Ip-telefoni/Tiscali/TDC
Fra : Kasper Bergholt

Dato : 06-04-05 16:47

Hej alle!

Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt dette er den rigtig guppe for mit
spørgsmål. Skulle der være en mere relevant, så sig endelige til!

Jeg har i lang tid haft en Bredbånd+-forbindelse hos Tiscali og et
standard fastnetabonnement hos TDC. (Jeg ringer dog med forvalgskode
1001 igennem Tele2, hvilket næppe gør den store forskel).

Jeg kunne godt tænke mig at gå over til ip-telefoni i en nær fremtid.
For at det kan betale sig, skal jeg af med mit fastnetabonnement; men
er det muligt som Tiscali-kunde? Det foresvæver mig, at det ved
opettelsen af adsl-linjen var et krav, at man allerede havde en
fastnetforbindelse?

Jeg vil selvfølgelig helst overføre mit gamle telefonnummer, men kan
også leve med et nyt, hvis det ikke er muligt.

Er der nogen, der ved, hvorvidt Tele2 efter opkøbet af Tiscali tænker
på at lancere et ip-produkt a la cybercitys?

Med venlig hilsen

Kasper Bergholt H. Kristiansen

Fra : Erik Dan

Dato : 06-04-05 17:01

"Kasper Bergholt" <menage@tiscali.dk> wrote in message
> Hej alle!
>
> Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt dette er den rigtig guppe for mit
> spørgsmål. Skulle der være en mere relevant, så sig endelige til!
> -----------
dk.teknik.telefoni.ip kunne muligvis være relevant.

/ Dan

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 07-04-05 20:03

> [...]
> er det muligt som Tiscali-kunde? Det foresvæver mig, at det ved
> opettelsen af adsl-linjen var et krav, at man allerede havde en

Hvis du har et Bredbånd Plus abonnement er du højst sandsynligt oprettet på
Rå Kobber, hvorfor din bredbåndsforbindelse vil være 100% uafhængig af
telefonen. Dog er der få undtagelser, så start med at ringe til kundeservice
på 88 80 80 80.

> Jeg vil selvfølgelig helst overføre mit gamle telefonnummer, men kan
> også leve med et nyt, hvis det ikke er muligt.

Hvis det viser sig, at du er en af de få Bredbånd Plus kunder på eget net,
som er oprettet på Delt Rå Kobber, må du under ingen omstændigheder flytte
dit nr. til anden udbyder. Det eneste du må gøre ved dit telefonabonnement
er at OPSIGE det.

Men ring til Tiscalis kundeservice - de vil kunne svare på spørgsmålene.

--
Mvh. Jesper
Som arbejdede med kundeservice for Tiscali indtil mandag.