Håber ikke det er en aprilsnar...
Fra : Flemming

Dato : 01-04-05 11:56

for så begynder det jo at se noget billigere ud, for os der bare har fastnet
for at kunne få ADSL.
(Besparelse: ca. 200/kvt)

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=21697

nogle der har hørt mere om dette ?

--
Mvh. Flemming

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-04-05 12:35

"Flemming" <spamme@trashcan.dk> crashed Echelon writing

> for så begynder det jo at se noget billigere ud, for os der bare har
> fastnet for at kunne få ADSL.
> (Besparelse: ca. 200/kvt)

Fastnet Mini hos TDC har eksisteret i mange år og er billige i abb. pr.
måned end debitels nyhed.

--
Bjarke Andersen

Fra : BigMann

Dato : 01-04-05 12:48

TDC Mini kan bare ikke kombineres med adsl.

/Bigmann
www.ip-telefondebat.dk

Fra : TBC

Dato : 02-04-05 02:46

"Flemming" <spamme@trashcan.dk> skrev i en meddelelse
> for så begynder det jo at se noget billigere ud, for os der bare har
> fastnet for at kunne få ADSL.
> (Besparelse: ca. 200/kvt)
>
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=21697

Hvad specielt lavt, for slet ikke at nævne billigt er der ved at have en
abonnementspris på 99 kroner per måned? Nuvel det er selvfølgelig bedre end
TDC's afsindige 119 kr/md.

Men A+ Telecom, Elro og Telia's bredbånd@home ADSL bundlede fastnettelefon
abbonementer (88xxxxxx) har længe haft fastnetabonementspris på 99 kr/md.

TBC

Fra : Flemming

Dato : 02-04-05 10:30

TBC wrote:
> [...]
>
> Hvad specielt lavt, for slet ikke at nævne billigt er der ved at have
> en abonnementspris på 99 kroner per måned? Nuvel det er selvfølgelig

hmm, jeg er 100% sikker på at der stod 50kr/md igår, men det var åbenbart
for godt til at være sandt.

--
Mvh. Flemming

Fra : TBC

Dato : 02-04-05 13:45

> hmm, jeg er 100% sikker på at der stod 50kr/md igår, men det var åbenbart
> for godt til at være sandt.

Hmm, nå ja ok, så ville det være langt mere i nærheden af at kunne kaldes
billigt.

Ærgeligt. Markedet, eller rettere mange forbrugere, kunne ellers godt bruge
adgang til billige PSTN abonemmenter, eller mere optimalt at det blev mere
udbredt end nogle få steder med CyberCity og Tiscali alene som mulighed for
ADSL uden PSTN.

Personligt har jeg opgivet ADSL af samme grund (PSTN udgiften), og er gået
over til Kabel modem (Webspeed). Til dem der alligevel har og skal have
kabel TV, og har den mulighed kan jeg da kun anbefale det, da det både er
billigere, og mindsandten [for mit vedkommende] også kører bedre (overhead
og latency)

TBC

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-04-05 14:10

"TBC" <this.is@fake.emailadress> crashed Echelon writing

> [...]
> bruge adgang til billige PSTN abonemmenter, eller mere optimalt at det
> blev mere udbredt end nogle få steder med CyberCity og Tiscali alene

Du behøver faktisk slet ikke et telefonstik mere med CyberCity.

I hvert fald viser deres reklame jo at omrejsende cirkus sagtens kan få
ADSL med Telefoni til lav pris.

Gad vide om de osse har nul ventetid på flytning af ADSL og gør det
gebyrfrit for Cirkuser.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jørgen Dalgaard

Dato : 03-04-05 11:04

On Sat, 2 Apr 2005 14:44:35 +0200, "TBC" <this.is@fake.emailadress>
wrote:

> [...]
>billigere, og mindsandten [for mit vedkommende] også kører bedre (overhead

Webspeed er blevet et temmelig dyrt produkt - især for hastigheder
over 256 kbits.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-04-05 16:24

Jørgen Dalgaard wrote:
> Webspeed er blevet et temmelig dyrt produkt - især for hastigheder
> over 256 kbits.

Prisforskellen mellem monopol-TDCs WebSpeed 256/128 og
Cybercitys 256/128 ADSL er heller ikke specielt stor længere.

Cybercity tager 269/md for 256/128. WebSpeed tager
tyve-tredive kroner mindre, såvidt jeg husker.

WebSpeeds stærkeste side er måske egentlig deres 64/64 til
149/md, men deres priser har vist generelt stået stille,
hvorimod Cybercitys ADSL-priser er faldet støt.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : TBC

Dato : 04-04-05 00:24

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Prisforskellen mellem monopol-TDCs WebSpeed 256/128 og Cybercitys 256/128
> ADSL er heller ikke specielt stor længere.

Principielt irriterer det mig også at det er monopol-TDC, (Jeg har altid
holdt mig på lang afstand af dem da jeg havde mulighed for det med ADSL).
Men hellere det, end at betale dyrere for både min hastighed *OG* ikke
mindst den store uønskede tvungne PSTN udgift.

> WebSpeeds stærkeste side er måske egentlig deres 64/64 til 149/md,

....Og så den i den anden ende 4096/1024

> men deres priser har vist generelt stået stille, hvorimod Cybercitys
> ADSL-priser er faldet støt.

De følger formentligt med når/hvis de på et tidspunkt overhales. Endnu
ligger de lunt i svinget prismæssigt, og nogle af hastihederne (i top og
bund) kan man slet ikke få som ADSL.

TBC

Fra : TBC

Dato : 04-04-05 00:18

"Jørgen Dalgaard" <dahlgaard@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Webspeed er blevet et temmelig dyrt produkt - især for hastigheder
> over 256 kbits.

Ikke desto mindre er det fortsat typisk billigere end ADSL på størstedelen
af hastighederne.

Og handler som sagt også at slippe for det dyre tvungne PSTN abonnement i
forbindelse med ADSL forbindelsen, er det ganske attraktivt ifht ADSL, hvis
man alligevel har og vil have kabel-TV.

TBC

Fra : ShutEye

Dato : 04-04-05 18:00

> [...]
> med ADSL forbindelsen, er det ganske attraktivt ifht ADSL, hvis man alligevel har og vil

Yep. Jeg går fra 2048/256 TDC fastnet+adsl til webspeed 4096/1024 og mobiltelefon hos
Unotel (dvs lukker helt for fastnet), og SPARER ca 30 kroner om måneden på det.

ShutEye

Fra : TBC

Dato : 05-04-05 00:54

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Yep. Jeg går fra 2048/256 TDC fastnet+adsl til webspeed 4096/1024 og
> mobiltelefon hos Unotel (dvs lukker helt for fastnet), og SPARER ca 30
> kroner om måneden på det.

Ja, det er helt grotesk at man ligefrem på den måde sparer ved at fordoble
sin hastighed

Jeg sparede også ved at gå fra 2048/5120+PSTN, til 4096/1024, og sparer oven
i købet på samtaleprisen pga skift til ID-telefoni.

I øvrigt har jeg også Unotel som dig. sjovt som de prisbevidste har det med
at samle sig de samme steder

TBC

Fra : René

Dato : 02-04-05 22:30

Flemming wrote:
> TBC wrote:
>
> hmm, jeg er 100% sikker på at der stod 50kr/md igår, men det var åbenbart
> for godt til at være sandt.

Jep der stod noget andet, kan bare ikke huske helt hvad der stod.

mvh.
René

Fra : Flemming

Dato : 02-04-05 23:04

René wrote:

> Jep der stod noget andet, kan bare ikke huske helt hvad der stod.

Det var 49 kr/md, nu når jeg tænker mig om.

--
Mvh. Flemming

Fra : Erik Dan

Dato : 03-04-05 00:56

"Flemming" <spamme@trashcan.dk> wrote in message

> Det var 49 kr/md, nu når jeg tænker mig om.
>
> --
Ja det var 49kr ,som der også stod i Jyllands-Posten
http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2972776/

/ Dan

Fra : JH

Dato : 03-04-05 00:07

"TBC" <this.is@fake.emailadress> wrote in

> [...]
>
> Hvad specielt lavt, for slet ikke at nævne billigt er der ved at have
> en abonnementspris på 99 kroner per måned? Nuvel det er selvfølgelig

Ja det er latterligt.

På min nyeste telefonregning fra TDC står der:

Samtaleafgifter ialt: 2,92 kr.

Abonnement ialt: 417,00 kr.

Vort tilgodehavende: 419,92 kr.

Dvs at jeg betaler 417,00 kr for at tale for 2,92 kr!!!
Latterligt og noget forbandet svineri!

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-04-05 07:44

JH wrote:

> På min nyeste telefonregning fra TDC står der:
> Samtaleafgifter ialt: 2,92 kr.
> Abonnement ialt: 417,00 kr.
> Vort tilgodehavende: 419,92 kr.
> Dvs at jeg betaler 417,00 kr for at tale for 2,92 kr!!!

Har du undersøgt om du kan få ADSL hos f.eks. CyberCity?
De fleste kan de levere til uden at der er krav om at du skal have en
telefonforbindelse.

Ivar Madsen

Fra : Morten Davidsen

Dato : 03-04-05 10:12

"JH" <nobody@home.no> skrev i en meddelelse
> "TBC" <this.is@fake.emailadress> wrote in
<KLIP>
> Samtaleafgifter ialt: 2,92 kr.
> Abonnement ialt: 417,00 kr.
Det var meget for at tale for 2,92! ...

Jeg kan se du sidder koblet op via TDC på Virum centralen ..
Cybercity har udstyr på samme central og dette betyder at du med ret stor
sikkerhed kan få ADSL uden fastnet som Ivar også foreslår.

Det ville jeg nok gøre i dit tilfælde - og så spare de 417! ..
De sidste 2,92 kr. kan du vel nok tale via mobilen - eller evt. via
musimi.dk

/MD

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-04-05 16:26

Morten Davidsen wrote:
> [...]
> Cybercity har udstyr på samme central og dette betyder at du med ret stor
> sikkerhed kan få ADSL uden fastnet som Ivar også foreslår.

Han skal vistnok have oprettet Cybercity ADSL før han
opsiger sin fastnet, så. Men det kan kundeservice fortælle
mere om. Altså Cybercitys kundeservice. Monopol-TDCs
kundeservice forsøgte systematisk at fylde mig med løgn, da
jeg ville opsige mit fastnet.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-04-05 19:29

JH skrev:
> Dvs at jeg betaler 417,00 kr for at tale for 2,92 kr!!!
> Latterligt og noget forbandet svineri!

Du bør da så i hvert fald ikke skifte til debitel, for så havde du fået
en regning på minimum 444,00 Kr for 3 måneder (+ hvad de måtte have af
skjulte gebyrer), da der er sat et minimumsforbrug på 49 kr pr måned
hvis man har valgt deres Debitel fastnet lavpris.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk