TDC fordobler hastigheden
Fra : Erik Dan

Dato : 05-04-05 07:30

Tdc fordobler hastigheden på alle sine bredbåndsprodukter- til uændret
pris.
http://www.berlingske.dk/it/artikel:aid=559926/

/ Dan

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 05-04-05 08:20

> Tdc fordobler hastigheden på alle sine bredbåndsprodukter- til uændret
> pris.
> http://www.berlingske.dk/it/artikel:aid=559926/
>

> / Dan

Gad vide om det også er på uploaden ?

Jens

Fra : Kim, Aalborg

Dato : 05-04-05 08:24

> Gad vide om det også er på uploaden ?

Uden overhovedet at vide det vil jeg sige: HA! Yeah right.

Utroligt så nærige de er med den upload og at man skal give så meget mere
for at hæve den end man skal for en tilsvarende (eller større) forøgelse af
downloadhastigheden.

Mvh. Kim, Aalborg.

Fra : TBC

Dato : 05-04-05 14:25

"Jens S. Rasmussen" <J1S@Elbaekhus.dk(lav tallet om til ord)> skrev i en
meddelelse news:42523c0b$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Gad vide om det også er på uploaden ?

Med ADSL kan man ikke komme meget højere end 768 i upload, så det skal du
ikke regne med.

TBC

Fra : Erik Dan

Dato : 05-04-05 12:29

"Erik Dan" <mirage@desert.dk> wrote in message
> Tdc fordobler hastigheden på alle sine bredbåndsprodukter- til uændret
> pris.
> http://www.berlingske.dk/it/artikel:aid=559926/
> -----------
Der er så lidt uklarhed om det nu også er alle der får en fordobling , bla.
skulle dem med en 2048/512Kbit/s forbindelse ikke være omfattet .
Se indlæg # 44 her http://newz.dk/forum/item/54030/#47

/ Dan

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 12:38

Erik Dan skrev:

> Der er så lidt uklarhed om det nu også er alle der får en fordobling
> , bla. skulle dem med en 2048/512Kbit/s forbindelse ikke være
> omfattet .

Det er jo også svært at "doble" hastigheden al den
stund at 4 Mbit ikke er med i deres produkt tilbud
(endnu)

Der kommer sandsynligvis både nye priser og produkter
efter den 1. maj.

--
Otto Pæd

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-04-05 13:08

Otto Pæd wrote:
> Det er jo også svært at "doble" hastigheden al den
> stund at 4 Mbit ikke er med i deres produkt tilbud
> (endnu)

Narh - måske ikke i deres prislister - men alle, der har 1024 eller 2048
kbit kan jo få 4096/512 til samme pris indtil 1. maj - så de kar jo
hastigheden - den skal bare gøre "officiel" - og det kunne de så ved at
fordoble 2048 til 4096 kbit permanent....

> Der kommer sandsynligvis både nye priser og produkter
> efter den 1. maj.

Uden tvivl.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 05-04-05 16:25

Jan Vestergaard skrev:

> [...]

Jeg fik dette svar da jeg spurgte i forrige uge:

4 mBit/s forbindelsen har kun kørt som et forsøg. Den er endnu ikke
endelig godkendt af Telestyrelsen og vi kan således endnu ikke tilbyde
dig den i vores produktsortiment.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Morten Davidsen

Dato : 05-04-05 19:53

Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> 4 mBit/s forbindelsen har kun kørt som et forsøg. Den er endnu ikke
> endelig godkendt af Telestyrelsen og vi kan således endnu ikke tilbyde dig
Hehe ...
Kunne være sjovt at se hvad de svarede hvis du skrev at det er underligt at
du så kan få 4 Mbit/s som erhvervs ADSL-forbindelse jf.
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_inf_bred_adsl

Det ville undre mig meget hvis IT & Telestyrelsen skulle godkende anderledes
for om det var et erhvervsprodukt eller privatprodukt hos TDC, på det samme
stykke kobber.

Det er helt tilbage fra 2003 at IT & Telestyrelsen godkendte at der kunne
tilbydes hastigheder hurtigere end 2 Mbit/s på ADSL jf.
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19704

/MD

Fra : Henning Lund

Dato : 05-04-05 23:45

Morten Davidsen skrev:

> Kunne være sjovt at se hvad de svarede hvis du skrev at det er
> underligt at du så kan få 4 Mbit/s som erhvervs ADSL-forbindelse jf.
> http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_inf_bred_adsl

Hermed gjort, de svarer nok om en 4-7 dage som de plejer. I hører
nærmere.

Fra : Emil

Dato : 05-04-05 19:55

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in

> 4 mBit/s forbindelsen har kun kørt som et forsøg. Den er endnu ikke
> endelig godkendt af Telestyrelsen og vi kan således endnu ikke tilbyde
> dig den i vores produktsortiment.

Heh.. Det lyder da underligt, både Cybercity og TDC erhverv har da solgt
både 4 og 8mbit adsl linjer i noget tid?

--
*/Emil

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 06-04-05 07:57

Emil wrote:
> "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in

> Heh.. Det lyder da underligt, både Cybercity og TDC erhverv har da solgt
> både 4 og 8mbit adsl linjer i noget tid?

jeg køre med adsl pro hos CC det køre fint med 4mbit :D og farten er
stabil nok

mvh

Hans Henrik Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 13:11

Det gælder i hvert fald ikke min forbindelse, som er ved TDC Professionel
(tidl. ProAccess). Jeg har netop fået bekræftet, at båndbredden hæves til 4
megabit ned og syvhundrede-et-eller-andet op. Min nuværende hastighed (2
megabit, og vistnok 256K op) bliver tilsyneladende helt nedlagt.

Og det sker senest FØRSTE MAJ! Hurra, hurra.

Fra : TBC

Dato : 05-04-05 14:24

"Otto Pæd" <not> skrev i en meddelelse

> [...]
> stund at 4 Mbit ikke er med i deres produkt tilbud
> (endnu)
>
> Der kommer sandsynligvis både nye priser og produkter

Ja, og formentligt omkring samme tid næste år. Det er snart et enkelt eller
2 år siden at udmeldingen var at båndbredden skulle fordobles til samme pris
de næste 2 år (Til man når ADSL max konfigurationen: 8192/768)

Det der dog undre mig er hvor TDC's TV/ Video On Demand via internet er
blevet af. Det var nemlig en af begrundelserne for de højere hastigheder.
Men OK, måske skal vi først op på 8192 før vi kan være sikre på kvaliteten
på almindelig opløst TV? (Det burde dog kunne lade sig gøre med 4096 hvis
man benytter MPEG4)

I Sverige er de ellers begyndt, men der er ADSL2 selvfølgelig også mere
udbredt : http://www.telia.se/privat/sidtyp03.do?tabId=0&channelId=-100040

TBC

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 16:14

> Men OK, måske skal vi først op på 8192 før vi kan være sikre på kvaliteten
> på almindelig opløst TV? (Det burde dog kunne lade sig gøre med 4096 hvis
> man benytter MPEG4)

TV2 (Sputnik) streamer da video i 1 megabit. Er det så under vhs-kvalitet?

Fra : TBC

Dato : 05-04-05 19:01

"S Hansen" <-> skrev i en meddelelse

> TV2 (Sputnik) streamer da video i 1 megabit. Er det så under vhs-kvalitet?

Uanset hvad, så er sputniks kvalitet imho alt for ringe.

Men det jeg havde i tanke, var at TDC selv i sin tid barslede med at de
ville levere "video on demand" og TV via internettet, og dette var en af
begrundelserne for at fordoble båndbredden til samme pris over de næste par
år.

TBC

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 06-04-05 08:46

> TV2 (Sputnik) streamer da video i 1 megabit. Er det så under vhs-kvalitet?

Nej. 1 Mb MPEG4 er over VHS kvalitet. I nogle få tilfælde kan man se at
MPEG4 får problemer, f.eks hvis der kører hvid tekst hurtigt hen over en
mørk baggrund, så vil du kunne se problemer i den mørke baggrund. Men
normalt fokuserer man på det lyse og lægger derfor ikke mærke til problemet.

Niels Dybdahl

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-05 15:05

"Niels Dybdahl" <ndy@fjern.detteesko-graphics.com> > Nej. 1 Mb MPEG4 er over
VHS kvalitet. I nogle få tilfælde kan man se at
> MPEG4 får problemer, f.eks hvis der kører hvid tekst

Men det er vel langt under DVD-kvalitet - selv om prisen er højere end at
leje en dvd i Blockbuster? Og man kan vel glemme alt om digital surround?

Fra : TBC

Dato : 07-04-05 15:48

"S Hansen" <-> skrev i en meddelelse

> "Niels Dybdahl" <ndy@fjern.detteesko-graphics.com> > Nej. 1 Mb MPEG4 er
> over VHS kvalitet. I nogle få tilfælde kan man se at
>
> Men det er vel langt under DVD-kvalitet

Ja, bestemt. Sputnik sender i alt alt for lav kvalitet til at det er noget
der er værd at streame film fra. Til dels kan det lige bruges til at streame
den dags dato man ikke fik set, men også her kunne man bestemt ønske sig
højere kvalitet!

- selv om prisen er højere end at
> leje en dvd i Blockbuster? Og man kan vel glemme alt om digital surround?

I teorien er der intet i vejen for at man [lovligt] skulle kunne downloade
en lejet kopi af en film, endog i HDTV udgave og afspille den med f.eks DTS
på sin PC, eller en topset boks med HD.

Med en af de kommende 8 Mbit ADSL forbindelser burde der end ikke være noget
i vejen for at streame i standard DVD kvalitet med digital surround. (DVD'er
er f.eks indspillet i VBR og benytter yders sjældent max bitrate for DVD som
er 9848 Kbit/s) ....Nogle ville argumentere at "DVD kvalitet" endog allerede
nu er muligt med en 4 Mbit forbindelse, men for at det skulle virke i
praksis ville det kræve at der var benyttet mere effektiv komprimering end
DVD, som f.eks med "MPEG4", hvilket formentligt også er hvad vi vil komme
til at se.

TBC

Fra : Hauge

Dato : 05-04-05 16:31

Hej
TBC wrote:
> (Det burde dog kunne
> lade sig gøre med 4096 hvis man benytter MPEG4)

Hvilket allerede er mere end det de fleste sat-kanaler kører med, DR kører
ca. med 6mbps (på Canal Digital, ikke Viaskvat), og det er endda mpeg2.
Så der kræves ikke så meget som man tror.

/Hauge

Fra : TBC

Dato : 05-04-05 19:06

> [...]
> ca. med 6mbps (på Canal Digital, ikke Viaskvat), og det er endda mpeg2.
> Så der kræves ikke så meget som man tror.

Præcis!
Så med 8192 burde den end ikke være nødvendigt at transcode eller noget
andet tabsgivende, men bare smide DVB streamen direkte igennem til brugeren.

Benyttede man MPEG4 encoding, burde endog min nuværende 4096/1024
forbindelse med tilbageværende overskud til resten af familens internetbrug
kunne klare det meste i standard opløsning. (med QoS)

Men det er længe siden man har hørt nærmere om TDC's spændende planer med

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 06-04-05 08:00

TBC wrote:
> [...]
> kunne klare det meste i standard opløsning. (med QoS)
>
> Men det er længe siden man har hørt nærmere om TDC's spændende planer med

ja det bliver intresant om de planer bliver til noget hehe :)
jeg tror det ikke før at tdc kommer ud med en dato for tv via
internettet :) så kan så optimistisk håbe at det er alle med bredbånd
der kan benytte sig af det tilbud :P hehe

mvh
Hans Henrik Andersen

Fra : Cubus

Dato : 06-04-05 08:47

"Erik Dan" <mirage@desert.dk> skrev

> Tdc fordobler hastigheden på alle sine bredbåndsprodukter- til uændret pris.
> http://www.berlingske.dk/it/artikel:aid=559926/

"TDC trækker i land
TDC fordobler ikke sine højeste båndbredder på ADSL, siger selskabet nu
efter udtalelser i går gav indtryk af, at selskabet annoncerede en fordobling
af alle ADSL-produkter. "Vi fordobler ikke kundernes to Mbit-linier", siger
Gert Rieder, direktør i TDC Privat. Han beklager, at der er blevet videregivet
informationer, der ikke er korrekte. (Berlingske Tidende)"

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=27700

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-05 15:06

> af alle ADSL-produkter. "Vi fordobler ikke kundernes to Mbit-linier",
> siger
> Gert Rieder, direktør i TDC Privat. Han beklager, at

Mystisk. Men jeg kan i hvert fald bekræfte, at erhvervs-kunder får fordoblet
deres 2mbit-forbindelse. Har forhørt mig hos TDC om dette. Og det sker altså
inden 1. maj.

Fra : Erik Dan

Dato : 06-04-05 14:12

"Erik Dan" <mirage@desert.dk> wrote in message
> Tdc fordobler hastigheden på alle sine bredbåndsprodukter- til uændret
> [...]

Alle med en 2Mbit/s forbindelse vil få deres upload markant forøget ifølge
denne pressemeddelse fra TDC.
http://om.tdc.dk/artikel.php?id=68231&dogtag=tdc_o_presse_presse

/ Dan