TDC ADSL fordobling - TOTAL forvirring
Fra : Ukendt

Dato : 21-04-05 13:29

Først lød det gn. Berlingske, at samtlige bredbåndskunder ville få fordoblet
båndbredden uden merpris.

Så blev det i andre medier modereret til, at privatkunder med 2mbit ikke
kunne få 4mbit (fordi produktet ikke findes). Og vist også at
Webspeed-kunderne ikke skulle regne med meget - i hvert fald ingen
fordobling.

Og i dag skriver Erhvervsbladet på forsiden, at erhvervskunderne slet intet
får. At tilbuddet kun gælder privatkunder - og en masse er sure.

Selv har jeg adsl erhverv (eller hvad det hedder - i sin tid hed det Pro
Access) - og for en uge siden blev jeg i telefonen lovet dobbelt båndbredde
efter første maj. I dag kan jeg så læse det modsatte i Erhvervsbladet.

Så jeg ringede straks fire gange 80 igen... Og fik for anden bekræftet, at
min båndbredde kan fordobles uden merpris. Kampagnen lanceres efter maj og
hedder noget så latterligt som "Happy hour 2". Ideen er, at hvis jeg som
ervervskunde intet foretager mig, så beholder jeg mine 2mbit - men prisen
sættes ned. Hvis jeg ringer ind fordobles båndbredden til uændret pris.

Altså ingen grund til alarm. Men MASSER af grund til forvirring.

Fra : Hauge

Dato : 21-04-05 13:57

Hejsa
S Hansen wrote:

> Altså ingen grund til alarm. Men MASSER af grund til forvirring.

Hmm, forvirringen kommer vel kun af at læse "nyhederne" de forkerte steder,
istedet for at få nyhederne ved kilden.
Alle de der Erhvervsblade, ComputerWorldOffline og andet skrammel, skal man
tage med et gran salt, og så selv finde info, for dem der sidder som ITer på
bladene, virker som om de overhovedet ikke følger med i den virkelige
verden.

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-05 15:52

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en
> Hmm, forvirringen kommer vel kun af at læse "nyhederne" de forkerte
> steder,

TDC-chefen er i Berlingske ordret citeret for, at samtlige kunder får
dobbelt båndbredde.

Koncernens ansatte udtaler sig til øst og vest med modstridende
forklaringer.

Selv har jeg fået to forskellige beskeder - direkte fra TDC.

Så jeg kan ikke se, man kan bebrejde medierne noget i denne sag. Det skulle
da lige være, at de ikke ser kritisk på, hvorfor TDC udtaler sig så
selvmodsigende.

Fra : Michael Jensen

Dato : 21-04-05 22:34

"S Hansen" <-> skrev i en meddelelse
> Selv har jeg fået to forskellige beskeder - direkte fra TDC.

Tjek tdc.dk - her er et link direkte til en pressemeddelelse:
http://om.tdc.dk/artikel.php?id=68538&dogtag=tdc_o_presse_presse

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-05 22:44

"Michael Jensen" <none@none.none> skrev i en
> Tjek tdc.dk - her er et link direkte til en pressemeddelelse:
> http://om.tdc.dk/artikel.php?id=68538&dogtag=tdc_o_presse_presse

Tjae. Det er jo så deres opsamling. Det ændrer jo ikke ved, at de tidligere
har lovet dobbelt-op til alle. Og nu gælder det altså hverken privatkunder
med 2mbps eller den meget store gruppe af Webspeed-kunder, som nu må nøjes
med "en kraftig forøgelse" af hastigheden.

Selv ADSL-kunderne kan jo så tygge på, at konkurrenterne stadig er
billigere - efter at TDC har halveret prisen - for nogle.

Fra : Karsten Schmidt

Dato : 21-04-05 22:48

Michael Jensen wrote:
> Tjek tdc.dk - her er et link direkte til en pressemeddelelse:
> http://om.tdc.dk/artikel.php?id=68538&dogtag=tdc_o_presse_presse

Som ikke nævner erhverv med et eneste ord

--
Karsten Schmidt

Fra : Michael Jensen

Dato : 22-04-05 19:19

"Karsten Schmidt" <gugge@guggemand.dk> skrev i en meddelelse
> Som ikke nævner erhverv med et eneste ord

Og hvorfor skulle den i øvrigt også dette, når det kun er private som bliver
opgraderet i øjeblikket. Der vil med sikkerhed blive udsendt en ny
pressemeddelse når TDC øger hastigheden for ehvers, eller laver andre
ændringer.

MJ

Fra : Karsten Schmidt

Dato : 23-04-05 15:27

> [...]
> opgraderet i øjeblikket. Der vil med sikkerhed blive udsendt en ny
> pressemeddelse når TDC øger hastigheden for ehvers, eller laver andre

Fordi S Hansen snakker om hans Erhvervs ADSL

Fra : Michael Jensen

Dato : 23-04-05 18:50

"Karsten Schmidt" <gugge@guggemand.dk> skrev i en meddelelse
> Fordi S Hansen snakker om hans Erhvervs ADSL

Hvor TDC endnu ikke har nogen officiel udtalelse. Ellers havde de udsendt en
pressemeddelse omkring emnet.

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-05 20:11

"Michael Jensen" <none@none.none> skrev i en

> Hvor TDC endnu ikke har nogen officiel udtalelse. Ellers havde de udsendt
> en pressemeddelse omkring emnet.

Det hele startede med en meget officiel udtalelese om, at ALLE forbindelser
skulle fordobles.

TDC har de sidste par dage udtalt sig officielt til bl.a. JP om
erhvervskunder. Og bekræftet det, jeg selv har fået at vide telefonisk fra
TDC. At erhvervskunder også kan få fordoblet deres båndbredde (op). Gælder
også 2mbit-kunder - modsat "i privaten", hvor 4mb ikke er klar endnu.
Tilsyneladende skal man dog selv henvende sig efter 1. maj for at få
fordoblet download. Hvis man intet foretager sig, får man i stedet et
nedslag i prisen.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 02:05

"S Hansen" <-> skrev i en meddelelse
> TDC. At erhvervskunder også kan få fordoblet deres båndbredde (op).

Ups - jeg mener naturligvis NED (download).

Fra : Martin Møller

Dato : 22-04-05 07:36

> [...]
>
> Så jeg kan ikke se, man kan bebrejde medierne noget i denne sag. Det
> skulle da lige være, at de ikke ser kritisk på, hvorfor TDC udtaler sig så

Bare rolig. Hauge tror vi alle finder vores nyheder på jubii. Det er kun
hans nyheder, der kan bruges til noget efter hans mening. Lad være med at
tage det han siger seriøst overhovedet. Bare læs hans latterlige indlæg i
tråden "TDC frygter Elselskabernes bredbånd" længere nede og se hvordan han
latterliggører folk.

artin

Fra : Hauge

Dato : 22-04-05 08:43

Martin Møller wrote:

> Bare rolig. Hauge tror vi alle finder vores nyheder på jubii.

Ja ok, du får dem nok i børnehaven. Hvad med at tage en tudekiks, for dit
tuderi er da ikke til at holde ud at høre på: "Moaarr, de andre drenge
driller"

/Hauge

Fra : Sune

Dato : 21-04-05 22:38

On Thu, 21 Apr 2005 14:28:55 +0200, "S Hansen" <-> wrote:

>Og i dag skriver Erhvervsbladet på forsiden, at erhvervskunderne slet intet
>får. At tilbuddet kun gælder privatkunder - og en masse er sure.

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=27928

Mvh
Sune

Fra : Martin Møller

Dato : 22-04-05 07:37

> Altså ingen grund til alarm. Men MASSER af grund til forvirring.

Især når de i fjernsynsreklamerne også reklamerer med dobbelt op uden
merpris på alle forbindelser.

--
Martin

FJERN DETTE i emailen ved svar.
My dvdprofiler: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/martinboy

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 23-04-05 11:00

"S Hansen" <-> wrote:

> Altså ingen grund til alarm. Men MASSER af grund til forvirring.

Og vel egentlig tale om falsk reklame, i og med at det kun er downstream at
hastighederne fordobles og ikke upstream.

Bjarne

Fra : Dopedog

Dato : 24-04-05 13:05

[SNIP]

Hm hvad så med os privat kunder ? Beholder vi 4 mbit'en eller ... ?

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 13:37

Dopedog wrote:
> [SNIP]
>
> Hm hvad så med os privat kunder ? Beholder vi 4 mbit'en eller ... ?

Som nævnt flere gange her i tråden - nej - men du får en prisnedsættelse på
2 mbit.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 02-05-05 11:57

Jeg klippede denne nyhed ud fra TDC's hjemmeside den 27.4.05 men nu står der
en anden nyhed, hvor 2 mbit kunderne ikke får fordoblet...altså hvem har
ret, og hvem får hastighedsforbedring. Jeg har selv adsl 2048/512.

Mere for pengene
Fra 1. juni får du mere for pengene. Vi øger alle hastigheder mellem
256/128 og 2048/512 kbit/s, så du får meget mere bredbånd.

Er du Webspeed-kunde med en forbindelse på 128/64 kbit/s, tilbyder vi
dobbelt så meget hastighed for 10 kr. mere om måneden, og har du en
Webspeed-hastighed på 4096 kbit/s, kan du glæde dig over, at din
abonnementspris falder.

Nye priser og hastigheder pr. 1. juni 2005
Nuværende
Hastighed

kbit/s Ny
hastighed

kbit/s Pris
pr. måned Ny pris
pr. måned
64/64 Samme 149 kr. 149 kr.
128/64 256/64 189 kr. 199 kr.
- 256/64 - 199 kr.
256/128 384/128 239 kr. 239 kr.
- 384/128 - 239 kr.
- 512/128 - 279 kr.
512/256 1.024/256 339 kr. 339 kr.
512/512 1.024/512 424 kr. 424 kr.
- 768/128 - 299 kr.
1.024/128 2.048/128 369 kr. 369 kr.
1.024/256 2.048/256 419 kr. 419 kr.
1.024/512 2.048/512 494 kr. 494 kr.
2.048/128 4.096/256 469 kr. 469 kr.
2.048/256 4.096/512 519 kr. 519 kr.
2.048/512 4.096/1.024 594 kr. 594 kr.
4.096/256 Samme 619 kr. 469 kr.
4.096/512 Samme 669 kr. 519 kr.
4.096/1.024
Samme 744 kr. 594 kr.

Venligst, Bo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-05-05 14:43

Rabbit_HGC skrev:

> [...]
>en anden nyhed, hvor 2 mbit kunderne ikke får fordoblet...altså hvem har
>ret, og hvem får hastighedsforbedring. Jeg har selv adsl 2048/512.

Du er jo ikke webspeedkunde.
--
Knud