FTP og åbne porte ?!?
Fra : /Moe

Dato : 15-04-05 22:37

jeg har lige skiftet ISP til Cybercity og har jo så fået deres ZyXEL modem..
problemet er, at jeg ikke kan logge på nogen FTP servere nu.. jeg går ud fra
at det er noget med at jeg skal åbne for de porte jeg almindeligvis benytter
mig af til FTP serverne.. men hvordan ?!? jeg kan ikke finde noget i
modemets software opsætning ?

/Morten

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-04-05 08:29

"/Moe" <moebious@email.dk> skrev

> [...]
benytter
> mig af til FTP serverne.. men hvordan ?!? jeg kan ikke finde noget i

Der må være noget andet galt. Normalt skal der ikke åbnes porte til en FTP
klient...

Claus
--
Ting til salg!
Lidt af hvert!

Fra : Chip

Dato : 16-04-05 10:15

Det kan være du nu skal bruge PASV mode mod disse FTP servere nu og det
skulle du måske ikke før ?

Connecter den overhovedet til FTP serverne ?

/Chip

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-04-05 11:02

"Chip" <chip@fscl.nospam.(dk)> skrev

> Det kan være du nu skal bruge PASV mode mod disse FTP servere nu og det
> skulle du måske ikke før ?
> Connecter den overhovedet til FTP serverne ?

Han har jo fået en NAT router, så det er nok sandsynligt.

Jeg mener bare, at jeg selv uden problemer har kørt min FTP-klient som ikke
passiv, så det burde da kunne lade sig gøre, når vi taler om klienter.

Claus
--
Ting til salg!
Lidt af hvert!