Cybercity 3mbit og upload?
Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 01-05-05 19:22

Hejsa allesammen.

Jeg skal til at flytte sidst i måneden, og overvejer i den anledning at
skifte til Cybercity.

Jeg har kigget på "3072/128 Kbit/s" tilbuddet som de har.

Mest på grund af et tidligere tråd her, hvor nogen snakkede om, at
hastigheden på upload er 384. Er det helt sikkert at den er på 384?
Jeg bruger nemlig min forbindelse til at have egen server stående, og
desuden så er det planen at skrotte mit telefon forbindelse og ringe via
IP telefoni.

En anden ting er, at jeg har hørt, at CC engang imellem øger hastigheden
på nuværendes kunders forbindelse. Hvor tit sker det? og er det også på
upload hastigheden?

Rasmus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-05-05 19:47

Rasmus Trenskow <rasmus@trenskow.dk> crashed Echelon writing

> Mest på grund af et tidligere tråd her, hvor nogen snakkede om, at
> hastigheden på upload er 384. Er det helt sikkert at den er på 384?

Nej, det er ikke sikkert for den er 320kbit.

Og man kan jo ikke sige noget sikkert når CC skriver 128, men der er endnu
ingen som har en 3mbit, der har fortalt at deres upload var de skrevne
128kbit.

Desuden skulle forklaringen være at man vil få problemer med at opnå den
fulde hastighed af 3mbit med TCP hvis upload kun er 128kbit.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Schou

Dato : 02-05-05 15:56

Jeg får mellem 256 og 280 med TPtest

Fra : claus

Dato : 03-05-05 06:28

On 2005-05-02, Martin Schou <nospam@nospam.ns> wrote:
> Jeg får mellem 256 og 280 med TPtest

Det er fordi at TPTesten er udviklet af en (måske fuld) svensker
Ej sådan for alt seriøsitetens skyld, så er TPtesten meget ustabil
og ikke ret brugbar. Det kan bedre betale sig at teste ved at
uploade et par store filer til en server man ved kan klare det.
Og så sammen lægge de hastigheder man får der.

/Claus

Fra : Martin Schou

Dato : 03-05-05 13:49

> [...]
> uploade et par store filer til en server man ved kan klare det.
> Og så sammen lægge de hastigheder man får der.

ja den er lidt ustabil det må jeg da give dig ret i.
det er egentlig for dårligt at CC ikke har en upload test også ....
Som om folk er ligeglade med det eller hvad ... (?)

Fra : claus

Dato : 03-05-05 14:04

On 2005-05-03, Martin Schou <nospam@nospam.ns> wrote:
> Som om folk er ligeglade med det eller hvad ... (?)

Tror de fleste mennesker er ligeglade med deres upload så længe
de kan få lov til at suge ned fra nettet..

/Claus

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 04-05-05 07:15

Rasmus Trenskow wrote:
[...]
> En anden ting er, at jeg har hørt, at CC engang imellem øger hastigheden
> på nuværendes kunders forbindelse. Hvor tit sker det? og er det også på

*Aldrig* for mit vedkommende, og jeg har været CC-kunde
siden januar 2004.

Jeg har godt nok fået to "forøgelser", men det har aldrig
været reelle forøgelser, kun prisfald kombineret med
opgraderinger som betyder at jeg *stadig* betaler
listeprisen for den hastighed jeg har (jeg har så i begge
tilfælde kunnet skrive til kundeservice og kræve at blive
nedgraderet igen, til den hastighed jeg oprindeligt har
aftalt, uden at skulle betale nedgraderingsgebyr på kr 75
inkl. moms).

> upload hastigheden?

In your dreams.

--