Nye priser/hastigheder hos TDC
Fra : Erik Dan

Dato : 13-04-05 15:29

Nye priser og hastigheder pr. d. 1/5/2005

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_fordob

/ Dan

Fra : Erik O.

Dato : 13-04-05 15:36

Jeg må le, endnu en gang - Cybercitykunde.

Erik

Fra : Martin [1620]

Dato : 13-04-05 16:08

> Jeg må le, endnu en gang - Cybercitykunde.

Hvorfor le?
Nu bliver de da billigere på ihvertfald 2048/512 forbindelsen, og da en del
billigere.
Det kan endda betale sig at betale den telefonforbindelse, man skal have hos
TDC, hvis jeg ikke regner helt forkert.

Meeeeeeen, mon ikke de andre udbydere kommer stærkt tilbage med nedsatte
priser?

martin [1620]
Remove XXX in email.

Fra : Erik O.

Dato : 13-04-05 16:51

> Hvorfor le?

Fordi TDC er så håbløst bagud. Jeg har en 3 mbits forb. hos CC til 420 kr
pr.md. En 2 mbit forb. hos TDC er altså dyrere, selv efter dette tiltag.

Jeg håber ikke, jeg træder nogen over tæerne, men jeg fatter simpelthen
ikke, at man frivilligt kan finde på at vælge TDC som internet-udbyder. De
definerer jo nærmest sig selv ved, altid at være dyrere.

> Meeeeeeen, mon ikke de andre udbydere kommer stærkt tilbage med nedsatte
> priser?

Jo, det kan man da håbe. Desværre kan jeg frygte, at TDC´s udspil er så
tyndt, at CC ikke finder det nødvendigt at reagere på det.

Erik

Fra : Mark Lorenzen

Dato : 13-04-05 17:04

"Erik O." <eriko@post.cybercity.dk> writes:

> Fordi TDC er så håbløst bagud. Jeg har en 3 mbits forb. hos CC til 420
> kr pr.md. En 2 mbit forb. hos TDC er altså dyrere, selv efter dette
> tiltag.

Who cares?

> [...]
> simpelthen ikke, at man frivilligt kan finde på at vælge TDC som
> internet-udbyder. De definerer jo nærmest sig selv ved, altid at være

Og jeg fatter simpelthen ikke alle dem, der konstant skal vrøvle om
TDC. Få jer et liv. Der ER altså en grund til at jeg - og andre - har
TDC, men vi vrøvler sgu da ikke konstant over de andre udbydere.

Fra : Erik O.

Dato : 13-04-05 17:25

> Who cares?

Det burde alle internet-kunder vel, I egen og fælles interesse.

> Og jeg fatter simpelthen ikke alle dem, der konstant skal vrøvle om
> TDC. Få jer et liv. Der ER altså en grund til at jeg - og andre - har
> TDC, men vi vrøvler sgu da ikke konstant over de andre udbydere.

Som CC kunde er jeg da interesseret i, hvad andre kunder har af
gode/negative erfaringer med CC såvel som med andre udbydere. Hvis jeg på
den måde fandt ud af, at en anden udbyder generelt leverer en bedre vare end
CC, ville jeg da skifte udbyder.
Hvis du ellers ikke er blevet alt for mopset, kunne jeg godt tænke mig at
vide, hvad grunden så er til, at du foretrækker TDC.
Jeg respekterer selvfølgelig, at man vælger den udbyder, man synes er bedst
til at dække ens behov. Men jeg forstår ganske enkelt ikke, hvordan man når
frem til TDC.

Erik

Fra : Mark Lorenzen

Dato : 13-04-05 17:58

"Erik O." <eriko@post.cybercity.dk> writes:

<snip>

> [...]
> Jeg respekterer selvfølgelig, at man vælger den udbyder, man synes er
> bedst til at dække ens behov. Men jeg forstår ganske enkelt ikke,

Jeg er bestemt også interesseret i at høre om gode og dårlige
erfaringer med diverse udbydere, såsom kundeservice, oppetid, styr på
regninger mv. Hvad der dog efterhånden er lidt trættende, er det
konstante vrøvleri over TDC ved enhver lejlighed - ofte af personer
der slet ikke har TDC som udbyder.

Jeg har TDC som udbyder fordi de kan levere varen. Jeg kan ikke sætte
en finger på deres kundeservice eller teknikken. I et år har jeg en
enkelt gang oplevet ikke at kunne komme i kontakt med deres newsserver
- ellers har alt virket altid. De leverede på blot 4 dage, da jeg stod
og skulle have en ny udbyder, fordi den gamle gik konkurs.

Da jeg tidligere har brændt fingrene på billigt internet, bliver jeg
nu hos dem, jeg ved kan levere. Desuden har jeg mit telefonabbonement
(fast + mobil) hos TDC med nogle tillægsservices, jeg gerne vil
have. Det kan være CC kan levere, men jeg tør ikke tage
chancen. Markedet for diverse internetforbindelser er et stort gråt
marked med en masse useriøse spillere.

- Mark

Fra : Erik O.

Dato : 13-04-05 18:41

> [...]
> have. Det kan være CC kan levere, men jeg tør ikke tage
> chancen. Markedet for diverse internetforbindelser er et stort gråt

Jeg tror gerne, at TDC har orden i deres ting. Men som kunde vil jeg
forvente dette som en selvfølge af en hvilken som helst udbyder. De smarte
døgnfluer, der dukker op ind imellem med knaldtilbud, skal man selvfølgelig
holde sig fra, ligesom man naturligvis i det hele taget skal være kritisk,
når man vælger.
Men der er altså efterhånden en række af udbydere, der har været på markedet
en del år og som tilbyder en god vare (og jeg tænker ikke kun på prisen),
som jeg slet ikke kan se, at TDC kommer i nærheden af.

Min pointe er i bund og grund, at som jeg ser det, er TDC´s eneste argument
folks vaner og behov for tryghed (der til syvende og sidst bunder i mangel
på vilje/overskud til at sætte sig ind i udbuddet) - og at vi som
forbrugere, forlængst burde have gjort op med dette argument.

Erik

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 13-04-05 17:34

"Erik O." <eriko@post.cybercity.dk> wrote in message

> Fordi TDC er så håbløst bagud. Jeg har en 3 mbits forb. hos CC til 420 kr
> pr.md. En 2 mbit forb. hos TDC er altså dyrere, selv efter dette tiltag.

Puds dine briller og kik igen.

399,.-

Mogens

Fra : Erik O.

Dato : 13-04-05 18:55

> Puds dine briller og kik igen.
>
> 399,.-

Ja, jeg overså tilbuddet med 128 up og i øvrigt er prisen for min ovennævnte
forb. 429 kr.- beklager. Men TDC tilbyder jo ikke 3mbits forbindelser på
siden, så jeg kan ikke sammenligne prisen direkte.
Men jeg er helt tryg ved, at CC vil være der som et søm, hvis TDC mod
forventning skulle komme i nærheden af det, CC selv tilbyder.

Erik

Fra : René Sørensen

Dato : 14-04-05 18:17

Mogens Nielsen wrote:
> "Erik O." <eriko@post.cybercity.dk> wrote in message

> Puds dine briller og kik igen.
>
> 399,.-
>
> Mogens

hmmm er det 399,- for en 2048/128 hos tdc? Jamen hos CC koster samme
linie altså kun 379,- og det er for 192 up. Så cc er da stadig
billigere der også. CC tilbud på 3mb ned og 128 up, som faktisk reelt
er 320 up koster kun 429,-
Husk også på at cc priser er incl routerlån og fast ip. Det mener jeg
stadig ikke tdc er. Kan faktisk pt. ikke se om det er helt rigtigt da
tdc hjemmeside er nede

René

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 13-04-05 18:55

"Erik O." <eriko@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi TDC er så håbløst bagud. Jeg har en 3 mbits forb. hos CC til 420 kr
> pr.md. En 2 mbit forb. hos TDC er altså dyrere, selv efter dette tiltag.

Vi andre kan så sidde og le over at du kun sender med sølle 128 Kbit/s. Så
din forbindelse er faktis dyrest, da man betaler mest for upload, og ikke
download.

> Jo, det kan man da håbe. Desværre kan jeg frygte, at TDC´s udspil er så
> tyndt, at CC ikke finder det nødvendigt at reagere på det.

Og hvem ler så sidst hvis dette bliver tilfældet ?

MVH
Thomas H.

Fra : Erik O.

Dato : 13-04-05 19:28

> Vi andre kan så sidde og le over at du kun sender med sølle 128 Kbit/s. Så
> din forbindelse er faktis dyrest, da man betaler mest for upload, og ikke
> download.

For en ordens skyld : Det er ikke TDC´s kunder, jeg ler af. Jeg
interesserer mig overhovedet ikke for bandekrig (TDC vers. CC eller FCK
vers. Brøndby for den sags skyld). Det jeg ler ad er, at kæmpekoncernen
TDC - der forvejen har alt for høje priser - lancerer det helt store
prisscoop, der betyder, at de stadig er bagud før konkurrenterne har svaret.

Langt de fleste kunder (mig inklusive) er primært interesseret i
downloadhastighed. Det kan vi vel godt blive enige om ?

> Og hvem ler så sidst hvis dette bliver tilfældet ?

Det gør TDC, for så kan de fortsætte med at skovle penge ind på deres
overpriser.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 13-04-05 19:47

> downloadhastighed. Det kan vi vel godt blive enige om ?

Nej. Først er jeg interesseret i stabilitet. Når vi så er over 1Mbit/s
er jeg er interesseret i latency end mere båndbredde.

Thomas

Fra : Erik O.

Dato : 13-04-05 19:55

> Nej. Først er jeg interesseret i stabilitet. Når vi så er over 1Mbit/s
> er jeg er interesseret i latency end mere båndbredde.
>
> Thomas

Jeg mente, at når det drejer sig om hastigheder er langt de fleste kunder i
sagens natur mest interesseret i hastigheden for download i forhold til
upload.

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 13-04-05 23:12

Erik O. skrev:

> Jeg mente, at når det drejer sig om hastigheder er langt de fleste kunder
> i sagens natur mest interesseret i hastigheden for download i forhold til
> upload.

Det synes jeg nu ikke er så naturligt.
IP-telefoni bruger fx lige meget båndbredde begge veje.
Det gør email og online spil også.
Hvis man har en webserver, er man mest interesseret i upload.

Med en 1024/128 ADSL forbindelse kan man knapt nok bruge hele sin download
før der ikke er upload nok til alle ACK-pakkerne.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : René Sørensen

Dato : 14-04-05 18:19

Niels Elgaard Larsen wrote:

> Med en 1024/128 ADSL forbindelse kan man knapt nok bruge hele sin download
> før der ikke er upload nok til alle ACK-pakkerne.

Hos cc har du også 192 up selvom du kun betaler for 128

René

Fra : Thomas H.

Dato : 15-04-05 11:38

"René Sørensen" <renems@pip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hos cc har du også 192 up selvom du kun betaler for 128

Det kan du bare ikke bruge til noget, for du er ikke garanteret de 192, men
kun de 128 som du betaler for.

MVH
Thomas H.

Fra : René Sørensen

Dato : 15-04-05 13:33

Thomas H. wrote:

> Det kan du bare ikke bruge til noget, for du er ikke garanteret de 192, men
> kun de 128 som du betaler for.

da jeg bestilte linie for ca 3 uger siden, fik jeg afvide at det
galdte for alle... for så var folk sikre på at få hvad de betalte for.

René

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 15-04-05 14:16

René Sørensen <renems@pip.cybercity.dk> wrote:

>da jeg bestilte linie for ca 3 uger siden, fik jeg afvide at det
>galdte for alle... for så var folk sikre på at få hvad de betalte for.

Hvis det gælder for alle, så ville folk da være endnu mere sikre hvis
de også indrømmede det på websiderne.

Jeg kan slet ikke forestille mig nogen anden grund til ikke at skrive
det reelle tal i det officielle materiale, end at de vil forbeholde
sig retten til senere kun at give de officielt lovede 128.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : René Sørensen

Dato : 15-04-05 15:23

Jesper Dybdal wrote:

> [...]
> det reelle tal i det officielle materiale, end at de vil forbeholde
> sig retten til senere kun at give de officielt lovede 128.

Vi er helt enige på det punkt. Jeg forstår heller ikke hvorfor de ikke
skriver det på deres hjemmeside. Der bliver også skrive stolper om
folk der reelt har 3072/320 i stedet for 128 for 429,00
Men det er måske for at få folk til at købe 512 uploaden til den dyre
pris?

René

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 16-04-05 15:24

> da jeg bestilte linie for ca 3 uger siden, fik jeg afvide at det
> galdte for alle... for så var folk sikre på at få hvad de betalte for.

Men det står stadig ingen steder, og den dag hvor du lige pludselig kun har
128 Kbit/s, kan du ikke gøre en skid. Så du kan ikke bruge de 320 eller hvor
meget det nu er, til sammenligningsgrundlag, men kun de 128 !

MVH
Thomas H.

Fra : René Sørensen

Dato : 16-04-05 20:29

Thomas Hupfeldt wrote:

> Men det står stadig ingen steder, og den dag hvor du lige pludselig kun har
> 128 Kbit/s, kan du ikke gøre en skid. Så du kan ikke bruge de 320 eller hvor
> meget det nu er, til sammenligningsgrundlag, men kun de 128 !

Rigtigt men så står det frit for at vælge enten en anden hastighed til
en anden pris eller vælge anden udbyder. Men husk priserne contra
hastigheder bliver hele tiden justeret. Og som sagt, står det dig frit
for at vælge noget andet, hvis det bliver lavet om. Men så længe det
kører til den givne pris, er det jo dejligt.

René

Fra : David T. Metz

Dato : 18-04-05 10:42

Niels Elgaard Larsen wrote:

> IP-telefoni bruger fx lige meget båndbredde begge veje.
> Det gør email og online spil også.

Det er lidt OT, men er det så ikke dårligt programmerede on-line spil?

Fx et FPS-spil: Du skal sende data om dine bevægelser og andre
handlinger, men modtage data om adskillige andre personers ditto samt
konsekvenserne af interaktioner. Det er for mig at se temmelig meget
mere der er behov for at modtage end sende?

David

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-04-05 10:35

Erik O. skrev:

> kæmpekoncernen TDC - der forvejen har alt for høje priser - lancerer
> det helt store prisscoop, der betyder, at de stadig er bagud før

Hos TDC betaler man for andet end båndbredde. Man betaler også for
kundeservice. Og på kundeservice-siden er TDC's ADSL-afdeling i
særklasse.

Fra : René Sørensen

Dato : 14-04-05 18:23

Jesper G. Poulsen wrote:

> Hos TDC betaler man for andet end båndbredde. Man betaler også for
> kundeservice. Og på kundeservice-siden er TDC's ADSL-afdeling i
> særklasse.

Kundeservice er nok ikke den bedste hos cc mere efter hvad jeg har
hørt. Men hånden på hjertet, hvor tit har du brug for kundeservice,
når linien altid kører som den skal, og der ikke er fejl på
regningerne. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft brug for
kundeservicen, og de få gange det har været nødvendigt, på ca 3 år,
har der ikke været nogen problemer. Linie har været nede 1½ dag
sammenlagt. 1 gang der, der var strømsvigt på hele sjælland og 3 timer
en fredag.

René

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-04-05 20:17

René Sørensen skrev:

> hørt. Men hånden på hjertet, hvor tit har du brug for kundeservice,
> når linien altid kører som den skal, og der ikke er fejl på

Ret ofte faktisk. Det sker bla. når jeg vil opgradere eller nedgradere
eller når en DSLAM stiller træskoene. Jeg har egen mail-server på
forbindelsen, så jeg opdager oftere at der er uregelmæssigheder på
forbindelsen, end så mange andre gør. Og TDC's teknikere skal jo holdes
igang.

Fra : René Sørensen

Dato : 15-04-05 13:41

Jesper G. Poulsen wrote:

[kundeservice]

> [...]
> forbindelsen, så jeg opdager oftere at der er uregelmæssigheder på
> forbindelsen, end så mange andre gør. Og TDC's teknikere skal jo holdes

Faktisk går du bare ind på CC hjemmeside og bestiller en opgradering
og den falder få minutter efter eller prompte. Du behøver ikke engang
at ringe. Det er straks værre med nedgradering. Det har jeg gjort, og
der måtte jeg ringe... Måtte vente ca. 10 min for at komme igennem...
han trykkede på kanppen med det samme og tingene var iorden. Og det
kunne jeg se ved at logge ind på routeren. så der var der ingen problemer.

med uregelmæssigheder, er jeg tilmeldt en newsmail som bliver tilsendt
min mailadresse, hvis der bliver lavet opgraderinger eller som sagt,
der opstår uregelmæssigheder. De skriver så igen hvornår eller når alt
igen er som det skal være.
Men det fede er, at alle opgraderinger på centralen eller hvor de nu
opgraderer (software eller lign), sker om natten mellem 2-7. Men de
nedlægger ikke linjen, men der kan forekomme nedsat fremkomlighed som
de skriver. Men nu bruger jeg ikke linien om natten så det er ikke
noget jeg lægger mærke til. Og så længe det ikke er i tide og utide,
er jeg ligeglad.

René

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-04-05 19:00

René Sørensen skrev:

> Faktisk går du bare ind på CC hjemmeside og bestiller en opgradering
> og den falder få minutter efter eller prompte. Du behøver ikke engang
> at ringe. Det er straks værre med nedgradering. Det har jeg gjort, og

Det gør ikke ondt at ringe til et gratisnummer

> med uregelmæssigheder, er jeg tilmeldt en newsmail som bliver
> tilsendt min mailadresse, hvis der bliver lavet opgraderinger eller

Det kan man også med TDC. Det hjælper dog ikke spor når en hel central
falder ud. Men - TDC's kundeservice virker også her...

Fra : René Sørensen

Dato : 16-04-05 20:31

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det gør ikke ondt at ringe til et gratisnummer

Hehe den var faktisk god Meeen det er da endnu nemmere bare at
klikke rundt.

> Det kan man også med TDC. Det hjælper dog ikke spor når en hel central
> falder ud. Men - TDC's kundeservice virker også her...

rigtigt. Men hvor tit sker det?

René

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-04-05 20:49

René Sørensen skrev:

> Hehe den var faktisk god Meeen det er da endnu nemmere bare at
> klikke rundt.

Ikke nødvendigvis. Jeg nyder faktisk at ringe og sige "fetch me..."

> rigtigt. Men hvor tit sker det?

Igår, fredag, røg ADSL i Augustenborg.
- Kundeservice var hurtigt og effektivt.

Fra : René Sørensen

Dato : 16-04-05 23:28

Jesper G. Poulsen wrote:

> Igår, fredag, røg ADSL i Augustenborg.
> - Kundeservice var hurtigt og effektivt.

Alt i alt så er det godt der er valgfrihed. Så hver enkelt selv kan
købe det produkt der nu engang passer en bedst

René

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-04-05 10:44

René Sørensen skrev:

> Alt i alt så er det godt der er valgfrihed. Så hver enkelt selv kan
> købe det produkt der nu engang passer en bedst

Enig!

Fra : JH

Dato : 16-04-05 20:42

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in

> Det gør ikke ondt at ringe til et gratisnummer

Det kan godt gøre ondt, hvis man lider af telefonfobi.

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 13-04-05 19:23

Erik O. wrote:

> Fordi TDC er så håbløst bagud. Jeg har en 3 mbits forb. hos CC til 420
> kr pr.md.

Nu har du sikkert "kun" 128 Kbit op, og det er det man betaler ekstra
for andre steder. Ved godt at nogen via lidt prutten frem og tilbage med
CC mener/tror/måske har fået mere, men deres hjemmeside siger 3M/128K.

Iøvrigt fra CC:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/
2048/512 Kbit/s 669 kr.

Jørn

Fra : Rander

Dato : 13-04-05 22:28

Wed, 13 Apr 2005 17:50:56 +0200 brugte Erik O. 19 linier på at fortælle
dette til dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>Fordi TDC er så håbløst bagud. Jeg har en 3 mbits forb. hos CC til 420 kr
>pr.md. En 2 mbit forb. hos TDC er altså dyrere, selv efter dette tiltag.

Svin - jeg har 1536/512 for 495...

>Jeg håber ikke, jeg træder nogen over tæerne, men jeg fatter simpelthen
>ikke, at man frivilligt kan finde på at vælge TDC som internet-udbyder. De
>definerer jo nærmest sig selv ved, altid at være dyrere.

Jeg fatter det heller ikke - jeg kan kun se to grunde til at man vælger
TDC:

1. Der er ikke andre der kan levere hvor man bor.
2. Hr. og fru Jensen skal lige prøve "det dér Indernet", og TDC er for dem
det eneste firma - "Jamen, vi har da aldrig haft andet..."

Nå ja, og så er der min nabo, der valgte dem da Tiscali blev for dårlige,
men hun er sgu heller ikke normal! Jeg valgte at hoppe til CC istedet...

http://rander.dk (temporarily down!)

Manden var ikke hjemme, det besørgede konen. Hun har lov til at besørge alt,
når manden er ude. Således er det gået til, og jeg håber ikke, at det skal ske
oftere. Selskabet bedes nu afsige sin dom over dette fejltrin. (Skadesanmeldelse)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-04-05 12:28

Rander skrev:

> 1. Der er ikke andre der kan levere hvor man bor.
> 2. Hr. og fru Jensen skal lige prøve "det dér Indernet", og TDC er

3. Man er interesseret i en _god_ kundeservice.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 14-04-05 12:30

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev 2005-04-14:

> 3. Man er interesseret i en _god_ kundeservice.

4. Man spiller online og skal have den laveste pingtid man kan få.

Thomas

Fra : Rander

Dato : 14-04-05 14:44

14 Apr 2005 11:30:12 GMT brugte Thomas S. Iversen 11 linier på at fortælle
dette til dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>>> 1. Der er ikke andre der kan levere hvor man bor.
>4. Man spiller online og skal have den laveste pingtid man kan få.

Heh... Min nabo, der har TDC, ligger typisk 5-8 ms højere end mig når vi
spiller CS, næsten ligegyldigt hvilke servere vi spiller på. Vi fandt
engang en eller anden italiensk server, hvor jeg lå på ca. 45 ms, og min
nabo havde 35-38 ms...

Men selvfølgelig, spiller man kun på Boomtowns n00B-servere, så...

http://rander.dk (temporarily down!)

Det venstre ben er ca. 2 cm kortere end andet, som jeg er født med. (Skadesanmeldelse)

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 14-04-05 15:23

> [...]
> nabo havde 35-38 ms...
>
> Men selvfølgelig, spiller man kun på Boomtowns n00B-servere, så...

Jeg ved bare at det er TDC folkene i min klan er har de bedste pingtider.
Uanset hvilke servere vi spiller på.

Thomas

Fra : Rander

Dato : 14-04-05 14:42

14 Apr 2005 11:28:01 GMT brugte Jesper G. Poulsen 13 linier på at fortælle
dette til dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>3. Man er interesseret i en _god_ kundeservice.

På det punkt er jeg nu alt andet end imponeret over TDC... De gange jeg har
haft brug for dem, i forbindelse med opsætning af netadgang på andres
maskiner, er jeg blevet stillet om minimum 2 gange, og hver gang jeg fik en
ny person i røret skulle jeg bruge det meste af ti minutter på at få dem
til at fatte hvad jeg talte om - og så fik jeg en eller anden halvkvædet
vise om noget der intet havde med sagen at gøre, men et direkte svar fik
jeg ikke. Den ene gang de lovede at ringe tilbage skete der intet!

Det problem har jeg aldrig haft med CC. Der har jeg ringet op, på under 30
sekunder redegjort for problemet, og derefter fået enten et kontant svar,
eller besked på at det vidste de ikke, men de ville få nogen til at ringe
tilbage der vidste det.

Sidstnævnte er sket to gange, og hver gang er jeg blevet ringet op med et
svar inden for 30 minutter...

Så hvis det vigtigste for en er god support, så ville jeg stadig vælge
CC...

http://rander.dk (temporarily down!)

Ulykken skyldtes at vejen drejede. (Skadesanmeldelse)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-04-05 15:18

Rander skrev:

> På det punkt er jeg nu alt andet end imponeret over TDC... De gange
> jeg har haft brug for dem, i forbindelse med opsætning af netadgang

Jeg har altid haft gode oplevelser med TDC's kundeservice. Jeg har ofte
siddet med en tekniker i røret, når der har været knas med et eller
andet (både hjemme og hos andre). TDC's kundeservice opererer på alle
lag af viden. Er man en garvet PC-bruger bør man huske at gøre
opmærksom på det.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-04-05 21:26

> [...]
> andet (både hjemme og hos andre). TDC's kundeservice opererer på alle
> lag af viden. Er man en garvet PC-bruger bør man huske at gøre

Man skal bare huske at spørge efter en 2nd line supporter - dem man
umiddelbart får fat i har ikke den store viden om tingene. Men får man fat i
en 2nd line, er de bestemt kompetente (ligesom så mange andre steder.)

--
Mvh. Jesper

Fra : Palle Jensen

Dato : 14-04-05 17:22

Den 14 apr 2005 mumlede Jesper G. Poulsen noget i denne stil:

> 3. Man er interesseret i en _god_ kundeservice.

Genau!

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-04-05 17:29

Jesper G. Poulsen skrev:
> 3. Man er interesseret i en _god_ kundeservice.

Det er jeg så til gengæld ikke, derfor har jeg valgt TDC som internet
udbyder da dårlig kundeservice ikke er et problem.
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 14-04-05 17:19

Den 13 apr 2005 mumlede Erik O. noget i denne stil:

> [...]
> simpelthen ikke, at man frivilligt kan finde på at vælge TDC som
> internet-udbyder. De definerer jo nærmest sig selv ved, altid at

Personligt er jeg tilfreds med den bedre kundeservice. Vi vælger
efter behov, og det er et frit land.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 14-04-05 20:36

> [...]

> ikke, at man frivilligt kan finde på at vælge TDC som internet-udbyder. De
> definerer jo nærmest sig selv ved, altid at være dyrere.

Og jeg fatter ikke at du ikke er i stand til at se at det ikke er alle folk,
som vil have samme hastigheder.
Tager du hastighederne med mere end 128 i upload er det jo CC, der er de
dyre.

Nu ved jeg jo godt at mange CC kunder har adgang til andre hastigheder og
priser end os uindvidede.
Derfor er dette udsagn baseret på
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/ som så
åbenbart ikke har noget at gøre med det som CC kunder får oplyst.

Mvh Martin Sinkjær

Fra : TBC

Dato : 13-04-05 16:35

"Erik Dan" <mirage@desert.dk> skrev i en meddelelse
> Nye priser og hastigheder pr. d. 1/5/2005
>
> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_fordob

Hov, hvor blev den forventede 4096/768 af ?

SVJH har TDC tidligere meldt ud at man på deres forbindelser skulle se en
fordobling (af download hastghederne) i løbet af et par gange/år, indtil man
vel for "ADSL-1´s" vedkommende nåede 8192/768.

Mindes tidligere artikel hvor TDC gav udtryk for en sådan plan, sammen med
at TDC selv i den forbindelse ville tilbyde Video On demand og "HD"-TV via
internettet som i deres version skulle bruge 5,2 Mbit/s i båndbredde..

De kan da undre at det ikke bliver i denne omgang, når TDC's egen webspeed
løsning allerede tilbyder 4Mbit, og Cybercity tilbyder en 3Mbit ADSL
løsning.

http://makeashorterlink.com/?F58F12D97

http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2297318/ ...er desværre ikke længere
aktiv

....Iøvrigt er TDC's ADSL nu billigere end TDC's Webspeed, men mon ikke snart
der så også sker noget med Webspeeds priser?

TBC

Fra : f00ge

Dato : 13-04-05 17:26

Nogen, der ved, hvad der sker for Bredbånd Pro kunder med 2048/512 efter 1.
maj?

Fra : Mark Lorenzen

Dato : 13-04-05 17:31

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> writes:

> Nogen, der ved, hvad der sker for Bredbånd Pro kunder med 2048/512 efter 1.
> maj?

Tag et kig på TDCs hjemmeside:

Fra : Stig Johansen

Dato : 13-04-05 17:52

Mark Lorenzen wrote:

> [...]

Bemærk *Pro* ..

> Tag et kig på TDCs hjemmeside:
>
> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_fordob

Stig Johansen

Fra : Mark Lorenzen

Dato : 13-04-05 18:01

Stig Johansen <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> writes:

> Bemærk *Pro* ..

Der sker vel ikke noget. Opgraderingerne gælder privat-produkterne.

> --
> Med venlig hilsen
> Stig Johansen

- Mark

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-05 10:43

> Der sker vel ikke noget. Opgraderingerne gælder privat-produkterne.

Sludder og vrøvl. Erhvervs-ADSL (tidl. Pro Access) med 2mbit bliver
fordoblet inden første maj. Strejken kan måske forsinke det lidt.

Fra : Mark Lorenzen

Dato : 15-04-05 19:34

"S Hansen" <-> writes:

> Sludder og vrøvl. Erhvervs-ADSL (tidl. Pro Access) med 2mbit bliver
> fordoblet inden første maj. Strejken kan måske forsinke det lidt.

OK. Men ifølge denne pressemeddelelse gælder det kun privatkunder.

http://om.tdc.dk/artikel.php?id=68231&dogtag=tdc_o_presse_presse

- Mark Lorenzen

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-05 22:21

"Mark Lorenzen" <mark.lorenzen@surfpost.dk> skrev i

> OK. Men ifølge denne pressemeddelelse gælder det kun privatkunder.

Det er nok mere rigtigt at sige, at nævnte pressemedd. kun NÆVNER de private
kunder.

Jeg har fået bekræftet af TDC, at min 2mbit erhvervs-ADSL bliver fordoblet
inden 1. maj (downstream). Sagen er faktisk, at dette KUN gælder
erhvervskunder med 2mbit, da der pt. ikke findes et 4mbit privat-produkt.
Altså gælder fordoblingen I HØJERE GRAD erhvervskunder end private.

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-04-05 06:22

"S Hansen" <-> wrote:

> Jeg har fået bekræftet af TDC, at min 2mbit erhvervs-ADSL bliver fordoblet
> inden 1. maj (downstream).

Når du skriver bekræftet, har du så selv spurgt, eller har du fået et brev?
Jeg ved ikke lige hvor, men jeg synes at huske noget om, at der kunne være
problemer med 'gamle' modemer.
Jeg har selv pro@ccess 2048/512 - stort set fra da de startede, og er lidt
nysgerrig over hvad der sker min min linie.

Stig Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-05 16:50

"Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com>
> Når du skriver bekræftet, har du så selv spurgt, eller har du fået et
> brev?

Jeg ringte og spurgte. De tjekkede nogle papirer og gav et klart svar: Den
bliver fordboblet til 4 ned (og vistnok godt 700 op) inden første maj. Det
var dog før strejken.

Forvirringen skyldes nok, at privatkunder med 2mbit vistnok kommer til at
vente længere på deres fordobling (indtil 4mbit privat lanceres officielt).

Den oprindelige historie i Berlingske var lovlig kategorisk. Fx får
Webspeed-folket ikke fordboblet båndbredden.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-04-05 17:33

f00ge skrev:
> Nogen, der ved, hvad der sker for Bredbånd Pro kunder med 2048/512 efter 1.
> maj?

Hvad ønsker du at svaret er ?

http://www.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=4236e6f6%240%24286%24edfadb0f%40dread12.news.tele.dk&rnum=7&prev=/groups%3Fas_uauthors%3Df00ge%26lr%3D%26hl%3Dda

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 13-04-05 18:51

> Hvad ønsker du at svaret er ?

http://www.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=4236e6f6%240%24286%24edfadb0f%40dread12.news.tele.dk&rnum=7&prev=/groups%3Fas_uauthors%3Df00ge%26lr%3D%26hl%3Dda

Hvor vil du hen med det svar der ?

MVH
Thomas H.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-04-05 19:10

Thomas Hupfeldt skrev:
> Hvor vil du hen med det svar der ?

Jeg vil vide hvad f00ge vil have at svaret skal være så, f00ge ikke
overfuser en bagefter, hvis svaret ikke er som f00ge ønsker det.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 13-04-05 19:57

> Jeg vil vide hvad f00ge vil have at svaret skal være så, f00ge ikke
> overfuser en bagefter, hvis svaret ikke er som f00ge ønsker det.

Nå okay

MVH
Thomas H.

Fra : f00ge

Dato : 13-04-05 22:02

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

> Hvad ønsker du at svaret er ?

F.eks. et reelt svar. Og ikke en smartass bemærkning, som ingen kan bruge
til en pind, smarte.

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 13-04-05 18:50

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Nogen, der ved, hvad der sker for Bredbånd Pro kunder med 2048/512 efter
1.
> maj?

Du vil have 4096/768, hvis din linie kan køre det.

MVH
Thomas H.

Fra : f00ge

Dato : 13-04-05 22:02

"Thomas Hupfeldt" <condor-9@mail.xx> wrote:

> Du vil have 4096/768, hvis din linie kan køre det.

Lyder fornuftigt. Det er, hvad vi har lige pt.

Fra : Tim Christensen

Dato : 15-04-05 10:02

f00ge wrote:
> Nogen, der ved, hvad der sker for Bredbånd Pro kunder med 2048/512 efter 1.
> maj?

De får 4Mbit/768Kbit.

Mvh

Tim (som selv har Bredbånd Pro)

Fra : Per

Dato : 14-04-05 07:39

"Erik Dan" <mirage@desert.dk> wrote in message
> Nye priser og hastigheder pr. d. 1/5/2005
>
> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_fordob
>

> / Dan

Jeg giver 399,- for en 2048/512 hos CC ;)~~

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 14-04-05 17:02

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg giver 399,- for en 2048/512 hos CC ;)~~

Ja, det er da fint for dig som eksisterende kunde, men man må vel formode at
der er en eller anden grund til den står til 669 kr på Cybercitys
hjemmeside.
Det er en af de ting jeg har imod Cybercity, deres forbandede
forskelsbehandling af deres kunder. Samme produkt, samme pris.

Kigger man på deres officielle priser, så koster Cybercity en del mere end
TDC når man kigger på linier med mere end 128kbit i upload.
Fx koster nævnte forbindelse 95 kr (snart 195 kr) mindre om måneden hos TDC
end hvis jeg skulle have den hos Cybercity.
At Cybercity så vil sælge samme ydelse billiger til andre kunder end mig, ja
det er da bare til at blive harm over.

Mvh Martin Sinkjær.
En TDC kunder der sparer 50 kr om måneden ved at have TDC i forhold til de
officielle Cybercity priser.

Fra : René Sørensen

Dato : 14-04-05 18:35

Martin Sinkjær wrote:

> Kigger man på deres officielle priser, så koster Cybercity en del mere end
> TDC når man kigger på linier med mere end 128kbit i upload.

Helt ærligt der mener jeg ikke du har ret. det må være fra 256 og up
efter. Men ret mig hvis jeg tager fejl. Jeg kan desværre ikke selv se
på tdc hjemmeside de nøjagtige priser efter justeringen. Siden virker
ikke. Gu' ved og det har noget med strejken at gøre.

Og en anden ting. Hvis man ikke har brug for en fastnettlf, skal man
stadig betale for den hos TDC. Det behøver man ikke hos CC hvis man er
tilkoblet en central hvor cc selv har udstyr. Jeg har en CC 2048/128
{192} til 379,00 og musimi ip til 7,50. Tjaaa det er da billigt. Og ja
har du QoS kan du sagtens tale i telefon og samtidig bruge nettet.

René

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 14-04-05 19:36

> [...]
> tdc hjemmeside de nøjagtige priser efter justeringen. Siden virker ikke.
> Gu' ved og det har noget med strejken at gøre.

Siden virker heller ikke her, men den ligger stadig i browserens cache hos
mig.
Umiddelbart vil jeg mene vi er enige, da "over 128" og "fra 256 og op" må
dække over samme hastigheder, for der er jo ingen imellem 128 og 256.

For at slå det fast kan du da godt få priserne på dem med 256 i upload

256/256 - 395 kr hos CC, fås ikke hos TDC
512/256 409 kr (ny pris 349) hos TDC, fås ikke hos CC
1024/256 449 kr (ny pris 409) hos TDC, 499 kr hos CC
2048/256 549 kr (ny pris 449) hos TDC, fås ikke hos CC

mvh Martin Sinkjær

Fra : René Sørensen

Dato : 15-04-05 13:29

Martin Sinkjær wrote:

> [...]
> 1024/256 449 kr (ny pris 409) hos TDC, 499 kr hos CC
> 2048/256 549 kr (ny pris 449) hos TDC, fås ikke hos CC

Damn ja det kan jeg se. Det er nok fordi alle os "gamle" cc kunder har
1024/256 for 360,00 pr/md. Det har vi i hvert fald åp linie 2. 2 andre
cc kunder som jeg kender har også 1024/256 for 360,00 pr/md.
Nogen andre har jeg hørt har 2048/256 til 395,00... jeg mener de
"gamle" cc kunder der før havde 128 i up har fået unden merpris 256

Ja så er der forskel. Men hvad siger de hvis man spørger CC om man kan
få samme produkt som de "gamle" cc-kunder?

René

Fra : JH

Dato : 16-04-05 01:42

"Martin Sinkjær" <attila@deletethis.pc.dk> wrote in

> 1024/256 449 kr (ny pris 409) hos TDC, 499 kr hos CC

Så kan det ikke rigtigt betale sig for mig at afmelde mit TDC abonnement,
selvom det stadig kræver et fastnetabonnement.

Fra : Sune

Dato : 16-04-05 01:48

On 16 Apr 2005 00:41:57 GMT, JH <nobody@home.no> wrote:

>Så kan det ikke rigtigt betale sig for mig at afmelde mit TDC abonnement,
>selvom det stadig kræver et fastnetabonnement.

3072/128 Kbit/s * 429 kr fra Cybercity er reelt 3072/320 Kbit/s.

Hvis valget stod mellem TDC 1024/256 449 kr og CC 3072/320 429 ved jeg godt hvad jeg ville vælge.

Mvh
Sune

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-04-05 19:08

Martin Sinkjær <attila@deletethis.pc.dk> writes:
>Det er en af de ting jeg har imod Cybercity, deres forbandede
>forskelsbehandling af deres kunder. Samme produkt, samme pris.

Sådan er det jo utroligt mange steder.

Ham, du sidder ved siden af i flyet, har sikkert kun betalt 1/4
af, hvad du har betalt. Eller også er det dig, der har fået din
billet "urimeligt" billigt.

På produkter som ADSL kan det næppe betale sig at shoppe rundt.
Prisforskellene udjævnes løbende, oprettelsesgebyrer og ventetid
er ubehagelige, og, nåja, trofasthed kan nu og da betale sig.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 14-04-05 20:22

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Ham, du sidder ved siden af i flyet, har sikkert kun betalt 1/4
> af, hvad du har betalt. Eller også er det dig, der har fået din

Nej, men der havde nok have været meget mere åbenhed om priserne. Hvis jeg
havde henvendt mig samme sted for at købe det samme på samme betingelser, så
ville jeg sikkert også havde kunnet få det eller i det mindste finde ud af
hvad det krævede.
Jeg ville ikke være nødsaget til at købe nogle dyre billetter, som jeg så
efter et ukendt antal gentagne køb muligvis ville være så heldig at kunne få
til en lavere pris eller få opgraderet til 1. klasse til samme pris.

Ligeledes ville han sikkert heller ikke sidde og sige, at det er åhh så
ufattelig at jeg ikke køber billetter samme sted som ham, velvidende at jeg
som ny kunde skal betale mere hos hans selskab end hos det jeg pt. bruger.
Medmindre der er tale om discount 128 billetter.

Mvh. Martin Sinkjær.

Fra : cykellapper

Dato : 14-04-05 14:52

Erik Dan wrote:
> Nye priser og hastigheder pr. d. 1/5/2005
>
> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_fordob

Jeg har lige talt med MedarbejderBB support, og de siger, at det samme er
gældende for MBB-kunder.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)