Cybercity og deres udstyr
Fra : WHaP

Dato : 03-05-05 10:14

hej

jeg har lige bestilt en ADSL forbinnelse hos Cybercity, da jeg åbner klassen
med udstyret ser jeg en brugt Cisco router/modem og her undre jeg mig, om
det er normalt at cybercity fremsender sådan noget?

hvad har i andre modtaget ?
kan det virkelig være rigtigt at man ikke modtager nyt udstyr ved CC da jeg
har kørt hos tele2/tdc har jeg aldtid modtaget nyt udstyr.

WHaP

Fra : Rene Joergensen

Dato : 03-05-05 10:17

WHaP <spam1@sol.dk> wrote:

> jeg har lige bestilt en ADSL forbinnelse hos Cybercity, da jeg åbner klassen
> med udstyret ser jeg en brugt Cisco router/modem og her undre jeg mig, om
> det er normalt at cybercity fremsender sådan noget?

Hvorfor skulle de ikke udsende routere som har fået nulstillet deres
config? Din ADSL bliver jo ikke ringere af at udstyret har været brugt
før.

Det ville da være tåbeligt af CC at investere i nyt udstyr hvis de har
noget der er kommet tilbage fra en kunde som virker.

--
-René

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 03-05-05 10:18

"WHaP" <spam1@sol.dk> wrote in

> jeg har lige bestilt en ADSL forbinnelse hos Cybercity, da jeg åbner
> klassen med udstyret ser jeg en brugt Cisco router/modem og her undre
> jeg mig, om det er normalt at cybercity fremsender sådan noget?

Standard router er Zyxel 650/660 eller Cisco 677/678

> hvad har i andre modtaget ?

Cisco 678

> kan det virkelig være rigtigt at man ikke modtager nyt udstyr ved CC

I nogle tilfælde får man brugt udstyr og det kan være ligegyldigt så længe
det virker.

> da jeg har kørt hos tele2/tdc har jeg aldtid modtaget nyt udstyr.

I så fald har det været en tilfældighed. Det ville være hul i hovedet ikke
at genbruge CPE'er til ca. 1000kr stk.

Jeg fatter ikke hvad du vil med dit indlæg.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Spangkuk

Dato : 04-05-05 03:21

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> skrev

> Jeg fatter ikke hvad du vil med dit indlæg.

Jeg tror, at whap tror, at det er hans router....

Ik' sandt Whap ?

Spang

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 03-05-05 10:38

> kan det virkelig være rigtigt at man ikke modtager nyt udstyr ved CC da jeg
> har kørt hos tele2/tdc har jeg aldtid modtaget nyt udstyr.

Kører din forbindelse hurtigere af at plastikken er ny?

Thomas

Fra : Søren G.

Dato : 03-05-05 12:21

"WHaP" <spam1@sol.dk> wrote in message
> hvad har i andre modtaget ?
> kan det virkelig være rigtigt at man ikke modtager nyt udstyr ved CC da
jeg
> har kørt hos tele2/tdc har jeg aldtid modtaget nyt udstyr.

Cybercity kan da fremsende hvad de har lyst til...Det er deres eget udstyr
selv når det står hos dig. Med mindre du selvfølgelig mener at ridser i
platikken gør din forbindelse langsommere.

--
Søren

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-05-05 21:43

Hej WHaP, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> jeg har lige bestilt en ADSL forbinnelse hos Cybercity, da jeg
> åbner klassen med udstyret ser jeg en brugt Cisco router/modem

Du har været heldig, pas godt på den!

Jeg har anvendt Cisco 677'eren siden starten i sommeren 2000 (hos World
Online brugte de jo denne fra dag 1). Min eneste skræk er, at noget
skulle ske med den og de (omend nu Tiscali/Tele2) leverer en anden som
erstatning. (I mine slemme mareridt åbner jeg jeg pakke påstemplet
"Erstatningsrouter", og den viser sig at indeholde den fæle ZyXEL).

Vil man ændre konfigurationen, er 677'eren måske ikke det mest
brugervenlige. Men til gengæld behøver man ikke at tænke på den
derefter. Den bliver stående på benene til evige tider.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Troels Hansen

Dato : 04-05-05 16:59

Rudi Stegen wrote:

> [...]
> erstatning. (I mine slemme mareridt åbner jeg jeg pakke påstemplet
> "Erstatningsrouter", og den viser sig at indeholde den fæle ZyXEL).

Lige en indskydelse, uden at ville starte nogen form for mudderkastning.
Jeg sidder selv med en Zyxel og er squ godt nok tilfreds med den. Den
spiller 100% og der er INGEN problemer, eller nedbrud overhovedet (og
masser af indstillingsmuligheder).

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-05-05 17:30

Hej Troels Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Lige en indskydelse, uden at ville starte nogen form for
> mudderkastning. Jeg sidder selv med en Zyxel og er squ godt nok
> tilfreds med den. Den spiller 100% og der er INGEN problemer,
> eller nedbrud overhovedet

Jamen du har ikke brugt den i 5 år

Nej, seriøst: Meget tyder på, at det var begynderproblemer med den
ZyXEL, og de på et tidspunkt begyndte at fungere glimrende.

I starten var der tilsyneladende en del brok med responstider. Der var
i hvert fald mange fra både Tiscali og CC, der klagede over, at at det
tog enerverende lang tid, når man i browseren klikkede på en URL og til
at noget skete.

Om årsagen så var de daværende softwareversioner eller uhensigtsmæssig
defaultkonfiguration ved jeg ikke.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Troels Hansen

Dato : 07-05-05 13:08

Rudi Stegen wrote:
> [...]
> at noget skete.
>
> Om årsagen så var de daværende softwareversioner eller uhensigtsmæssig

Det var en firmwarefejl, der er rettet. (kan også godt rettes uden
firmware update, ved at rode med nogle settings i prompten)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-05-05 10:56

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev

> brugervenlige. Men til gengæld behøver man ikke at tænke på den
> derefter. Den bliver stående på benene til evige tider.

Apropos ben, så er den også fremragende til at varme fødder med!

Min lå på gulvet under skrivebordet, så jeg kunne lægge foden oven på,
ærgereligt at man ikke havde to.

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-05-05 11:11

> Apropos ben, så er den også fremragende til at varme fødder med!
>
> Min lå på gulvet under skrivebordet, så jeg kunne lægge foden oven på,
> ærgereligt at man ikke havde to.

Hvis den så blev ved med at virke, så kan vi konkludere at dine fødder har
en bedre varmeledningskoefficient end luft

Thomas

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 04-05-05 07:18

WHaP wrote:
> jeg har lige bestilt en ADSL forbinnelse hos Cybercity, da jeg åbner klassen
> med udstyret ser jeg en brugt Cisco router/modem og her undre jeg mig, om
> det er normalt at cybercity fremsender sådan noget?
[...]

Jeg ved ikke om det er normalt, men eftersom routere er
propfulde af bevægelige dele, som udsætts for voldsomt
mekanisk slid, så er jeg ganske enig med dig i at det er
noget svineri af Cybercity at de udsender brugt elektronik
til nye kunder. Klag til forbrugerombudsmanden
øjeblikkeligt, du får helt sikkert medhold.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Søren G.

Dato : 04-05-05 08:50

"Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message
> [...]
> til nye kunder. Klag til forbrugerombudsmanden
> øjeblikkeligt, du får helt sikkert medhold.

Hvad bygger du det råd på ?
Så længe den brugte router kan leverer den båndbredde brugeren betaler for,
og ellers er lige så stabil som en ny router af samme mærke, stiller det da
ikke brugeren ringere iht. den aftale brugeren har indgået med Cybercity.

Routeren er cybercity's ejendom, så man har der ikke nogle andre krav
overfor cybercity end at routeren skal kunne leverer den båndbredde man
betaler for.

Hvis routeren er ustabil, sender man den jo bare tilbage til cybercity, og
så fremsender de en ny (måske brugt) router til brugeren igen.

--
Søren

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 04-05-05 09:19

> Hvad bygger du det råd på ?

Jeg tror du overså Peters sarkasme!

Thomas

Fra : Søren G.

Dato : 04-05-05 09:43

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> wrote in message
> Jeg tror du overså Peters sarkasme!

Det er så meget muligt, da Peter's indlæg er jo blottet for så meget som en
enkelt smiley eller lign. der skulle indikerer at det var sarkastisk ment.

Hvis jeg kan overse sarkasmen, kan spørgeren vel også, og så går det hen og
bliver et rigtigt dårligt råd.

--
Søren

Fra : Kenneth

Dato : 04-05-05 12:36

"Søren G." <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis jeg kan overse sarkasmen, kan spørgeren vel også, og så går det hen

Jamen en router har jo ikke bevægelige dele der udsættes for slid, vel? Det
er da en slags smiley, eller hvad? :) :) :)

Jeg vil da også helst have noget nyt, men de fleste routere ligger på gulvet
og ses ikke normalt, så det handler om at de virker. En brugt router er
sikkert checket grundigt hos cybercity, så det er da ok. Det er jo nødt til
at være sådan med brugte routere for at holde prisen nede.

Ken

Fra : Søren G.

Dato : 04-05-05 14:16

"Kenneth" <wicbdk@Jubi.com> wrote in message
> Jamen en router har jo ikke bevægelige dele der udsættes for slid, vel?
Det
> er da en slags smiley, eller hvad? :) :) :)

Nej. Det er bare forkert (med denne type router. I andre type routere sidder
der f.eks ventilatorer, som jo er en bevægelig del).

--
Søren

Fra : claus

Dato : 04-05-05 14:45

On 2005-05-04, Søren G. <soreng@invalid.wq> wrote:

> "Kenneth" <wicbdk@Jubi.com> wrote in message
>
> Nej. Det er bare forkert (med denne type router. I andre type routere sidder
> der f.eks ventilatorer, som jo er en bevægelig del).

Nu skrev han jo at han havde fået en Cisco 677 og der er der i hvert
fald ingen bevægelige dele i, end ikke en ventilator.

Faktisk er der ingen af de routere som Cybercity bruger der har
andet en passiv køling (altså ingen ventilator) så derfor kan
der ikke være tale om andet slid en det på plastikken

/Claus

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 04-05-05 20:16

claus <claus@claus.com> wrote in

> Faktisk er der ingen af de routere som Cybercity bruger der har
> andet en passiv køling (altså ingen ventilator) så derfor kan
> der ikke være tale om andet slid en det på plastikken

1721 og alle derover har mindst 1 fan.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Jesper Martsum

Dato : 14-05-05 22:31

Når jeg bestiller leje af en bil så forventer jeg ikke, den ikke har kørt
før.
Det du har købt af CC er en ADSL forbindelse til internettet. Udstyret er
CC's som du får lov til at låne og som du skal sende tilbage når du evt.
opsiger dit abonnement.
Hvordan kan man beklage sig over ikke få tilsendt nyt ydstyr, når det ikke
er udstyret man har købt?

Mvh. Jesper

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 17-05-05 09:17

"WHaP" <spam1@sol.dk> skrev

> hvad har i andre modtaget ?
> kan det virkelig være rigtigt at man ikke modtager nyt udstyr ved CC da
> jeg har kørt hos tele2/tdc har jeg aldtid modtaget nyt udstyr.

Jeg fik også en brugt router. Virker fint.
N I E L S