Webspeed (tekniske spørgsmål)
Fra : Thomas

Dato : 01-04-05 17:14

Hej

Jeg skal have smidt min mor på internettet, med en fastnetforbindelse og har
fundet at webspeed (64/64 kbit) vist er den bedste løsning.

Der er bare lige et par spørgsmål, som support ikke rigtig ville svare mig
på :

Hun bor i et rækkehus på 2 etager, hvor computeren står på 1.sal. Der er
etableret kabeltv stik af en tekniker der, men jeg tror at "hovedstikket"
sidder nede i stueetagen da kablet er trukket op fra kælderen.

Er det sandsynligt at det vil give problemer med internetforbindelsen, nu
hvor TDC kun garantere Webspeed fra "hovedstikket" ?

Hvis man etablere Webspeed fra 1.sal med succes, vil man stadig kunne se TV
i stueetagen (ligesom problematikken med ADSL og telefoni fra flere
telefonstik) ?

På forhånd tak

Mvh. Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-04-05 17:24

"Thomas" <Bowers@fjerndette-medit.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg skal have smidt min mor på internettet, med en fastnetforbindelse og
> har fundet at webspeed (64/64 kbit) vist er den bedste løsning.

Tja det er det da hvis der ikke er bedre muligheder hvor du bor!

> [...]
>
> Er det sandsynligt at det vil give problemer med internetforbindelsen, nu
> hvor TDC kun garantere Webspeed fra "hovedstikket" ?

Der følger vist 10meter kabel med, som tilkobles i hovedstikket.. Og 10meter
er vist rimeligt meget til de fleste formål. altså hvis man kører kablet
direkte op til 1sal.

Men ellers kan modemmet jo bare stå ved stikket, og så kan man bare trække
op til 100meter ethernet kabel istedet.

> Hvis man etablere Webspeed fra 1.sal med succes, vil man stadig kunne se
> TV i stueetagen (ligesom problematikken med ADSL og telefoni fra flere
> telefonstik) ?

ja det kan man sagtens...

Fra : Thomas

Dato : 01-04-05 17:59

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> "Thomas" <Bowers@fjerndette-medit.dk> wrote in message

> Tja det er det da hvis der ikke er bedre muligheder hvor du bor!

Hun skal bruge noget stabilt fastnet til billigste pris, så jeg har ikke
umiddelbart kendskab til udbydere der kan slå 149 kr/måned.

Takker for svaret ....havde sjovt nok ikke lige tænkt tanken med et længere
netkabel fra modemet

Hilsen Thomas

Fra : John J.

Dato : 01-04-05 19:49

"Thomas" <Bowers@fjerndette-medit.dk> skrev i en meddelelse news:u5f3e.2140$1G4.2044@news.get2net.dk...

> [...]
| umiddelbart kendskab til udbydere der kan slå 149 kr/måned.
|
| Takker for svaret ....havde sjovt nok ikke lige tænkt tanken med et længere

Hejsa

Vil da bare lige klart anbefale webspeed, hvilket for mig har kørt klippestabilt.
Startede ud med 64/64 og har i dag 256/128 til 239 kroner.

Vh
John.

Fra : Thomas

Dato : 01-04-05 21:37

"John J." <sutmin@4forever.nl> wrote in message

> [...]
> klippestabilt.
> Startede ud med 64/64 og har i dag 256/128 til 239 kroner.

Jow tak, har også selv indtryk af at min fars webspeed kører ganske
glimrende .....selv har jeg dog adsl 512/512 hos Tele2 som også kører
fremragende efter lidt startproblemer sidste år.

Mvh. Thomas

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-04-05 21:57

Thomas wrote:
> Jeg skal have smidt min mor på internettet, med en fastnetforbindelse
> og har fundet at webspeed (64/64 kbit) vist er den bedste løsning.

Nu har webspeed-spørgsmål egentlig ikke noget, at gøre i en xdsl-gruppe.

Men jeg kan se at du kører Tele2, så du har nok ikke adgang til den interne
gruppe hos Tdc, der handler om webspeed.

Men hvis du kender en med tdc.opkobling, så kan du prøve i grppen:

Jan