også en internetanalogi. Men det skulle ikke undre mig, at du
slet ikke vil værdsætte dens forståelsesværdi.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 03-05-05 14:37

On Tue, 03 May 2005 15:29:35 +0200, Rudi Stegen wrote:

> Man er vist gået amok over den pludselige forårssol, blevet solskoldet
> og dermed lidt sensibel, hvad Sonny

Nej, ikke ligefrem. Vi har blot tydeligvis ikke samme definition af
skuffeselskab.

> Men det skal altså ikke forstås i moderne forstand ('tomt fupselskab').

Som var det, jeg reagerede på.

> Jeg har også en internetanalogi. Men det skulle ikke undre mig, at du
> slet ikke vil værdsætte dens forståelsesværdi.

Langt fra umuligt.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-05-05 21:23

Hej Sonny T. Larsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Vi har blot tydeligvis ikke samme definition af skuffeselskab.

Jeg erkender uforbeholdent, at din er den officielle nudanske.

Dog er et af kendetegnene ved den slags selskaber, at de netop ikke har
nogen ubændig hang til at levere produkter, jf. mit:
"Lige netop 512/512 var iøvrigt den kombination, som TDC-
skuffeselskabet Boomtown leverede, da det eksisterede."

> Som var det, jeg reagerede på.

Det forstår jeg. Og ingen tvivl om at alle TDC-selskaber _her i landet_
er fuldt reelle i enhver betydning.

Altså ikke som fx den dér TDC-filial i Bahamasområdet med de
forbløffende høje indtægter, skønt de... nå nej

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 03-05-05 22:42

On Tue, 03 May 2005 22:22:40 +0200, Rudi Stegen wrote:

> Altså ikke som fx den dér TDC-filial i Bahamasområdet med de
> forbløffende høje indtægter, skønt de... nå nej

Hvis blot min løn så gik ind samme sted

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-05-05 23:29

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-05-05 14:50

Kenneth skrev:

>Syntes bestemt jeg har lagt mærke til at en upload på 128mbit ikke er god at
>spille med (counter eller 42).

Det må da være fremragende, tvivler på at nogen har en så høj
uploadhastighed.

Men kan være, at du mener kilobit
--
Knud

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-05-05 14:55

Knud Gert Ellentoft skrev:
> Det må da være fremragende, tvivler på at nogen har en så høj
> uploadhastighed.
> Men kan være, at du mener kilobit

Nu beder du selv om den 128 mbit = 128 millibit, det er altså ikke ret
hurtigt
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk