Router/modem til CC
Fra : Brian

Dato : 06-04-05 21:03

Hejsa

Hvilket kombineret modem/router skal jeg have fat i, for at kunne erstatte
Zyxel routeren fra CC ?
Eneste krav er at det skal kunne køre trådløst, og selvfølgelig være
stabilt.

/Brian

Fra : Dyl

Dato : 06-04-05 21:39

> Hvilket kombineret modem/router skal jeg have fat i, for at kunne erstatte
> Zyxel routeren fra CC ?

Linksys WAG54G.

Fra : Brian

Dato : 06-04-05 22:47

Dyl wrote:

> Linksys WAG54G.

Hvis jeg søger på edbpriser, får jeg 3 forskellige:
http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=67&Sort=Wanted&Soegeord=WAG54G

Nogen der kan gennemskue forskellen ?

/Brian

Fra : Asboe

Dato : 07-04-05 05:51

Brian skrev i meddelelsen:

> Hvis jeg søger på edbpriser, får jeg 3 forskellige:
> http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=67&Sort=Wanted&Soegeord=WAG54G
>
> Nogen der kan gennemskue forskellen ?

Det er samme model!

Linksys har lavet en version 2 af samme router, som understøtter ADSL2, men
den er ikke på EDBPriser!

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Brian

Dato : 07-04-05 08:16

Asboe wrote:

> Det er samme model!

Efter at have kigget lidt mere, kan jeg se at produktkoderne er forskellige.
Den ene hedder bare WAG54G, de andre hedder SE/E1
Så en eller anden forskel er der vel ?

/Brian

Fra : Dyl

Dato : 07-04-05 15:41

<> Efter at have kigget lidt mere, kan jeg se at produktkoderne er
forskellige.
> Den ene hedder bare WAG54G, de andre hedder SE/E1
> Så en eller anden forskel er der vel ?

Du skal have EU-modellen - den anden er til ISDN

Denne tråd fulgte jeg, og det virker perfekt:
https://musimi.dk/index.php/forum2/thread/forumid=5/id=1644/

Fra : Hans

Dato : 07-04-05 17:32

Dyl wrote:
> [...]
> forskellige.
>
> Du skal have EU-modellen - den anden er til ISDN
>
> Denne tråd fulgte jeg, og det virker perfekt:

Mens vi nu er ved CC og alternativer til 650'eren, er der så nogen som har
opsætningen til et D-Link DSL 300T ADSL-modem, som også kan køre på CC's 3
Mbps forbindelse?

Jeg vil nemlig helst blive ved med at bruge min Zywall 2 når jeg om nogle
dage skifter til CC.

Hans

Fra : Brian

Dato : 07-04-05 21:07

Hejsa!

Dyl skrev:

> Du skal have EU-modellen - den anden er til ISDN

Hvilket så er bestilt - takker.
Så må jeg se imorgen, om jeg fatter at sætte lortet op

/Brian

Fra : Hans

Dato : 11-04-05 12:38

Asboe wrote:
> Brian skrev i meddelelsen:

> Det er samme model!
>
> Linksys har lavet en version 2 af samme router, som understøtter
> ADSL2, men den er ikke på EDBPriser!

Det er nok lidt uigennemskueligt på edbpriser, men jeg modtog en WAG54G i
dag og det var version 2 jeg fik tilsendt, så mon ikke det er slut med
leverance af den første version, med mindre en leverandør har et ældre parti
liggende?

Jeg skifter til CC om et par dage, men jeg kan da oplyse at den også kører
fint direkte op imod tele2's dslam i RFC1483 bridged mode, LLC Multiplexing,
VPI=0, VCI=101 og DHCP.

Ingen problemer.

Hans

Fra : Asboe

Dato : 14-04-05 06:09

Hans skrev i meddelelsen:

> [...]
> leverance af den første version, med mindre en leverandør har et ældre parti

Hvilken bustik købte du den i?
Har selv første version, men ville gerne have Qos!

Fra : Hans

Dato : 14-04-05 08:45

Asboe wrote:
> Hans skrev i meddelelsen:

> Hvilken bustik købte du den i?
> Har selv første version, men ville gerne have Qos!

Jeg bestilte den hos Getmore, da de ligger lokalt for mig.

http://www.getmore.dk/default.asp?edbpriser=WAG54G

Hans

Fra : Mugge

Dato : 14-04-05 16:09

> Jeg bestilte den hos Getmore, da de ligger lokalt for mig.
>
> http://www.getmore.dk/default.asp?edbpriser=WAG54G
>
> Hans

Har det været problemfrit at sætte Linksys'en op til CC?

mvh Mugge

Fra : Hans

Dato : 14-04-05 16:30

Mugge wrote:

> Har det været problemfrit at sætte Linksys'en op til CC?

Det ved jeg faktisk først når de strejkende teknikere fra TDC møder igen, da
jeg skulle have været flyttet fra T2 til CC i dag, men til gengæld kører den
fint direkte til en T2 forbindelse.

Hans

Fra : Hans

Dato : 20-04-05 06:51

Mugge wrote:

> Har det været problemfrit at sætte Linksys'en op til CC?

Ja, bortset fra at firmwaren var så buggy at jeg har returneret den igen.
Den kunne ikke traine til den rigtige hastighed, NTP-klienten fungerede
ikke, så logfiler og tidsbestemte filtre var en umulighed at få noget
brugbart ud af, kort sagt - Den virker simpelthen ikke efter hensigten.

Hvis du har en tidligere version som kører, så behold den endelig.

Hans

Fra : Brian

Dato : 15-04-05 18:04

Hejsa!

Hans skrev:

> Jeg bestilte den hos Getmore, da de ligger lokalt for mig.
>
> http://www.getmore.dk/default.asp?edbpriser=WAG54G

Der købte jeg den også.
Hvordan kan man se om det er en version 2 ?
Bagpå selve routeren står der version 1,2.....

/Brian

Fra : Allan Joergensen

Dato : 15-04-05 19:03

Brian <briank@vip.cybercity.dk> wrote:

> Hvordan kan man se om det er en version 2 ?
> Bagpå selve routeren står der version 1,2.....

http://tinyurl.com/ans8r

Allan Joergensen

"To the death!" -- Humperdink "No!!!! To the PAIN!" -- Westley.