20 x ADSL - hvor?
Fra : Nygaard

Dato : 21-04-05 13:11

Til et projekt, hvor (kort fortalt) en hovedstation skal have forbindelse
til 20 understationer, overvejes det at skifte dial-up ud med ADSL.
Der er ikke noget særligt krav til båndbredde (64K er rigeligt).
Der flyttes ikke ret meget data (<1 MB / dag).

Vi har overvejet TDC's forbrugsafregnet 256/128 til 139.- / måned + 50 øre
pr. MB.

Nogen der kender en udbyder, der har et bedere tilbud?

/Nygaard

Fra : Hans

Dato : 21-04-05 15:58

Nygaard wrote:
> [...]
> 50 øre pr. MB.
>
> Nogen der kender en udbyder, der har et bedere tilbud?

Forbrugsafregnet ADSL med 20 klienter er en rigtig dårlig løsning, da der
alene på "tomgangstrafikken" forbruges en hel del.

Hvorfor ikke vælge en Cybercity 512/128 til 299 hvor der som standard
medfølger en router, så i bare skal investere i en 24-ports switch og kable
ud til klienterne, og så er problemet med forbrugsafregning også løst.

Hans

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 21-04-05 17:31

Hans wrote:

> Forbrugsafregnet ADSL med 20 klienter er en rigtig dårlig løsning

Som jeg læser det, så er der 1 klient på hver af de 20 forbindelser.

--
Mvh Henrik.

Fra : Nygaard

Dato : 25-04-05 08:14

> [...]
> kable
> ud til klienterne, og så er problemet med forbrugsafregning også løst.

De 20 klienter er spredt ud over et stort geografisk område, så det er
nødvendigt med en line til hver.
Klienterne er PLC'er, så det er ikke andet tomgangstrafik end det vpn
boksene genererer.

/Nygaard

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 21-04-05 21:05

Jeg ville nok give de forskellige udbydere et kald og bede om et
løsningsforslag.... TDC, Telia, Tele2 og Sonofon kunne jeg forestille
mig var interessante - de kan andet end hvad du finder i deres
prislister

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 22-04-05 20:19

On Thu, 21 Apr 2005 14:10:46 +0200, "Nygaard" <nejtaktil@spam.dk>
wrote:

>Vi har overvejet TDC's forbrugsafregnet 256/128 til 139.- / måned + 50 øre
>pr. MB.

Skal der fortsat være et telefonabonnement på lokationerne?

TDCs løsning forudsætter jo et telefonabonnement til 119,- pr. måned.
Det gør den samlede pris pr. lokation til 258,- + forbrug.

Cybercity har en 128/128 Kbit/s til 239,-

/Jarlskov

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 27-04-05 07:02

Lasse Jarlskov wrote:
> TDCs løsning forudsætter jo et telefonabonnement til 119,- pr. måned.
> Det gør den samlede pris pr. lokation til 258,- + forbrug.
>
> Cybercity har en 128/128 Kbit/s til 239,-

Lige netop Cybercitys 128/128 kræver også en fastnetlinie, så kan man
undvære den er det reelt billigere at købe 256/128'eren (269,-).

Er der en fastnet-linie, er Tiscali Highway også en attraktiv løsning til
199 kr/md inkl 1 GB trafik.

mvh
Jeppe Seidelin Dam